AdWords akademie 10/18: Vytvářejte efektivní reklamní texty

Textová reklama ve Vyhledávání Google je nejjednodušší online reklama, kterou služba AdWords nabízí. Zde se podíváme na to, jak jsou tyto reklamy sestaveny a co můžete udělat, abyste maximalizovali účinnost každé součásti, včetně toho, jak funguje každý prvek.

Co se naučíte:

AdWords - Jak vytvářet efektivní textovou reklamu.png

AdWords – Jak vytvářet efektivní textovou reklamu

  • Definice textové reklamy a jak vypadá textová reklama
  • Jak napsat efektivní textovou reklamu

Co byste udělali?

Po brainstormingu nápadů pro vaši novou reklamu, přišel čas rozhodnout se mezi těmito třemi verzemi.

Která z následujících reklam je příkladem skvělé textové reklamy?

  1. reklama – chcete, aby se vaše reklama vynikla kvůli vašemu skvělému produktu nebo obchodům, ne kvůli nesmyslné kapitalizaci. Byla by zamítnuta reklama se všemi čárkami, náhodnou kapitalizací nebo příliš mnoho interpunkčních znamének.
  2. reklama – nadpisu a popisu této reklamy chybí nadšení. Nezapomeňte na tento extra prostor s výzvou k akci nebo dokonce s přesvědčivými detaily, které poukazují na jedinečné aspekty inzerce se společností Google.
  3. reklama – Heureka! Jedná se o ideální textovou reklamu. Má jasný nadpis, zajímavý popisný text a jasnou výzva k akci.

Co je textová reklama a jak vypadá?

Textové reklamy jsou – pochopitelně reklamy vytvořené z textu. Jedná se o jednoduchý, ale výkonný způsob, jak dostat svou firmu před oči zákazníků právě ve chvíli, když hledají produkty nebo služby, jako je ta vaše.

Zde je příklad:

Příklad textové reklamy

Z čeho se textová reklama skládá?

Pro všechny textové reklamy jsou požadovány pouze tři části: nadpis, adresa URL a popis. Ostatní jsou volitelné. Podívejme se na ně blíže.

 

 

Nadpis textové reklamy

Nadpis textové reklamy

Lidé s největší pravděpodobností zaznamenávají text nadpisu. Zvažte zahrnutí alespoň jednoho z klíčových slov do nadpisu, aby se reklama stala relevantnější pro vyhledávání zákazníka.

Podrobnosti:
K dispozici jsou dvě pole s nadpisem, pro každý je vyhrazeno až 30 znaků.
Dávejte pozor na to, jakou délku má váš nadpis – kombinovaní s pomlčkou – se nemusí zobrazit na mobilních zařízeních.

Url adresa v reklamě

URL adresa

Adresa URL zobrazuje adresu vašeho webu. To dává lidem představu o tom, kam půjdou, když kliknou na vaši reklamu.

Pokud je vaše konečná adresa URL www.vášobchod.cz/obchod/cs/tepláky, zobrazená adresa URL vaší reklamy se zobrazí jako www.vášobchod.cz.

A co pole cesty – “/ obchod / cs / tepláky ” na konci viditelné adresy URL? Podívejme se na další položku seznamu a uvidíme.

Volitelná pole cesty

Volitelná pole cesty

Existují dvě volitelná pole “cesty”, která mohou obsahovat až 15 znaků. Část zobrazené adresy URL se umístí po doméně vašeho webu a poskytne čtenářům představu o obsahu, který se zobrazí po kliknutí na vaši reklamu.

Pokud je například vaše konečná adresa URL www.example.com/store/us/indoorplants, může být váš text cesty “Indoor-Plant”, takže zobrazená URL vaší reklamy bude www.example.com/Indoor-Plants.

Popis v reklamě

Popis reklamy

Použijte pole s popisem (až 80 znaků), abyste vyzdvihli jedinečné podrobnosti o vašem produktu nebo službě. Nezapomeňte zahrnout klíčová slova, která odpovídají pravděpodobným vyhledávacím dotazům. V mobilu, kde je prostor těsný, služba AdWords optimalizuje vaši reklamu tak, aby zobrazovala text nejvyšší výkonnosti.

5 tipů pro psaní účinných textových reklam

Chcete-li efektivně oslovit potencionální zákazníky, vaše textové reklamy by měly být konkrétní, použitelné a relevantní. Podívejme se blíže na věci, které je třeba mít na paměti při psaní textových reklam.

  1. Zvýrazněte, co vás činí jedinečným 
    Ukažte zákazníkům, co vás vyčnívá z konkurence.
  2. Použijte výzvu k akci
    Pomocí popisů můžete svým zákazníkům sdělit, co mohou udělat na vašem webu poté, co kliknou na vaši reklamu – propojit je přímo na místo, kde má reklama význam.
  3. Zahrňte akční podmínky prodeje
    Pokud máte akční nabídku, ujistěte se, že to zíkazníci vědí. Řekněte to přímo v reklamě.
  4. Přidejte reklamě klíčová slova
    Co si mohou zákazníci myslet při hledání vašich produktů nebo služeb? Zahrňte tato vyhledávací slova jako klíčová slova do textu reklamy.
  5. Přidejte reklamě kvalitní vstupní stránku
    Zajistěte, aby vaše reklama přivedla zákazníky přímo tam, kde mohou konat. Čím je snazší to najít, tím je pravděpodobnější, že si to koupí.

Osvědčené postupy

Postupujte podle těchto osvědčených postupů, abyste mohli díky svým textovým reklamám spojit s uživateli a vygenerovat více kvalifikovaných kliknutí na vaše webové stránky.

Optimalizujte nadpisy

Optimalizujte nadpisy

Na nadpisu záleží… hodně. Lidé s největší pravděpodobností přečtou první nadpis vaší reklamy, takže i přesto, že máte navíc prostor, musíte si využít efektivně každé slovo.

Při zobrazení na stránce s výsledky vyhledávání se také pole nadpisů reklamy kombinují pomocí pomlčky “-“. V mobilním telefonu se nadpis může zalomit za první řádek, takže zvažte, jak se to bude číst na mobilech.

Přemýšlejte nad reklamou

Přemýšlejte nad mobilní audiencí

Lidé používají Google na různých zařízeních, takže zde je několik způsobů, jak konkrétně oslovit vaše mobilní publikum:

  • Přímý uživatel klikne na stránky vašeho webu, které poskytují skvělé zážitky prostřednictvím adres URL, které jsou specifické pro mobilní zařízení.
  • A pokud víte o jakýchkoli výzvách k akci nebo o nabídkách, které fungují obzvláště dobře v mobilních zařízeních, využijte nástroje pro úpravy reklam a mluvte přímo s těmito mobilními uživateli.

Použijte rozšíření

Použijte rozšíření

Zahrnutí informací pod vaší reklamou, například další odkazy na vaše webové stránky nebo obchodní místa, ukázuje, že zvyšuje výkon vaší reklamy.

Vylaďte svoji landing page

Vylaďte svoji landing page

Pokud jde o to, aby reklama byla efektivní, není to všechno o tom, co je v samotné reklamě… nezapomeňte na své vstupní stránky! Zkušenost se vstupní stránkou je měřítkem AdWords, podle kterého vaše webové stránky dávají lidem, kteří kliknou na vaše reklamy, přesně to, co hledají – rychle a bez námahy.

Více o tom, jak tuto zkušenost lépe přinášet!

5 tipů pro zlepšení zkušeností se vstupní stránkou

Určitě nechcete, aby byla vysoce relevantní a dobře zpracovaná reklama, která nakonec odnese uživatele do produktu nebo služby, kterou nehledal! Zkušenosti uživatelů po kliknutí na reklamu a návštěvě adresy URL vstupní stránky jsou stejně důležité. To ovlivňuje vaše hodnocení reklamy, cenu za proklik (CPC) a vaši pozici v aukci reklam. Špatná zkušenost může dokonce vést k tomu, že se vaše reklamy zobrazují méně často – nebo vůbec ne! Takže se snažme vyhnout tomu všemu. Chcete-li tak učinit, pamatujte si na tyto pět tipů:

1. Tip jak zlepšit landing page

  1. Nabídněte relevantní, užitečný a originální obsahSnažte se nabídnout užitečné funkce nebo obsah, který je jedinečný pro vaše stránky.
    Vytvořte vstupní stránku přímo relevantní pro váš reklamní text a klíčové slovo:
    • Být specifický, když uživatel chce určitou věc. Pokud někdo klikne na reklamu pro sportovní vůz, nesmí se dostat na všeobecné stránky typu “Všechny modely aut a vyrábí…”.• Buďte obecní, když uživatel chce volby. Pokud se někdo snaží porovnávat digitální fotoaparáty, pravděpodobně nechtějí přistávat na stránce konkrétního modelu.

     

  2. Zvyšte transparentnost a posilujte důvěryhodnost svých stránek• Otevřete informace o vaší firmě a jasně uvedte, co dělá vaše firma.
    • Vysvětlete své produkty nebo služby, než požádáte návštěvníky, aby vyplnili formuláře.
    • Umožněte návštěvníkům snadné vyhledání kontaktních informací.
    • Pokud požadujete osobní informace od zákazníků, ujistěte se, proč jste o to požádali a co s nimi budete dělat.
    • Rozdělte sponzorované odkazy, jako jsou reklamy, od ostatního obsahu vašeho webu.
  3. Zjednodušte mobilní a počítačovou navigaci• Organizujte a navrhněte svou stránku dobře, takže lidé nemusejí hledat informace.
    • Umožněte lidem rychle a snadno objednat produkt uvedený ve vaší reklamě.
    • Vyhněte se vyskakovacích oknům nebo jiným funkcím, které narušují jejich navigaci na vašem webu.
    • Pomozte zákazníkům najít to, co hledají, tím, že dáváte přednost kvalitě před kvantitou obsahu.
  4. Buďte rychlý – snížte čas načítání vstupní stránkyZkontrolujte, zda se vstupní stránka načítá rychle, jakmile někdo klikne na vaši reklamu, ať už se jedná o počítač nebo mobilní zařízení.
  5. Přizpůsobte své stránky (ještě více) pro mobilyZjistěte, jaký je váš web v oblasti mobilního telefonu a rychlosti, a zjistěte, jak se dá vylepšit. Otestujte, jakým způsobem bude váš web s přístupem na mobilní zařízení odkazem v sekci rekapitulace na konci tohoto kurzu.

Otestujte se

Pamatujete si, když jste si vybrali nejlepší textovou reklamu na začátku kurzu? Nyní, když jste se naučili trochu víc, zkuste to znovu.

Vytváříte novou textovou reklamu pro podnikání se svatební kartou. Který z následujících popisů byste si zvolili?

Vyberte nejlepší odpověď z následujících možností.

Testovací reklama

Textová reklama 1

Testovací reklama

Tesxtová reklama 2

Testovací reklama

Textová reklama 3

Testovací reklama

Textová reklama 4

Tak kterou reklamu jste vybrali nyní?

Správná odpověď Textová reklama číslo tři.

Shrnutí

V tomto kurzu jsme se dozvěděli, že efektivní textové reklamy jsou jasné, relevantní a uživatelé chtějí kliknout, aby se dozvěděli více.

Chcete-li odkazovat na osvědčené postupy, které jsme v tomto kurzu zahrnovali, podívejte se na článek centra nápovědy níže:

Osvědčené postupy pro vytváření efektivních textových reklam

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.