AdWords akademie 13/18: Kontrolujte, které vyhledávací dotazy spouštějí vaše reklamy

Víte, že můžete řídit, jak moc se vaše klíčová slova shodují s hledáním určité osoby? Co vede k tomu, že se reklama může zobrazit? Tento díl vysvětluje, jak konotrolovat na na jaké dotazy uživatelů se vaše reklama zobrazí. Můžete to totiž provést pomocí typů shod klíčových slov.

Které vyhledávací dotazy spuštějí reklamy

Které vyhledávací dotazy spuštějí reklamy

Co se naučíte:

Jak typy shody pomáhají řídit, která vyhledávání mohou spustit vaši reklamu
Jak používat každý typ shody v seznamu klíčových slov kampaně

Co byste udělali?

Představte si, že vytváříte seznam klíčových slov pro společnost, která prodává atletické boty. Pokud zahrnete klíčové slovo “pánská tenisová obuv”, který z následujících vyhledávacích dotazů by mohl spustit vaši reklamu?

A) Pánské tenisky
B) Pánské Tesinové Boty
C) pánské tenisky

Správná odpověď: Na každý vyhledávací dotaz se může vaše reklama zobrazit. Proč?

  1. Klíčová slova nerozlišují velká a malá písmena, takže toto vyhledávání může spustit vaši reklamu.
  2. Výchozí nastavení pro klíčová slova obsahuje varianty, jako jsou pravopisné chyby.
  3. Výchozí nastavení pro klíčová slova obsahuje synonyma, takže toto vyhledávání může spustit vaši reklamu.

Jak můžete řídit, která vyhledávání spoustí vaše reklamy?

Zákazníci mohou vidět vaši reklamu, když vyhledávají nebo navštěvují webové stránky s výrazy ve vašem seznamu klíčových slov. Tento seznam je ve výchozím nastavení rozšířen, takže se vaše reklama může zobrazovat co největšímu publiku. To však znamená, že se vaše reklama může zobrazit osobám, které se pravděpodobně nestanou vašimi zákazníky.

Řešení? Typy shody.

Pomocí typů shody můžete určit, které varianty klíčových slov způsobí, že se vaše reklama zobrazuje potenciálním zákazníkům.

Jak používat typy shody?

Podívejme se blíže na každý typ shody a pak si procvičíme, jak je můžete použít na několika příkladech.Klíčové slovo tenisové boty - volná shoda

Volná shoda: zobrazuje vaše reklamy na základě klíčových slov a blízkých variant, jako jsou synonyma a pravopisné chyby.
Příklad: Zadání “tennis sneakers” by mohlo spustit vaši reklamu
Výhoda: Zobrazuje nejrozsáhlejší reklamy s nejmenším množstvím nastavení.
Nevýhoda: Žrout peněz a hromada nerelevantních dotazů
Nastavení: Nedělejte nic – stačí do KW napsat tenisky – je to výchozí nastavení pro všechny vyhledávání

Klíčové slovo tenisové boty - modifikovaná volná shoda

Modifikátor volné shody (+) zobrazuje vaše reklamy na základě volné shody, ale vylučuje synonyma.
Příklad: Zadání “buy tennis shoes” by mohlo spustit vaši reklamu.
Výhoda: Více cílená, může zvýšit počet kliknutí a konverzí.
Nevýhoda: Nezapomeňte, že + musí být před každým slovem jinak se u slova, kde chybí + spustí synonyma.
Nastavení: Před každé klíčové slovo přidejte znaménko plus (+).

Klíčové slovo tenisové boty - frázová shoda

Frázová shoda: zobrazuje vaše reklamy na základě přesných frází a blízkých variant.
Příklad: Zadání “review tennis shoes” by mohlo vrátit vaši reklamu.
Výhoda: Více cílená, možnost přidat slova před i za klíčový výraz.
Nevýhoda: Spustí reklamu pouze v přesném slovosledu. Tenisové boty vs boty tenisové. Jedno spustí druhé ne.
Nastavení: Přidejte uvozovky “kolem slova”.

Klíčové slovo tenisové boty - přesná shoda

Přesná shoda: zobrazuje vaše reklamy na základě přesných klíčových slov a blízkých variant.
Příklad: Zadání “tennis shoes” by mohlo vrátit vaše reklamy.
Výhoda: Nejvíce omezuje potenciální publikum reklamy.
Nevýhoda: Těžko odhadnete úplně všechny slova, které by zákazníci hledali. Přijdete o ptenciální zdroj návštěvnosti. 
Nastavení: Přidejte hranaté závorky [kolem slova].

Vylučující klíčové slova

Vylučující klíčová slova: zobrazuje vaše reklamy na základě vyhledávání a návštěv stránek, kromě vylučujího klíčového slova.
Příklad: Zadání “men shoes” by nespustilo vaši reklamu.
Výhoda: Zabraňuje zobrazování reklamy na nesouvisejících vyhledávání.
Nevýhoda: Při vylučování slov musíte uvést všechny varianty, možné čísla apod.
Nastavení: Přidejte znaménko minus – před výrazy, které by nikdy neměly spustit reklamy.

Otestujte se

Nyní, když víte trochu víc o typech shody klíčových slov, vráťme se zpět na začátek naší akademie. Všimli jste si, že se vaše reklama zobrazuje, když lidé vyhledávají výraz “dětské kopačky tkaničky”, ale tkaničky neprodáváte.

Jak byste zabránili tomu, aby se vaše reklama zobrazovala při vyhledávání klíčových slov, ale přesto nechte reklamu zobrazovat při hledání “dětské kopačky tkaničky”?

Vyberte vše, co platí:

A) Změníte klíčová slova na přesnou shodu vložením slova do [závorek]
B) Přidáte slovo tkaničky jako vylučující klíčové slovo
C) Přidáte klíčové slovo “dětské kopačky” jako klíčové slovo s frází
D) Změníte z volné shody na modifikátor volné shody přidáním “+”

Správná odpověď je: B, D.

Shrnutí

V tomto kurzu jsme si ukázali různé typy shody klíčových slov a způsob, jakým lze použít typy shody k omezení toho, kdo vidí vaši reklamu. Zeptejte se sami sebe takto: Jak můžete využít typy shody pro efektivnější cílení reklam?

Další informace o typech shody naleznete v článku centra nápovědy níže:

O možnostech shody klíčových slov

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.