AdWords akademie 4/18: Zviditelněte své reklamy

Vaše reklama soutěží s jinými reklamami pokaždé, když je možnost, aby se zobrazila – a vítězem není jen ta s nejvyšší nabídkou. Reklamní aukce společnosti Google pomáhají nejužitečnějším reklamám. Tento článek vysvětluje, jak získat lepší umístění reklam tím, že bude vaše reklama užitečnější pro vaše zákazníky.

Co se naučíte:

Jaké faktory ovlivňují umístění reklamy
Co můžete udělat, aby se reklamy šly vidět

Co byste udělali?

Snažíte se spolupracovníkovi vysvětlit, jak funguje služba AdWords a zeptá se vás: Co určuje to, jestli se reklama zobrazí nahoře nebo na páté pozici?

Jaké faktory ovlivňují hodnocení reklamy?

Nabídka za proklik
Ano! Vaše nabídka je jedním z faktorů.

Formát reklamy
Ano! Formáty reklam, které jste aktivovali, přispívají k lepší pozici reklamy, ale to není jediný faktor.

Pravděpodobnost, že na vaši reklamu někdo klikne
Ano, služba AdWords používá očekávanou míru prokliku k částečnému určení pozice vaší reklamy. Ale to není jediné.

Odhadovaná míra toho, jak jsou vaše stránky hodnotné pro návštěvníky
Rozhodně! Kvalitní vstupní stránka také přispívá k lepší pozici vaší reklamy.

Jak relevantní je vaše reklama

Ano, relevance je opravdu důležitá, ale není to jediný faktor při určování hodnocení reklamy. Každý z nich hraje svoji roli.

Zviditelněte své reklamy

To je spousta faktorů, co? Cena za proklik,  povolené formáty reklam, očekávaná míra prokliku reklamy (CTR), relevance reklamy a nakonec zkušenost se vstupní stránkou, když uživatelé kliknou na vaši reklamu – to vše má vliv na pozici vaší reklamy.

Abyste pochopili jejich vliv, podíváme se na aukční AdWords – systém, který je zodpovědný za zohlednění všech těchto faktorů a nakonec rozhodne o pozici reklamy a dokonce o tom, zda se vůbec zobrazí.

Aukce služby AdWords

Aukce AdWords je proces, který se děje při každém vyhledávání Google. Rozhodne o tom, které reklamy se budou zobrazovat pro toto konkrétní vyhledávání, kde budou tyto reklamy na stránce zobrazovat a kolik inzerent (to jste vy!) zaplatíte za toto umístění.

Aukce AdWords v pohybu

Podívejme se na dražbu AdWords, která probíhá ve vyhledávání uživatelů.

Pokaždé, když se provádí vyhledávání, je aukce AdWords připravena – rozhodnout se, zda má zobrazit reklamy, a pokud ano, jak je umístit.

Takže si představte, že někdo zadá do vyhledávacího pole “značkové hodinky rolex”. Co dělá reklamní AdWords aukce nyní?

Podívejme se, co dělá ve třech krocích.

Krok 1: Prohledá síť a vyhledá relevantní reklamy

Systém AdWords vyhledává všechny reklamy, jejichž klíčová slova odpovídají tomuto vyhledávání.

Krok 2: Postupují pouze způsobilé reklamy

Z těchto reklam systém ignoruje ty, které nejsou způsobilé, jako jsou reklamy, které cílí na jinou zemi nebo jsou zamítnuty.

Krok 3: Zobrazuje pouze reklamy, které splňují limit pro hodnocení reklamy

Ze zbývajících reklam se mohou zobrazit pouze ty, které mají dostatečně vysoké hodnocení. Pamatujete na všechny faktory, které mohou ovlivnit hodnocení reklamy? Je to kombinace vaší nabídky, kvality reklamy, zkušeností se vstupní stránkou a očekávaného dopadu a dalších formátů reklam.

Při splnění prahové hodnoty pro hodnocení reklamy a pořadí, které je pečlivě určeno, systém zajišťuje zobrazení reklam, které jsou skutečně relevantní, což je přínos jak pro uživatele, kteří vyhledávají informace, tak pro inzerenty (to jste vy znovu), kteří chtějí prezentovat reklamy, které s největší pravděpodobností povedou na kliknutí.

Skóre kvality

Podívali jsme se tedy na to, jak funguje aukce AdWords, abychom zvážili mnoho z těchto faktorů, abychom mohli identifikovat a odměňovat kvalitní reklamy – ty, které se podávají lepší výkon tím, že lidem, kteří na ně kliknou, přináší přesně to, co hledají.

Jak můžete zjistit, které reklamy mohou být vyšší kvality? Jedním z odhadů je vaše skóre kvality. Skóre kvality je hodnocení 1 až 10, které je zaznamenáno pro každé klíčové slovo ve vašem účtu vypočítané podle odhadu kvality vašich reklam a přidružených vstupních stránek.

Vysoké skóre kvality znamená, že systém považuje vaši reklamu a vstupní stránku za relevantní a užitečné pro někoho, kdo se na reklamu dívá.

Kontrolní bod

Skóre kvality je odhadem kvality vašich reklam a vstupních stránek spuštěných daným klíčovým slovem.

Pořadí reklamy

Dobře, vraťme se zpět k hodnocení reklamy – hodnotě, která byla použita k určení umístění vašeho inzerátu, a dokonce i způsobilosti založené zčásti na tomto skóre kvality. Nezapomeňte, že reklamy s nejvyšším hodnocením reklamy získají nejžádanější umístění na stránce.

Pořadí reklamy v akci

Zde se podíváme na hypotetické nabídky čtyř reklam inzerenta, na kvalitu reklamy a očekávaném dopadu formátu reklamy, abychom zjistili, jak se jejich hodnocení reklamy shoduje.


zdroj:
Google Academy

Jsou zde čtyři inzerenti soutěžící o prostor ve výsledcích vyhledávání. Každý z nich je nabízí jako cenu za proklik po dolaru.

Jejich reklamy mají odlišnou kvalitu, od nízké po vysoké! Nezapomeňte na ty faktory, které mohou mít vliv na kvalitu – věci, jako je relevance reklam, zkušenosti se vstupní stránkou a očekávaná míra prokliku, představují vstupy ovlivňující kvalitu.

Nyní se podívejme, jakým způsobem ovlivní formát reklamy pozice:

Modrý : Žádné povolené formáty neznamenají žádný dopad
Červená: Způsobilý pro jeden formát, nízký očekávaný dopad
Žlutá: Zahrnuje spoustu rozšíření, takže očekáváme velký dopad
Zelená: Obsahuje několik formátů, takže očekáváme střední dopad

S očekávaným vlivem formátu zohledněným v mixu se pro každého inzerenta vypočítá hodnocení reklamy.

Nezapomeňte, že toto je skóre, které určuje pozici na stránce s výsledky, ale nezapomeňte, že pouze reklamy s dostatečným počtem bodů se mohou vůbec zobrazovat.

Který inzerent si myslíte, že se nemusí zobrazit?

Uvidíme, kdo se dostává na vrchol stránky s výsledky vyhledávání. To je místo, kde kvalita a formáty mění hru!

Reklamy s nejvyšším pořadím se zobrazí v horní řadě v pořadí priority – a že inzerent, který byl ochoten nabízet až 4 dolary za kliknutí, nebude mít právo zobrazovat reklamy vůbec! S tak nízkou hodnotou se aukce jednoduše rozhodne nezobrazovat reklamy.

Takto probíhá systém hodnocení!

Zapamatujte si

Dokonce i v případě, že vaše nabídky jsou vyšší než ostatních, stále získáte vyšší pozici – za nižší cenu – s velmi relevantními klíčovými slovy a reklamami.
Aukce probíhají pro každé vyhledávání na Googlu – a každý z nich může mít potenciálně odlišné výsledky v závislosti na konkurenci v daném okamžiku. Takže můžete vidět fluktuaci pozice reklamy na stránce a dokonce i to, zda se vaše reklama vůbec zobrazuje.

Shrnutí

V detailech s hodnocením reklamy a skóre kvality se snadno ztratíte. Nezapomeňte, že hodnocení reklamy je ovlivněno třemi faktory: cenou, dostupnými formáty reklam a komponentami kvality reklamy. Pozice reklamy je důležitá, protože určuje pozici reklamy (kde se na stránce zobrazují reklamy). Ve skutečnosti určuje, zda se vaše reklama vůbec zobrazí.

Tato opatření vám poskytují mnoho způsobů, jak zlepšit výkon v aukci, a zároveň zlepšit zážitek uživatelů.

Nyní, když víte o hodnocení a skóre kvality reklamy, se vraťme k vašemu spolupracovníovia, který má potíže s porozuměním, proč se jeho reklama nezobrazuje na horním umístění. Co by měl udělat, aby zlepšil pozici reklamy?

Vyberte nejlepší odpověď.

a) Zvyšte nabídku. Pokud je cena za proklik vysoká, reklama se musí zobrazit.

b) Změňte název jeho reklamy na VŠECHNO VELKÝM, takže systém ví, že je to důležité.

c) Zavolejte na podporu služby AdWords, aby se zvýšilo skóre kvality klíčových slov.

d) Zkontrolujte hlavní faktory, které přispívají k hodnocení reklamy: nabídka, dostupné formáty reklamy a komponenty kvality reklamy, abyste zjistili, co přináší své hodnocení reklamy, a pak proveďte odpovídající úpravy.

Závěr

V tomto článku jste se dozvěděli o různých faktorech, které ovlivňují pozici vaší reklamy na stránce a strategiích pro zlepšení hodnocení reklamy a skóre kvality.

 

Správné řešení je samozřejmě d.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.