AdWords akademie 7/18: Jak vložit konverzní kód na web

Už jsme si ukázali, jak vaše reklamy fungují- jak zjistíme, že tyto kliknutí na reklamu se změní v zisky? Zde zjistíme, jak nastavit sledování konverzí, abyste měřili tato kliknutí a zjistili, jestli zákazníci podniknou akce ve které doufáte.

Co se naučíte:

Věci, které je třeba zvážit při zahájení sledování konverzí
Jak nastavit sledování konverzí na vašem webu pomocí služby AdWords

Seznamte se s naším týmem potenciálních měřičů

Jako první, zde máme Sharlu – online prodejce kravských přátelských fotbalových míčů.

Jako první, zde máme Sharlu – online prodejce kravských přátelských fotbalových míčů.

Nakonec se setkáte s Farrah – tvůrkyní mobilní aplikace s jógou.

Nakonec se setkáte s Farrah – tvůrkyní mobilní aplikace s jógou.

Dále máme Larryho – obchodníka, který telefonuje s terapeuty a klienty.

Dále máme Larryho – obchodníka, který telefonuje s terapeuty a klienty.

Začínáme s měřením konverzí: Vyberte zdroj konverzí

Z následujících ikon poznáte, že každý z nich má jinou agendu – můžete buď sledovat aktivitu na webu, kliknutí na telefon nebo dokonce stahování aplikací. Každá konverze, kterou chcete sledovat, má jiný proces nastavení. Prvním krokem při nastavení sledování konverzí je výběr zdroje konverze nebo konverze. Podívejme se na čtyři klíčové zdroje.

Konverze z webu

Konverze z webu

Zdroj konverze: webová stránka

Co sledujete?

Dokončené akce zákazníků na vašich webových stránkách

Příklady:

Nákup, registrace bulletinu, kliknutí na tlačítko

Aplikace

Aplikace

Zdroj konverzí: Aplikace

Co sledujete?

Dokončené akce zákazníků v aplikaci

Příklady:

Instalace aplikace, dokončená akce v aplikaci, například nákup

Telefonický hovor

Telefonický hovor

Zdroj konverze: Telefon

Co sledujete?

Zákaznické hovory

Příklady:

Volání vygenerovaná z vašeho čísla v reklamách, na vašem webu nebo kliknutí na mobilní web

Import

Import

Zdroj konverzí: importy

Co sledujete?

Když kliknutí na reklamu vede k konverzi ve světě offline

Příklady:

Kliknutí na reklamu, které vede k prodeji ve vaší kanceláři nebo telefonicky

Určení vhodného zdroje konverze

Nezapomeňte, že před nastavením sledování konverzí jakéhokoli druhu musíte nejprve zjistit, který zdroj chcete sledovat. Někdy je výběr jednodušší – například “stažení aplikace”, pokud chcete sledovat aktivitu aplikací. Ale co telefonní hovory, které vedly k nákupu na webových stránkách? Vždy zjistěte, jakou aktivitu chcete sledovat.

Každý z našeho týmu nadšenců má otázku, který zdroj konverzí zvolit. Uvidíme, jak dobře zvládnete identifikaci zdroje konverze!

 

 

Kolik kliknutí na můj fotbalový míč vede ke skutečnému nákupu na mých webových stránkách?

Kolik kliknutí na můj fotbalový míč vede ke skutečnému nákupu na mých webových stránkách?

Jak dobře moje kampaň vede ke stažení nejnovější aplikace pro cvičení?

Jak dobře moje kampaň vede ke stažení nejnovější aplikace pro cvičení?

Které mobilní reklamy povzbuzují lidi kontaktovat naší telefonní linku?

Které mobilní reklamy povzbuzují lidi kontaktovat naší telefonní linku?

Nastavení sledování konverzí webových stránek

Toto nastavení zahrnuje čtyři klíčové kroky. Prohlédněte si níže uvedené korky a pak si je ukážeme v praxi.

Krok 1: Vytvořte konverzní akci – co chcete sledovat
Krok 2: Získejte značku sledování konverzí – malý kus kódu, kterým budete sledovat akce uživatelů na zdroji, který jste nastavili ke sledování
Krok 3: Přidejte značku konverze na své webové stránky, takže všechny akce uživatele, které jste identifikovali, budou skutečně sledovány
Krok 4: Nakonec zkontrolujte, zda sledování konverzí pracuje podle plánu

Osobní tip 🙂 K určení správnému fungování konverzního kódu na webu můžete využít doplněk prohlížeče Tag assistant, který Vám velmi usnadní identifikaci problémů a pomůže Vám správně nastavit měřicí kód.

Krok 1: Vytvořte konverzní akci – co chcete sledovat


Krok 2: Získejte značku sledování konverzí

V  tomto případě je vaše značka útržkem kódu, který jste vygenerovali na základě všech informací, které jste dříve nastavili. Podívejte se zde na vaši “značku pro nákupy míčů na fotbal” – to, co budete potřebovat, abyste je mohli vložit na své webové stránky.

K dispozici jsou tři možnosti pro získání značky:

Používáte-li správce značek, můžete použít informace o konverzích poskytnuté k instalaci značky nebo
Tag můžete stáhnout do počítače, nebo
Odeslání e-mailu – lepší volbu, pokud máte webového programátora, který provede změny HTML na vašem webu.

Zvolte možnost stahování, protože to uděláte sami a klikněte na NEXT.

 

Tímto kód uložíte do počítače. Budete ji muset zkopírovat a připravit se na další krok.

Krok 3: Přidejte značku konverze na své webové stránky

Otevřete HTML stránku na kterou se vaši zákazníci dostanou poté, co dokončí konverzní akci.
Toto je často stránka Děkujeme za objednávku.
Získejte kód, který jste si dříve stáhli, a zkopírujte jej.

Přejděte do oblasti kódu HTML mezi značkami těla (<body> </ body>) na stránce.
Klepnutím na tlačítko vložte kód značky do své stránky.
Nakonec uložte změny do své webové stránky a to je vše.

Krok 4: Ověřte funkčnost

Potřebujeme zkontrolovat stav konverze, kterou jste právě přidali. Chcete-li tak učinit, budete se chtít podívat na stránku Konverze. Jakmile se přihlásíte do účtu AdWords, klikněte na ikonu se třemi tečkami a pod položkou “MĚŘENÍ” zvolte Konverze

Zde je tabulka konverzí, místo, kde můžete vidět všechny konverze, které jste nastavili, zkontrolovat stavy, uvidíte, jak fungují, a případně odstraňovat potíže!

V tomto případě chceme zkontrolovat konverzi, kterou jsme právě nastavili, “Nakupování míče”. Protože jsme právě nainstalovali značku a aktivace trvá několik hodin, je “Neověřeno” aktuální stav.

Další vysvětlení stavu naleznete na stránce “Zkontrolujte značku měření konverzí” na konci tohoto kurzu.

Jakmile jsou tyto konverze aktivní, můžete se podívat na údaje o výkonu, abyste zjistili, co se děje.

Další informace o interpretaci údajů o výkonu naleznete v části “Porozumět údajům o měření konverzí” níže.

Shrnutí

Pokud jde o to, jak dobře vaše reklamy měří vaše konverze, je to způsob, jakým je možné nastavit sledování konverzí AdWords. S údaji o konverzích v ruce můžete být dobře informováni o tom, co funguje a co ne, takže můžete provést takové úpravy – kreativitu, nabízení nebo dokonce cílení -, které vylepšují návratnost investic do kampaně.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.