Jednou z nejčastějších chyb v SEO je vnímání optimalizace pro hledající uživatele jako kouzelné krabičky, kterou stačí otevřít jednou za čas. Jednorázové akce bez dlouhodobé strategie nejenže nepřinesou požadované výsledky, ale mohou znamenat i penalizaci stránek.
Optimalizace stránek je dlouhodobý proces. Vyplatí se jí věnovat ještě před samotným spuštěním webu.
Analýza klíčových slov poskytne cenná data pro návrh struktury stránek a lepší představu toho, co a jak návštěvníci hledají. Uživatelsky přívětivý web s kvalitním obsahem pak bude lákavý pro návštěvníky i vyhledávače. V praxi se ale razí zcela opačný směr, kdy je SEO vnímáno jako cosi zcela odděleného od běžné péče o stránky. Jako něco, co je potřeba koupit jen jednou za nějakou dobu.
Běžně se dá setkat s tím, že majitel webu získává kvalitní návštěvnost z vyhledávačů, která ale začne pozvolna klesat. Co udělá pak? Podle všemožných návodů buď rychle nakoupí odkazy nebo provede jinou hurá akci. Může to fungovat, ale pokud chceme mít v podnikání dlouhodobé výsledky, nejde o ideální postup.
Základním předpokladem úspěšného webu je pravidelná práce okolo něj. Ano, je to náročnější. Na druhou stranu je kvalitní SEO levnější než ztracení zákazníci. A může vám otevřít dveře k dalším příležitostem.
[slideshare id=10469068&doc=seoanejastjchybynawebu-111205093315-phpapp01]Proč byste měli SEO brát jako průběžnou a nikdy nekončící činnost a ne jako „občasnou jednorázovku“? Protože jde o živý obor, který se průběžně vyvíjí s tím, jak lidé hledají. Jen málokdo může zůstat na místě a těžit z práce, jež vykonal před delší dobou. Kdysi návštěvníci prohledávali katalogy stránek. Dnes se přidávají do komunit na sociálních sítích, reagují na sdělení značek a porovnávají nabídky ve vyhledávačích zboží.
Zkuste se na váš web podívat optikou vyhledávačů. Ty mezi sebou také bojují o uživatele. A aby si je udržely, musím jim předkládat relevantní výsledky.
Tím, že nakoupíte odkazy, nezajistíte užitečný obsah pro návštěvníky. A i když návštěvníky získáte, neznamená to, že se stanou zákazníky nebo že se k vám budou vracet.
Chcete být na předních pozicích, mít vysokou návštěvnost a zároveň optimální konverzní poměr? Zodpovězte si základní otázky: odlišuje se váš web od ostatních? Máte vhodný obsah a uživatelsky zaměřené stránky? Umíte se na web podívat nezaujatě ze strany zákazníka a říct, proč by ho měl navštěvovat? Pokud na tyto otázky můžete odpovědět kladně, jste na dobré cestě.
Nevyplatí se. Místo snahy o oblbnutí vyhledávačů využívejte jejich předností. Je to náročnější, ale odpadne vám starost s tím, zda jste podnikli správné kroky a zda vám nehrozí penalizace.
Jednotlivosti spolu úzce souvisí. Pokud někdo preferuje rychlá a snadná řešení, nejspíš také snadněji sklouzne ke slepé honbě za pozicemi na několik málo klíčových slov, místo toho, aby se zaměřil na longtail a potřeby návštěvníků. Trochu to připomíná zalepování děravého člunu kusy papíru – chvíli to funguje, ale po delší době je výsledek jasný.
Zároveň nevěřte líbivým nabídkám agentur a konzultantů, podle kterých je SEO a propagace hračkou. Není. Za úspěšnou kampaní se skrývají hodiny tvrdé práce. Vycházejte z ověřených informací od odborníků, kteří nejlépe mají vlastní zkušenosti se svými projekty. Příkladem je E-shop Kniha, jež podává realistický pohled na provozování e-shopu, neslibuje hory doly a naopak může od založení e-shopu odradit – na rozdíl od nabídky ve stylu jakvybudovatuspesnyeshop.cz.