Jak nahrát do Google Ads personalizátory reklam

Na blogu growthhacker.cz jsem napsal návod jak si připravit díky APIFY datový soubor s minimální cenou v kategorii, maximální slevou a počtem produktů v kategorii, abyste mohli obohatit své reklamy pomocí reálných čísel a měli jistotu, že vše funguje jak má.

Nyní si ukážeme jak nahrát tyto informace do Google Ads.

Total Time: 10 minutes

1. Stáhněte si data ze Spreadsheetu do počítače jako .XLSX

Nejdříve si stáhněte soubor z Google Spreadsheets a otevřete v počítači. Ponechte si pouze list s názvem Import_for_Google_Ads. Ten nahrajeme do Google Ads a následně automatizujeme jeho stahování.

2. V Google Ads účtu najděte Zdroje dat

Po přihlášení v Google Ads > Nastavení > Firemní údaje > Zdroje dat.

3. Přidejte nový zdroj dat

Klikněte na modré plusko a vyberte. Údaje nástroje pro personalizaci reklam. Pojmenujte si název zdroje dat jak potřebujete a klikněte na Vyberte soubor z počítače. Zvolte soubor stažený z kroku 1. Klikněte na náhled a zkontrolujte zda soubor neobsahuje chyby. Pokud je vše v pořádku pokračujte tlačítkem Použít.

4. Nastavte automatické stahování soubor

Rozklikněte si vámi naimportovaný soubor a jděte vlevo do záložky Rozpisy > Nový časový rozpis > Vyberte zdroj „Tabulky Google“ > Propojit existující tabulku Google.

Nyní musíte najít na svém Google disku tabulku, kterou propojíte. Zadejte tedy název a propojte je. Pozor nesmíte zapomenout nasdílet na Google účet tuto tabulku.

5. Nasdílejte Googlu přístup do tabulky

Zkontrolujte, zda sdílíte svou tabulku Google s účtem 71212349571-100000002-account@partnercontent.gserviceaccount.com. Jděte do své tabulky na Google disku a klikněte vpravo nahoře na sdílet. Přidejte tomu emailu, který vám vygeneroval Google oprávnění čtenář.

6. Nastavte si četnost aktualizací

Nyní si nastavte frekvenci podle potřeby. Nám stačí aktualizovat data 1x týdně v pondělí, protože v se skript z APIFY provede práci v neděli.

7. Vložte personalizátor do reklamy

Jděte do reklamy, kterou chcete obohatit o personalizátor a začněte psát { vyberte Personalizátor reklam > Vámi naimportovaný soubor a pak už je atribut, který chcete vložit.

Důležité je zkontrolovat v náhledu reklamy, zda se vám opravdu hodnota propsala. Pokud ne je to problém a ukážeme si náhradní řešení.

8. Vložte do personalizátoru záložní hodnotu

V případě, že se vyskytne někde chyba nechcete aby v reklamě zůstala informace od ERROR Kč apod. Proto můžete do personalizátoru vložit dvojtečku a za ni defaultní hodnotu.

Výsledek by tedy v našem případě vypadal takto:
{=Eshophodinek.cz – APIFY.minPrice: 300} Kč

Skvělá práce, nyní si jen oštítkujte nové reklamy a za pár dní můžete začít vyhodnocovat zda se vám zvýšila míra CTR, zlepšilo skóre kvality a konverze 🙂

Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů