Kdo je Jiří Franěk?

Jsem mladý nadšenec do online marketingu, který dělá svoji práci od srdce s rozumem.

V krátkosti

Odmalička jsem přemýšlivý člověk a nevzdávám se jen proto, že něco nejde. Chci věcem rozumět do hloubky a mít přesah do dalších oborů. Díky tomu vám pomohu najít efektivní řešení, kde jej ostatní nevidí.

Na střední škole jsem tvořil weby a e-shopy na míru. Časem jsem zjistil, že pokud chci klientům opravdu pomoci, vytvořit web / e-shop nestačí.

Potřebují parťáka, který bude mít přesah do SEO, PPC, UX a analytiky.

Proto jsem přerušil vysokou školu, abych získal praxi v online marketingu a získal kompletní know-how od jedné z nejlepších marketingových agentur v Česku.

V agentuře jsem se jako PPC / SEO junior naučil vše potřebné pro úspěšný rozvoj e-shopů a startupů při expanzi do zahraničí.

Nyní jako bakalář pokračuji ve studiu mezinárodní ekonomiky a obchodu na VUT v Brně.

Mimo školu se věnuji SEO a PPC strategiím pro střední e-shopy se zájmem o expanzi do zahraničí a efektivním prodejem info produktů.

Aby toho nebylo málo, rozjíždím vlastní projekt Kreativní dílnu.

Jiří Franěk

Příběh zrodu online stratéga

Od mala čtu hodně knih. Nejdříve to byly pohádky, pak fantasy a sci-fi. Jakmile se rodiče rozvedli, začal jsem se zajímat o osobní rozvoj a finanční gramotnost.

Po přečtení knihy Bohatý táta, Chudý táta ve mě vzplála naděje, že budu finančně nezávislý.

Začal jsem tvořit weby na Wordpressu a myslel jsem si, jak na tom zbohatnu, ale zároveň jsem se bál úspěchu. Bál jsem se toho, co si o mě druzí pomyslí.

Vadilo mi, že lidé, kteří dělají weby na Wordpressu zneužívají neznalost druhých a nechávají si platit nečestné peníze za věci, které lze udělat snadněji a rychle.

Toužil jsem pomáhat lidem, kteří chtějí šířit po světě své vědomosti. Tak přišlo infopodnikání a já začal vytvářet kampaně a přičichl k affiliate marketingu.

Najednou jsem se začal ztrácet ve všech možnostech online marketingu a propagace, přečetl jsem všechny české i zahraniční články a blogy. Odebíral jsem několik newsletterů až jsem se do stal do bodu, kdy jsem se nějak nedokázal posunout dál. 

Řekl jsem si, že pokud chci lidem dát to nejlepší, potřebuji zpětnou vazbu a vedení zkušenějšího člověka. Proto jsem se přihlásil na stáž. Na pohovoru jsem však zjistil, že jsem si špatně přečetl pozici a že nebudu vytvářet weby na Wordpressu, ale budu dělat PPC reklamu.

Začal jsem být negativní a v duchu jsem si říkal, že tu jen ztrácím čas. Najdu si něco jiného.

Po cestě domů mi to vrtalo hlavo. Co když se dozvím něco nového, co by mohlo mým klientům pomoci s jejich webovými stránkami?

Z mého přemýšlení mě vytrhl vyzvánějící telefon, kde mi bylo řečeno ať se rozhodnu, že je to 50:50, ale jestli chci, tak mě přijmou.

Kývl jsem na to.

To byl obrat o 180 stupňů. Z tvůrce webů se ze mě začal stávat online stratég a PPC specialista.

Po třech měsících v agentuře jsem načerpal tolik nové inspirace, že jsem se rozhodl přerušit vysokou školu a nechat se zaměstnat v PPC agentuře na plný úvazek.

Vyhledal jsem si nejlepší agentury v oboru a začal postupně chodit na pohovory. Po nějakém 5. pohovoru jsem měl konečně jít do té své vysněné. 

Měl jsem strach, co když na to nemám dostatek znalostí? Co když mě moje introverze úplně ochromí a nebudu moci mluvit?

Přijali mě!

Zažil jsem tam nejlepších 9. měsíců, kde jsem se neuvěřitelně posunul kupředu. Uvědomil jsem si, že pokud chci lidem přinášet nejlepší služby, jaké dovedu, musím začít spolupracovat s ostatními lidmi a neustále se vzdělávat.

Naučil jsem se spravovat milionové rozpočty i hospodařit s málem. Zjistil jsem, jaké to je pomáhat firmám expandovat do zahraničí nebo jak vylepšit e-shop, aby více prodával.

Nyní plánuji vyjet do Ameriky a zjistit pohled na marketing z druhé strany zeměkoule. 

Jiří Franěk přednášející v JIC