PPC skripty
Nejpraktičtější seznam Adwords + Sklik skriptů
Potřebujete ušetřit čas při správě kampaní? Nebaví vás dělat neustále tu stejnou práci opakovaně?
Říkáte si, zda by na to nešel napsat skript, ale neumíte programovat?
Tento seznam opravdu použitelných skriptů v praxi vám ušetří stovky hodiny rutinní práce.
Pro začátečníky si ukážeme základní nastavení skriptů a pokročilým předvedeme skripty pro MCC účty.

Co se dozvíte?
- Proč se o skripty zajímat. Co vám můžou přinést. Rizika.
- Jak na nastavit svůj první skript.
- Kde hledat inspiraci a kdo vám je může napsat.
- Seznam nejpraktičtějších skriptů, které mi šetří moře času.
- Návod jak udělat z běžné skriptu MCC skript.
Kapitola 1:
Seznam nejpraktičtějších skriptů
Skripty jsem rozdělil podle toho jakým způsobem mi pomáhají.
- Importovací skripty
- Hlídací skripty
- Optimalizační skripty
Úvod
Skripty Standy Jílka vás určitě neminuly, ale jaké další skripty použít pro své účty a jak je efektivně spravovat?
Automaticky nejnižší cena z kategorie do inzerátu
Také jste přemýšleli jakým způsobem získat data z Merchant Centra a dostat je do vašeho inzerátu?
Tento problém skvěle vyřešil Ondra Švarc z Alzy.
Pojďme se podívat jak na to.
Profi tip: Heureka ukazuje název kategorie pod, který klíčové slovo spadá. Díky tomu lze použít tato klíčová slova jako název vaší stránky kategorie.
(V tomto případě jsou to "zavinovačky" - máte takto nazvanou vaši kategorii nebo ji nazýváte jinak? Třeba jen "peřinky"?)
Amazon, Alza + vaše konkurence
Jako někdo, kdo je konzultuje a vytváří desítky e-shopů, vám mohu říci, že drtivá většina majitelů elektronických obchodů optimalizuje stránky kategorií kolem náhodných klíčových slov.
Jistě, zamysleli se nad tím, co by jejich zákazníci mohli použít k nalezení produktů v této kategorii. Ale klíčová slova, která používají, bývají, řekněme… méně než ideální.
To je obrovská chyba. Zatímco stránky kategorií nemusí konvertovat tak dobře jako stránky produktu, tak stále generují návštěvnost. Takže dává smysl trávit čas hledáním vhodných klíčových slov pro vaše stránky kategorií.
A nejlepší způsob, jak to udělat?
Podívejte se na kategorie, které vaši konkurenti již používají.
Pokud soutěžíte s Amazonem, Alzou, Mallem, umístěte ukazatel myši nad tlačítko „Vše“ v horní části domovské stránky. To bude seznam hlavních kategorií.

Ty jsou pro vaše stránky pravděpodobně příliš široké. Takže klikněte na libovolnou kategorii, abyste odhalili podkategorie tohoto oddělení:

Teď už jsou docela konkrétní.
Můžete také narazit na seznam všech podkategorií Amazonu.
Zobrazí se vám všechna oddělení (a podkategorie) služby Amazon na jedné stránce.

Nyní je čas přidat do seznamu další klíčová slova zaměřená na kategorie, která odpovídají tomu, co prodáváte.
Řekněme například, že vaše stránky prodávají zdravé krmivo pro psy.
Přejdete do kategorie „Domácí zvířata“:
Poté klikněte na „psi“.
Pak vyberte ze seznamu „jídlo“:
A Amazon vám ukáže klíčová slova, která používají k popisu kategorií psů souvisejících s krmivy pro psy v postranním panelu:
To vše jsou SKVĚLÁ klíčová slova, které byste měli zvážit použít na vašich stránkách e-commerce kategorie.
Profi tip: Pokud je vaše kategorie nějakým způsobem jedinečná, nezapomeňte do tohoto klíčového slova zahrnout tuto jedinečnost. Můžete například změnit klíčové slovo Amazon „suché krmivo pro psy“ na „zdravé krmivo pro psy“ nebo „syrové krmivo pro psy“. Tato klíčová slova budou méně konkurenceschopná a cílenější než široké verze těchto výrazů.
Amazon je skvělý zdroj pro hledání klíčových slov pro kategorie stránek, která zákazníci hledají každý den. Není to však jediný zdroj, kterým se můžete inspirovat. Stačí se podívat na ostatní hráče na trhu. (Alzu, Mall, Kasu atd.)
Proto také doporučuji, podívat se na klíčová slova, která vaše konkurence používá k popisu svých kategorií.
Jak ale zjistit, který popis kategorie je nejlepší?
Stačí se podívat na to, který z konkurentů se zobrazuje na předních pozicích. Skvělý zdroj názvů může být i PPC reklama.
