Stačily nám dva měsíce spolupráce a Klub Pátečníků se začal rozrůstat o více než 400 členů měsíčně. Přečtěte si, jak jsme u klienta postupovali.
Všechno to začalo takto...
Ahoj Jirko, mám projekt, kde z toho okamžitě potřebuju vytřískat miliony. Zvládneš to?
To zní jako výzva! Budu mít ve všem volnou ruku?
No jasně! Nasdílím ti přístupy...
Klub Pátečníků
"S respektem navazuje na prvorepublikové intelektuální uskupení."
Za Pátečníky se označovala skupina kulturních a politických osobností první Československé republiky z okruhu spisovatele Karla Čapka, kteří se u něj setkávali pravidelně každý pátek.
Klub Pátečníků tak s velkým respektem navazuje na intelektuální skupinu lidí, kteří jsou schopni kriticky přemýšlet, diskutovat na úrovni a cítí zodpovědnost za dění v zemi a rozvoj kultury.
Když mě Jonáš Drobík – zakladatel Klubu Pátečníků v prosinci 2020 oslovil ke spolupráci, tak se již marketingu věnovali. Nicméně ziskovost na nebyla ideální a objem prodaných členství byl zanedbatelný.
Následovala společná online schůzka, kde jsme si ujasnili vzájemná očekávání. Jako obvykle jsem si poslechl o velkých plánech, vizích a já tradičně očekávání tlumil – jsem spíše realista a neslibuji zázraky.
Jedním z cílů Klubu Pátečníků je své vědomosti a názory šířit. Nikoliv se izolovat v uzavřené skupině, která si “žije sama pro sebe”. Ale maximálně obohatit každého, kdo má zájem.
S Jonášem jsme si rozuměli a ze schůzky jsem měl dobrý pocit. Obdivuji to nadšení a poctivost u českých podnikatelů. Vidím to u všech svých klientů.
Dnes je propagace na Facebooku pro Klub Pátečníků stěžejní.
Začínali jsme na rozpočtu 10 000 Kč. Již druhý měsíc navyšujeme rozpočet o 300 %. Během spolupráce se dostáváme na hranu maximální efektivity s rozpočtem 250 000 Kč měsíčně. Výkon facebookových kampaní má zásadní vliv na úspěšnost prodeje online kurzů a členství v klubu.
Nezůstáváme jen u strategie a samotné realizace reklam, ale investujeme velkou pozornost do optimalizace konverzního poměru vstupních stránek a redesignujeme web.
Společně s klientem ladíme prodejní cestu zákazníka do nejmenšího detailu. Nastavujeme efektivní měření konverzí, díky kterému konečně Facebook pixel doručuje požadované výsledky!
Už od začátku spolupráce na kampaních makáme společně s kolegou Petrem Popkem, který má na úspěchu svůj podíl.
S Jonášem je to velká jízda! Má vysoká očekávání, ale o to více nás těší, když se nám je podaří předčit. Do spolupráce dáváme všichni maximum. Jsem vděčný, že mohu spolupracovat na tak krásném českém projektu jako je Klub Pátečníků.
Focus na aktuální bestseller
Když jsme se na online kampaně dívali, běžela kampaň širšího portfolia produktů, které mělo spíše podprůměrné výsledky. I když jedna kampaň měla docela slušný potenciál úspěchu, tak ji jiná – horší, výsledkově stahovala dolů.
Rozpracováním výkonnějších kampaní, analýzou zákaznického kmene a přidáním dalších oblíbených téímat se nám podařilo výsledky skokově navýšit.
Nemusíte propagovat všechno co prodáváte. Pracujte jen s kurzy, o které je enormní zájem. Zjistíte to podle interakcí u vašich reklamních příspěvků. Pokud do facebook kampaně zařadíte produkt, který nikoho nekupuje, tak to fungovat nebude.
Kontroverzní reklamní příspěvky
Když spouštíte reklamu na Facebooku využijte fígle a slučte interakce ze všech reklamních sestav do jediného reklamního příspěvku. Díky tomu vznikne atraktivní příspěvek, který skvěle funguje i v akvizičních kampaní.
Možná jste si všimli, že v textaci je překlep a informace o deštivém počasí. Tohle byl trošku fail, který ale už nešlo vzít zpátky! Příspěvěk během pár dní nasbíral tolik interakcí, že jsme se rozhodli jej používat i nadále. Ve výsledku jsme díky chybě přinesli 229 konverzí a 1 142 712 Kč.
Vytvoření podobných publik patří mezi první kroky, které u klientů dělám. Jedná se o efektivní metodu jak začít obratem prodávat.
Pro výkonnost je zde zásadní propagovat bestseller, správně nastavit facebook pixel a doplnit jej historickými daty.
Dejte Facebooku maximální množství kvalitních dat a on se vám odvděčí nadprůměrnými výsledky. Využívejte machine learningu a automatizace na maximum!
Při obrovském nárůstu objednávek jsme museli založit novou zahraniční firmu
“Ukažte Facebooku, jaký kurz prodáváte, dejte mu všechna data a nechte ho, ať vám najde zákazníky.”
Důležité také je posílat hodnotu objednávky ve stejné měně. Při obrovském nárůstu objednávek jsme museli začít fakturovat na zahraniční firmu. Abychom nepřišli o data, bylo třeba upravit webovky a nastavit kvalitnější analytiku.
Tu můžete ovlivnit prostřednictvím mého návodu na propojení s Integromatem, kde si budete posílat informace o zákaznících i z jiných zdrojů, např. CRM systému a offline setkání.
Hledání dalšího jednorožce
Každý projekt má svá specifika. Má rozdílné produkty s jinou cenou. Vlastní cílovou skupinu, která reaguje na jiné prodejní sdělení. Různě velká publika. Různé rozpočty. Jiné aktiva, která může ve svůj prospěch využít.
Z toho důvodu neexistuje jeden univerzální postup. Každému klientovi můžou fungovat jiné věci. Proto začínám vždy s čistou hlavou a jsem otevřen každému nápadu. Z mých zkušeností však existují hranice, kde bych zbytečně plýtvalrozpočem a to nechci.
Dle priorit a efektivity jsme v účtu spouštěli nové kampaně a přidávali kvalitnější obsah a zvali další osobnosti. Se zlepšujícími se výsledky a zvyšujícími se rozpočty jsme měli více prostoru i na zajímavější věci.
Cílem bylo najít optimální kombinaci všeho (cílení, formát, produkt a textace), která přinese nejlepší výsledky. Tento nikdy nekončící proces jsme rozšířili o zapojení dalších marketingových kanálů.
"Kdo nezná historii, je odsouzený ji opakovat."
Práce se značkou
Za Pátečníky se označovala skupina kulturních a politických osobností první Československé republiky z okruhu spisovatele Karla Čapka, kteří se u něj setkávali pravidelně každý pátek.
V roce 1925 se stal spolek Pátečníků zavedenou institucí – Karel Čapek koupil vilu na Vinohradech v dnešní ulici Bratří Čapků a už v roce 1927 se název Pátečníci všeobecně vžil.
Mezi Pátečníky patřily intelektuální špičky jako bratři Čapkové, T. G. Masaryk, Edvard Beneš, Ferdinand Peroutka, Eduard Bass, Karel Poláček, Jan Masaryk a mnoho dalších.
Klub Pátečníků tak s velkým respektem navazuje na intelektuální skupinu lidí, kteří jsou schopni kriticky přemýšlet, diskutovat na úrovni a cítí zodpovědnost za dění v zemi a rozvoj kultury vztahů mezi lidmi.
Nastavení automatizace ve Smart Emailingu
Součástí marketingové strategie jsou i automatizace, ty se od běžných smart kampaní liší především lepší doručitelností a detailnějším nastavení podmínek pro spouštění a segmentaci.
Díky Smart Emailingu PROFI můžete nasadit remarketingové kódy přímo do emailové sekvence a zvýšit efektivitu vaší cestou zákazníků. Laserově přesný retargeting na Skliku pak už bude zábava, která mnohonásobně zvýší efektivitu vašeho remarketingu.
Tajná zbraň navyšování zisků => Pyramida produktů
Pro každý online kurz jsme připravili vlastní cestu zákazníka. Věděli jsme již, které kurzy se prodávají skvěle a o které není pořádný zájem.
Nyní přišla na řadu produktová pyramida, kde jsme trochu narazili.
Zákazníci, kteří si zakoupili téma historie bylo těžké přesvědčit, aby si koupili další téma z oblasti filozofie. Po pár testováním jsme zjistili, že tudy cesta nepovede.
Vrátili jsme se k osvědčenému způsobu a začali jsme diskutovat o up-sellech a cross-sellech pro konkrétní téma.
Rozhodli jsme se začít s Bump offer. Přidání speciální Bump offer nabídky se nám okamžitě zvýšila průměrná hodnota objednávky.
"Miniupsell (Order Bump) je prodejní technika, kdy má zákazník možnost jedním kliknutím přidat do objednávky související produkt, který objednávku vhodným způsobem rozšiřuje nebo doplňuje."
Mini upsell byl jen začátek...
Jakmile se nám potvrdilo, že tato strategie zvyšuje ziskovost celé strategie rozhodli jsme se pro další šílený nápad.
Proč platit za lead 4x více než si můžete dovolit?
Ochutnávku kurzu jen za 49 Kč! To nám jasně stanovilo cenu za lead, kterou nemůžeme překročit. Díky datům jsme však zjistili, že si můžeme dovolit zaplatit za kontakt i 4x více, protože díky propracované cestě zákazníka na něm vyděláme v opakované objednávkách a do měsíce jsme v zisku.
Na základě dotazníku, který posíláme našim zákazníkům se nám podařilo identifikovat důvody, proč si zakoupili náš hlavní produkt a která z přednášek je nejvíce zaujala.
Upřímně jsme si mysleli, že to je úplně jiná přednáška, protože podle návštěvnosti vůbec nevypadala zajímavě. Opět se mi potvrdilo, že nemám dávat na pocity, ale vše si ověřit.
Mít v reklamním účtu výsledné PNO na úrovni 40 %, když potřebujete cílové PNO 20 %, je problém. Ale mít PNO na úrovni 10 % a nevyčerpat stanovený rozpočet beru jako stejně velký problém. Pracujte s kampaněmi dynamicky dle aktuálních a predikovatelných výsledků.
- Když vypíchnu jen pár věcí, tak za mě je skvělé, že již v 2. měsíci spolupráce se nám podařilo dosáhnout miliónového obratu jen s rozpočtem 40 tisíc měsíčně. To je PNO pouhých 4 % a na Facebooku!
- Budování databáze a propracované cesty zákazníka vedou k dlouhodobé stabilizaci byznysu pro čas krize.
- Výkonnostní marketingu je samozřejmě jen třešničkou na dortu. Navázat na vybudovanou značku a předčit očekávání není vůbec snadné, ale výsledky stojí za to!
- Automatizace a datová analytika jednou opět ukázali, že mají navrch nad člověkem.
Rád s výkonnostním marketingem pomůžu i vám
"Ten pocit, kdy my klienti volají, že nestíhají, se mi nikdy neomrzí!"