Looker - Data Studio

Ultimátní dashboard e-commerce & saas

Mám rád Looker Studio Google Data Studio. Je to opravdu jeden z nejuniverzálnějších nástrojů pro vizualizaci dat, který máme k dispozici pro PPC i SEO konzultanty.

Nejlepší ze všeho je, že je zcela zdarma!

S posledním updatem „toho, co je možné v datovém studiu“, jsem chtěl vytvořit opravdu přínosný dashboard. Takový, který by mým klientům odpověděl na nejpalčivější otázky a vedl je k akci.

Datová analýza a vizualizace dat

Proč je reporting tak důležitý? 

Podívejme se rychle na některé zajímavé výroky...

  • Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit.“ —  Peter Drucker

  • Jeden graf dokáže říci více než tisíc čísel. — Český statistický úřad
  • Reporting je pro mnoho specialistů nutné zlo nebo jej nedělají vůbec.  — Život

Co dnes získáte?

  1. Jak reportovat správné hodnoty v Looker Studiu Data Studiu.
  2. Triky a hacky, jak si usnadnit reporting, když nemáte čas vytvářet vše na míru.
  3. Nejčastější chyby, které při reportingu specialisté dělají. 
  4. Jak získat akceschopný výstup z čísel, kterým klient nerozumí.
  5. Jak díky měření zvýšit obrat e-shopu o 107 %.
  6. Pokročilé šablony a funkce v Data Studiu. 
  7. Jak dostat do Data Studia informace o nákladech na jednotlivé marketingové kanály.
  8. Jak správně vyhodnocovat a na co se opravdu dívat?

Kapitola 1:

Dashboard Google Data Studia zdarma

Po prvním uveřejnění dashboardu se strhla lavina komentářů. Nastal čas vydat ji světu!

Jaké má přehled vychytávky?

1. Přepínání mezi přehledy Lead Gen a E-commerce
2. Výkon kampaní, reklamních sestav a klíčových slov
3. Reporting, hlášení skóre kvality
4. Rozdělení konverzí
5. Flexibilní rozsahy dat, rozevírací seznamy a meziroční výkon
6. Statistiky konkurence

Na oplátku chci jen váš e-mail pro sbírání zpětné vazby. Neposílám žádné hromadné maily ani newslettery.  Chci jen vytěžit maximum z DataStudia a přizpůsobit Vám jej na míru.

Nejužitečnější DataStudio dashboard

Vyzkoušejte si Universal Analytics šablonu přímo zde!

Napojte si své zdroj pomocí Google účtu a sledujte jak se vám report přizpůsobí.
Bohužel bezplatnou verzi pro GA4 nedávám veřejně k dispozici.

Jak správně napojit zdroje do Data Studia?

Po získání přístupu k dashboardu si napojte vlastní Google Analytics a pokud chcete sledovat i výsledky z Google Ads tak napojte i tento zdroj dat.

Nejdříve musíte vybrat svůj účety Google Analytics a Google Ads pomocí selektoru dat v levé horní části řídicího panelu.

Pokud uvidíte tlačítko přihlášení, budete se muset přihlásit k příslušnému účtu a aktualizovat přehled. Můžete vybrat více účtů, ale budou muset sdílet měnu, aby přehled mohl agregovat metriky nákladů. Nedoporučuji pokud nemáte více Google Ads účtů pro jednu firmu nebo více Google Analytics účtů.

Vyberte účet/y, který/é chcete analyzovat

Někdo se možná zeptá: „Jsou moje data v bezpečí?“

Absolutně! Vaše data jsou zabezpečena přihlášením do vašeho účtu Google, pouze vy je budete moci zobrazit a přistupovat k nim.

Nezapomeňte, že ve zdroji Google Analytics mám vlastní sloupce PNO, který je vypočítaná metrika Cena / Tržby. Bez ní vám to nebude PNO zobrazovat správně.

Ultimátní dasboard - Základní informace

Seznamte se s dasbhoardem a získejte z něj maximum. Pojďme na to!


#1 Filtrace

Podívejte se do horní části dashboardu, které tvoří záhlaví přehledu. Ve výchozím nastavení máme možnost filtrovat podle zdroje návštěvnosti, typu kampaně, zařízení a časového okna.

Jakmile tyto filtry nastavíte, zůstanou na svém místě na všech stránkách během procházení přehledu. 

Pro Tip: Ještě lepší je, že si můžete stránku uložit do záložek a všechny tyto filtry se uloží do záložky!

To je něco, co mí klienti považují za obzvláště užitečné - nastavení více záložek pro přímé propojení na stránku a kombinace filtrů, které zobrazují opravdu smysluplná data.


#2 Ovládání

Rozhodl jsme se, že se nespokojím s běžnou navigací v Data Studiu, ale zpracoval jsem do každé stránky boční menu. Nejen, že to vypadá mnohem lépe, ale procházení vašich dat je hračka.

A v neposlední řadě je tu skvělá vychytávka pro přepínání pro majitele e-shopu a měření konverzí na webu!

Rychlým přepnutím můžete procházet mezi jednotlivými verzemi a každá vám bude ukazovat ty správné metriky, které je vhodné sledovat.

Jsem nesmírně spokojen s konečným výsledkem!

Měl jsme tolik pozitivní zpětné vazby a více zpráv o tom, jak jsem jej vytvořil než bych dokázal spočítat. Určitě jsem dosáhl toho, co jsme si stanovil, posunout datové studio na další úroveň a vytvořit jeden z nejkomplexnějších přehledů datového studia Google!

Pokud se chcete dozvědět více o „základech“ Data Studia, agentura H1 připravila skvělého průvodce.

Úvodní stránka dashboardu

Po napojení se dostanete na úvodní stránku, kde je jednoduchý rozcestník jak s dashbaordem pracovat. Jakmile kliknete na cokoliv z levého menu přestunete se na již fungující dashboard s vašimi daty.

Nejvyladěnější dashboard v Data Studiu

Přehled

V sekci přehledu zjistíte nejdůležitější metriky ať už jste ve verzi e-shop nebo saas. 

Stránka s přehledem poskytuje přehled o vašem výkonu v Google Analytics. Vede k ní sekce s rychlým srovnáváním za předchozí období i předchozí rok. Nezapomeňte, že k zobrazení údajů, které vás nejvíce zajímají, použijte filtry v záhlaví.

Ve třech částech grafu níže jsem zahrnul některé základní metriky. Zde máme první úvod k podrobným rozborům:


#1 Jděte do hloubky

Ovládání Data Studia

Pokud ve vlastních přehledech datového studia nepoužíváte rozbalení dimenzí, přicházíte o vše! Napříč třemi grafy časových řad na souhrnné stránce můžete procházet až do roku a až do hodiny. Najednou vám několik jednoduchých grafů poskytne nepřeberné množství dat!

V celém přehledu jsem to udělai pěkným a zřejmým, kde máte možnost prozkoumat větší hloubku dat pomocí podrobností s těmito kartami:

Dávejte pozor na tyto rozbalovací karty!

Ve spodní části této stránky najdete tříměsíční průběžný graf konverzí / výnosů s meziročním porovnáním. Nakonec tabulka rozpisu převodu. V hlavní verzi přehledu se zobrazí rozpis vašich konverzních akcí Google Ads. U e-shopu uvidíte stručné tržby vs. rozdělení kampaní.

Marketing

V jádru stránka marketingu uvádí data založená na hierarchii účtu Google Ads. Nyní byste měli být velmi dobře obeznámeni s podrobnostmi. Tabulka nadpisů na této stránce vám umožňuje procházet až k účtu, což je zvláště užitečné, pokud máte vybráno více účtů, a dolů až po skóre kvality.

Souhrnné grafy typu shody a skóre kvality mají za cíl poskytnout vám přehled o tom, jak jsou vaše metriky konverzí rozloženy v těchto dimenzích. Mějte na paměti, že výše uvedená tabulka nadpisů může poskytnout podrobnější informace o těchto dimenzích prostřednictvím podrobností. Tyto grafy obvykle slouží jako vizuální pomůcka pro sledování trendů, které můžete podrobněji prozkoumat jinde na této stránce.


#1 Přehled kampaní

Report PPC kampaní v Data Studiu

Jednoduchý přehled kampaní v Data Studiu skrze záhlaví kterým si můžete seřadit jednotlivé kampaně např. podle nákladů, tržeb a dalších. Dopočítávám zde také PNO, abyste na první dobrou viděli, které kampaně vám prodělávají a které je naopak vhodné podpořit.


#2 Shoda klíčových slov

Rozdělení všech klíčových slov v účtu do třech základních kategorií. Volná shoda, patří sem i volná modifikovaná, frázová a přesná.


#3 Skóre kvality

Díky tomuto přehledu zjistíte na čem ještě můžete zapracovat a jaký konverzní poměr máte u jednotlivého skóre kvality.


#4 Zařízení

Srovnejte si výkon mezi jednotlivými zařízeními snadno a rychle!


#5 Vyhledávací dotazy

Tato část sestavy využívá vlastní filtr vyhledávání, který umožňuje izolovat výkon konkrétního hledaného výrazu.

I když tento filtrovaný seznam hledaných výrazů může generovat velmi užitečná data, v závislosti na velikosti vašeho účtu může být seznam docela vyčerpávající. Naštěstí si můžete tato data a jakékoli předchozí tabulky a grafy, které jste k tomu vytvořili, stáhnout pomocí možnosti exportu.

Objednávky / Konverze

V tomto přehledu zjistíte TOP produkty a jejich výkon na grafu, který na první pohled nemusí být pochopitelný. Hledejte takové produkty, kde máte velký obrat a zároveň nízkou návštěvnost. Pokud u těchto produktů máknete a zvýšíte jejich návštěvnost. Vzroste vám i obrat 🙂

U Saas produktů pokud máte nastavenou hodnotu za konverzi tak bude přehled fungovat obdobně. 

Přehled nejprodávanějších produktů

Konkurence

Tato stránka přehledu se ponoří hlouběji do trendů konkurence za posledních 6 měsíců. Uvidíte přehled výkonu vašich domén, souhrn vašich nejlepších konkurentů a analýzu podílu zobrazení vašich konkurentů v čase.

Takže naposledy - využijte možnosti a jděte do hloubky!

První graf může nabídnout několik skvělých podrobností o vašem konkurenčním podílu na trhu v průběhu času - dokonce i klesat až k hodině dne.

Jak ovlivňují úpravy nabídek podle časového rozvrhu reklam vaši konkurenční výhodu? Poráží vás konkurence v určité dny v týdnu nebo v určité denní době? Zde leží vaše odpovědi přátelé.

Top 10 konkurentů v PPC

Vývoj v čase

Sledujte trendy. Má váš top produkt nějakou sezónnost? Kdy začít s plánováním propagace a co příprava na Vánoce? Zjistěte kdy je nejvhodnější začít a připravte si kampaně s předstihem! 

Vypadl vám feed nebo se něco pokazilo? I tohle vám přehled odhalí.

Vývoj top produktů v čase

Protože jste dočetli až sem nebo doscrolovali tak já vám dám Datastudio i bez psaní 🙂 pouze za slib, že jej budete v dobré víře šířit dál.

Trendy a meziroční srovnání

Nově jsem přidal na váš popud meziroční srovnání i s tříměsíčním trendem z minulého roku. Díky tomu získáte představu o tom jak jste si vedli loni a jestli se blíží nebo končí sezóna. Připravte své marketingové kampaně včas díky tomuto přehledu!

Google Data Studio meziroční srovnání graf
Google Data Studio: Meziroční srovnání dat

Další zajímavá DataStudia LookerStudia

Zaklik.cz - Analýza konkurence

Changelog

Nahrazeno placenou verzí GA4 ultimate - 22.11.2023
Možnost získání vlastní kopie šablony - 18.12.2021
Optimalizace zobrazení a rychlosti - 3.4. 2021
Přidání nového stránky Meziročních trendů - 14.11.2020 

Vydána oficiální verze online - 1.11.2020 

Přišel vám dashboard užitečný?

Sdílejte jej prosím, aby si lidé začali dělat kvalitní reporty, které mají smysl. Děkuji!