ESHOPHODINEK
Eshophodinek.cz, specialista na prodej sportovních hodinek, hledal online stratéga, který by dokázal poradit napříč online marketingem a přenášet reálné výsledky.
Jak může specializovaný eshop pomocí online marketingu oslovit nové zákazníky, získat náskok před konkurencí a překonat své limity?
Rozhoduje kvalitní produkt, poctivá příprava, ale také promyšlená strategie.
„Hledal jsem člověka s přesahem v onlinu, velkým strategickým uvažováním a zaměřeného na výsledky. U Jirky jsem našel vše. Navíc jsem taky získal férového parťáka.“
MILAN ZLÁMAL,
specialista na sportovní hodinky
Eshop hodinek hledal specialistu s přesahem
Eshop spustil PPC reklamu v lednu 2018. Z malého eshopu se sportovníma hodinkama je dnes eshop s potenciálem milionového byznysu. Neustále zvyšovat své limity na vysoce konkurenčním trhu není snadné, Eshop hodinek proto hledal partnera, který by mu ukázal, jak z online marketingu vytěžit maximum.
Nesliboval jsem, že udělám PPC nebo zlepším SEO eshopu. Přišel jsem s jasnou strategií, ve které jsme navrhl, co všechno se eshopu vyplatí dělat, a co jednoduše nefunguje. I přes nabídky dalších freelancerů jsem zvítězil svým proaktivním přístupem.
Pomohl jsem vyladit
zbožáky i web
Eshop hodinek mě oslovil s jednoduchým cílem – nastavit PPC kampaně pořádně. Při analýze klienta jsem však zjistil, že PPC kampaně jej nespasí.
Abych mu pomohl co nejvíce, vylepšil jsem landing page, popisky v produktech a rozdělil kategorie eshopu dle klasifikační SEO analýzy.
Eshop hodinek původně spustil jednu reklamní kampaň pro širokou cílovou skupinu bez jakékoliv segmentace. Procento schválených produktů v XML feedu bylo pod 60 %.
Rozhodl jsem se to změnit. Přidal jsem přes Mergado vlastní štítky, upravil přistávací stránky a rozdělil Google Nákupy na tři kampaně dle tohoto modelu s drobnými úpravami, které ještě více zvýšili konverzní poměr.
A výsledek? Posuďte sami...
Výsledky kampaně v prvním měsíci
Nárůst počtu objednávek o 252 %
Zvýšení tržeb o 382 %
Zvýšení konverzního poměru o 10,16 %
Snížení ceny za proklik o 13 %
Počet spárovaných produktů 99.99 %
Spuštění reklam ve vyhledávání + remarketing
Pro omezený rozpočet klienta a neefektivní nastavení vyhledávacích reklam, jsem připravil DSA kampaně s upraveným XML feedem. To vedlo k útoku na přední pozice ve vyhledávání.
Úprava vyhledávacích reklam a správné rozdělení rozpočtu kampaní vedlo nejen ke zlepšení CTR, ale také se snížila průměrná cena za proklik a Eshop hodinek vydělal více než za poslední tři měsíce dohromady. (Myšleno před začátkem spolupráce.)
Výsledky kampaní ve druhém měsíci
Nárůst počtu objednávek o dalších 55,85 %
Zvýšení tržeb o dalších 37,4 %
Zvýšení průměrné hodnoty objednávky o 33,7 %
Na čem dalším pracuji?
Řešení, které jsem navrhl pro Eshop hodinek na míru, přináší ovoce. Tržby z placených kampaní za dva poslední měsíce vyrostly o 307,85 % a web Eshophodinek.cz navštívilo o 261 % více návštěvníků. Neusínám na vavřínech a nyní testuji nové možnosti, jak získat ještě více návštěvníků, za co nejnižší náklady tak, aby se to klientovi dlouhodobě vyplácelo.