SEO pro e-shopy

Návrh struktury e-shopu

Pokud potřebujete zvýšit návštěvnost e-shopu a konverzní poměr, je architektura e-shopuu často jednou z nejúčinnějších technik v SEO.

A přesto jeho plnou sílu využívá jen hrstka SEO specialistů v ČR.

Níže je uveden velký e-shop na kterém jsem nedávno provedl jednoduchá vylepšení architektury e-shopu pomocí pouze 2-3 zásad uvedených v tomto článku.

Návštěvnost a konverze vzrostly během několika měsíců o úžasných 175 %. Pro méně optimalizované e-shopy s potenciálem to může být jako otevření stavidel a vypuštění vody na jejich mlýn.

Proč je architektura e-shopu tak důležitá? 

Podívejme se rychle na některé zajímavé statistiky...

  • 90 % e-shopařů by získalo více objednávek, kdyby neplýtvalo link juice kvůli špatné struktuře e-shopu. (Alexa)
  • 87 % návštěvníků odejde z vašich stránek, pokud máte špatně vytvořou architekturu e-shopu (Smart Insights)
  • až o 122,6 % může zvýšit tržby kvalitní struktura webu (Search Engine Watch)

S těmito informacemi se pojďme podívat na to, jaké jsou best practices při tvorbě struktury e-shopu.

Nemáte čas číst celý návod jak strukturu e-shopu?

Bez obav. Dovolte mi, abych vám poslal kopii e-mailem, abyste si ji mohli kdykoliv přečíst.
Dejte mi vědět, kam Vám ho mám poslat (investice 5 sekund).

Kapitola 1:

Co to je struktura / architektura webu?

Architektura webu je v jednoduchosti to, jak jsou vaše e-shopové stránky uspořádány. Architektura je vytvořena pomocí navigace a odkazů, ale vztahuje se také na další prvky, jako jsou adresy URL, drobečková navigace, stránky kategorií, soubory Sitemap a další. Dobrá architektura e-shopu pomáhá uživatelům a vyhledávačům najít to, co hledají.

Architektura stránek také pomáhá definovat relevanci a důležitost vašeho obsahu. Může nasměrovat uživatele a roboty na nejdůležitější stránky a poskytnout signály o tom, o čem je váš obsah.

Stručně řečeno, cílem architektury webu je, aby byl váš e-shop co nejjednodušší a nejsrozumitelnější.

Struktura e-shopu má mnoho pozitivních výhod pro SEO:

  1. Lepší indexování stránek (zejména pro velké e-shopy)
  2. Vyšší pozice a návštěvnost
  3. Větší míra zapojení návštěvníků

Když vylepšíte strukturu svého e-shopu, je kouzelné vidět zlepšení návštěvnosti, interakci návštěvníků a zvýšení konverzí.

Zlaté pravidlo: Uspokojte záměr uživatele

Při výběru způsobu propojení a organizace e-shopu je třeba zvážit 3 základní otázky:

  1. Co hledají lidé?
  2. Co je důležité?
  3. Jak tyto stránky spolu souvisejí?

Dobrá architektura webu dává návštěvníkům to, co chtějí a co nejjasněji a nejrychleji. Zvažte tento příklad obrovského e-shopu, který všechny 3 zvládne mistrovsky.

Alza struktura menu eshopu

Prohlédněte si vše, co na této stránce funguje:

  • Odkazy a text ukotvení pomáhají lidem rychlou navigaci.
  • Obsah je uspořádán podle témat a typů.
  • Jiné důležité stránky jsou zvýrazněny mimo navigaci.

Uživatelský záměr je splněn a v mnoha případech překročen. A protože vztah mezi stránkami je jasně uspořádán, mohou vyhledávače lépe porozumět každé stránce a hodnotit ji.

Pomocí analytických a vyhledávacích údajů můžete snadno zjistit, jaké stránky na vašem e-shopu lidé:

  • Navštěvují nejčastěji
  • Co vyhledávají a
  • Kde je největší míra zapojení

Stránky v horní části by měly být viditelné, zatímco stránky v dolní části mohou být méně.

Příklad: Je tento odkaz „O nás“ v záhlaví nejdůležitějším odkazem ve vaší navigaci, když ho téměř nikdo nepoužívá?

(Velmi dobře by to mohlo být, pokud například data vykazují vysoké konverze.) .

  • Nejrychlejší zkratkou vylepšené architektury e-shopu pro SEO je navigace, která poskytuje řešení zaměřená na uživatele.

Kapitola 2:

Návrh struktury webu, který zvyšuje konverze

Zjednodušte svoji strukturu (ale ne příliš)

„Plochá“ struktura webových stránek je taková, kde důležité stránky nejsou příliš daleko od domovské stránky, což znamená, že k navigaci stačí méně kliknutí.

Mnoho SEO specialistů se odkazuje na „pravidlo 3 kliknutí“ - což znamená, že žádná důležitá stránka by neměla být vzdálena více než 3 kliknutí od vaší domovské stránky (nebo případně jiné stránky s vysokým rankem).

Následující obrázek ukazuje, jak to funguje. Představte si, že vaše domovská stránka obsahuje odkazy na 100 stránek, a každá z těchto stránek obsahuje odkazy na dalších 100 stránek atd. To znamená, že návštěvník, který přistane na vaší domovské stránce, může během 3 kliknutí navštívit kteroukoli z až 1 000 000 stránek.

Struktura e-shopu na stři kliknutí
Struktura e-shopu na 3 kliknutí

Pokud by každá stránka obsahovala více než 100 odkazů, počet možných stránek do 3 kliknutí exponenciálně roste:

  • 200 odkazů na stránku poskytuje 8 000 000 stránek
  • 500 odkazů na stránku poskytuje 125 000 000 stránek
  • 1 000 odkazů na stránku poskytuje 1 miliardu stránek během 3 kliknutí

Méně kliknutí znamená, že stránky lze snáze najít, a „blízkost“ důležitých stránek, jako je domovská stránka, může naznačovat důležitost samotné stránky.

Poznámka: Jedná se spíše o hlavní princip než o pravidlo. Existuje mnoho situací, kdy architektura s 3 kliknutími nedává smysl. Je dobrý nápad udržovat důležité stránky v blízkosti autoritních stránek.

Můžete se zeptat: Proč nepoužívat zcela plochou architekturu a odkazovat VŠECHNY z domovské stránky? Na první pohled to může znít jako dobrý nápad, ale existuje několik velmi závažných důvodů, proč byste to neměli dělat.

Příliš mnoho odkazů na stránce má své vlastní nevýhody
Zcela plochá architektura vás okrádá o možnost uspořádat a definovat kontextovou hierarchii ve vašem obsahu - něco, co je pro vyhledávače důležité, aby jim porozuměli.

Jak zjistit hloubku struktury e-shopu?

Pokud váš e-shop nemá jen několik stránek, není ruční zkoumání hloubky kliknutí něco snadného. Naštěstí většina moderních softwarových nástrojů pro auditování SEO hlásí hloubku kliknutí (včetně Screaming Frog, Ryte, Moz, SEMrush a dalších.

OnCrawl má obzvláště působivou zprávu o interních odkazech.) To znamená, že většina vypočítá hloubku počínaje domovskou stránkou, což může ztěžovat vidět vaši celkovou architekturu.

Abychom skutečně porozuměli vaší struktuře, často to pomáhá vidět na vlastní oči.

Dva z nejpopulárnějších vizualizačních nástrojů jsou WebSite Auditor a Sitebulb, které umožňují snadno srozumitelné vizualizace struktury vašich odkazů, jako je ta, která je zde zobrazena z Sitebulb.

Ukázka struktury e-shopu ze Sitebulb
Screenshot ze Sitebulb

Vytvářejte rozcestníkové stránky

Rozcestníková stránka je důležitá přehledová stránka představující široké téma nebo kategorii, která se prolinkuje k nižším kategoriím a konkrétnějším tématům.

Stránka rozcestníku slouží několika účelům:

  1. Poskytují rychlý přehled o tématu
  2. Odpovídá na nejčastější dotazy, které uživatelé mohou mít
  3. Odkazuje na důležitá podtémata a nejlepší produkty
  4. Jsou obvykle uživatelsky přívětivější než běžné kategorie stránek
  5. Pomozte vybudovat autoritativní e-shop

Nejlepší rozcestníkové stránky jsou ty, které na ně odkazují se spoustou relevantních odkazů, takže mohou předat tuto autoritu odkazu (PageRank) všem podřízeným tématům, na která odkazuje.

Stránky kategorií často vytvářejí přirozené rozcestníkové stránky, protože již často mají spoustu přirozených odkazů. Klíčem je vylepšit stránky vaší kategorie o další informace mimo seznam podkategorií nebo příspěvků / produktů. Ať už související důležité stránky pomohou vašemu návštěvníkovi, jsou vždy dobrými kandidáty na odkaz.

Další informace naleznete v těchto skvělých zdrojích pro vytváření rozcestníkových stránek:

Kapitola 3:

Jak na interní prolinkování e-shopu?

Interní prolinkování souvisejících stránek

Nyní jste tedy vytvořili architekturu webu, která využívá rozcestníkové stránky  a organizuje obsah do sil. Dalším krokem je to, co je činí mnohem silnějšími:

Propojte spolu úzce související stránky.

Sila nemusí jednoduše odkazovat nahoru a dolů, mohou se na ně odkazovat také úzce související stránky. Tato taktika se stane jedním z kritických kroků, které vedly ke zvýšení návštěvnosti stránek uvedených v úvodu tohoto článku.

SEO k tomu přistupuje odlišně, ale je běžné propojovat vzájemně úzce související stránky, pokud sdílejí stejného rodiče v silu. To je nejúčinnější, pokud produkty / blogové příspěvky / kategorie spolu úzce souvisejí.

Vezměme si tento příklad, kde se tematicky související stránky s dětským rozbočovačem / kategorií vzájemně propojují.

Abych byl spravedlivý, není to jediný způsob, jak to udělat. SEO neustále debatují o nejlepší interní propojovací strategii as malou dohodou. Některé SEO rádi minimalizují křížové propojení mezi stránkami hub / kategorie / produkty, jiné odkazují na vše, co je v dohledu.

  • Nejlepší rada: pokud je to úzce související s tématem nebo tématem a návštěvník by měl zájem kliknout, je obvykle bezpečné a chytré přidat odkaz.

Pokud jsou témata příliš různorodá (grilování BBQ a osušky), není pravděpodobně jejich propojení rozumné.

Pokud chcete prozkoumat vhodné alternativní strategie interního prolinkování podívejte se na tyto zdroje:

Odkazujte ze stránek s vysokou autoritou

Nyní, když jste vytvořili rozcestníky, sila a křížové odkazy, je třeba zvážit přidání odkazů na vaše cílové stránky.

Cílová stránka je jakákoli stránka na vašem webu, která je pro návštěvníky důležitá. Tohle by mohlo být:

  • Prodejní stránka, kterou chcete propagovat ze své domovské stránky
  • Vysoko převádějící stránka hluboko ve struktuře sila
  • Obecně platí, že každá částečně důležitá stránka, která není dobře propojena
  • Stránka s vysokým oprávněním je jakákoli stránka se spoustou odkazů na spravedlnost, která má sklon se dobře hodnotit a přijímat vysoký provoz.

Záměrem je přenést autoritu odkazu (a přímého návštěvníka) ze stránek s vysokou autoritou na vaše důležité cílové stránky, které mohou být nedostatečně propojeny. Někdy se jedná o odkazy na zástupce nebo odkazy, které nejsou v navigaci a které vám umožňují zkratku ze stránky s vysokým oprávněním na cílovou adresu URL.

Jak zjistíte, na které stránky chcete přidat odkazy a odkud? Existuje několik metod:

  1. Přehled interních odkazů skrze Google Search Console zobrazuje počty nepřímých interních odkazů pro prvních 1000 adres URL. 
  2. Více nástrojů, včetně Moz, Ahrefs a SEMrush, mohou všechny vykazovat metriky autorit pro každou adresu URL. Moje nejoblíbenější je prohlížeč Moz's Link Explorer. Můžete použít k nalezení adres URL s vysokou autoritou.
  3. Google Analytics (nebo jakýkoli jiný analytický software) vám může sdělit, které stránky mají největší návětěvnost a které stránky se dobře převádějí a které by mohly těžit ze zvýšení návštěvnosti. Ukážeme si za chvíli.
  4. Pro pokročilé SEO můžete vypočítat interní PageRank pomocí různých metod k nalezení vysokých a nízkých propojených adres URL.

Stránkování, zobrazení všech produktů a nekonečné posouvané stránky

Pro stránky kategorií se 100 nebo 1000 produkty existují 3 techniky, které mohou současně pomoci sloučit architekturu při navázání tematických vztahů, následující:

  1. Stránkování
  2. Zobrazit všechny stránky
  3. Nekonečné rolování

Nejjednodušším a obvykle nejvýhodnějším řešením je rozbít dlouhé výpisy kategorií pomocí stránkování. Při řádné implementaci může stránkování pomoci prakticky vyrovnat architekturu webu tím, že společnosti Google signalizuje, že všechny vaše položky jsou součástí stejné série.

Většina SEO specialistů upřednostňuje jednoduché stránkování pro snadné použití roboti i lidmi.

Na druhé straně stránky „zobrazit všechny“ mohou také sloučit architekturu webu odkazem na všechny položky ze stejné stránky.

Některé SEO jako „zobrazit všechny“ stránky, protože věří, že Google může lépe procházet všechny položky, když jsou propojeny z jedné stránky. Funguje to dobře, pokud nemáte příliš mnoho produktů nebo příspěvků. Výzvou u stránek „zobrazit všechny“ je to, že u kategorií se 100 nebo 1000 s položkami může způsobit pomalé načítání a špatný uživatelský dojem.

Hybridní přístup je „nekonečné rolování“, ve kterém se výsledky průběžně načítají do uživatelského prohlížeče, ale vyznačují se také tradičními stránkovanými výsledky, kterým roboti snadno rozumějí. Google má dobrou dokumentaci o upřednostňovaném způsobu implementace těchto nekonečných navigačních stránek.

Jak optimalizovat stránkování e-shopu?

Při použití stránkování lze snadno přehlédnout menší detaily, které mohou pomoci s použitelností a se SEO:

Google nyní ignoruje značku rel = prev / next, takže je důležité, abyste se na ni nespoléhali jako na jediný způsob stránkování.

Nezanedbávejte odkazy na stránkování ve spodní části stránky. Protože se jedná o skutečné odkazy - a nejen o rady -, existují silné důkazy o tom, že do Googlu vysílají silnější signál než odkazy HTTP hlavičky.

Nezapomeňte, že stránkovací odkazy jsou skutečné odkazy. To znamená, že ovlivňují použitelnost a procházení a mohou také předávat signály skutečného spojení, jako je PageRank (i když realisticky pouze malé množství).

Namísto rozložení stránkovacích odkazů standardním lineárním způsobem (2, 3, 4 atd.) Některé inteligentní SEO zkoumaly nejoptimálnější strategie propojení v rámci stránkování, včetně metod popsaných níže Audisto v jejich vynikajícím průvodci stránkami.

Pokud vás zajímá optimalizace tras pro procházení stránkováním, Portent má dalšího skvělého průvodce experimentováním s tím, jak stránkovací efekty ovlivňují hloubku kliknutí.

Kapitola 3:

Navigace e-shopu a hlavní menu

Fasetová navigace

Fasetová navigace je druh navigace, která umožňuje uživatelům třídit, filtrovat a zužovat výsledky na základě mnoha funkcí a kritérií. Ukážeme si na příkladu Shoptetu, kde to pochopíte. (Na Shoptetu to dokáže to modul Pokročilé SEO)

Navigace je pro uživatele velmi užitečná, ale pro vyhledávače má potenciál vytvořit miliony kombinací URL - mnohé s duplicitními nebo téměř duplicitními obsahy. Z pohledu procházení a indexování to může představovat obrovskou bolest hlavy.

Klíčem k úspěchu s orientovanou navigací je toto: povzbuďte vyhledávače k ​​procházení + indexování vašich jedinečných stránek, které zvyšují návštěvnost a současně je odrazujte od procházení + indexování adres URL s nízkou hodnotou.

Na Shoptetu sice mohou chtít, aby Google indexoval stránky Dívčí sandály, ale má smysl zabránit Googlu v indexování stránky Velikost dívčích sandálů 00, která poskytuje téměř nulovou jedinečnou hodnotu.

Jakmile pochopíte, které adresy URL chcete indexovat a které nemáte, máte k dispozici mnoho nástrojů pro ovládání navigace pomocí fazet, včetně:

  • Meta robots
  • Robots.txt
  • Rel = canonical
  • Nástroj pro vyhledávání ve vyhledávací konzoli
  • Nofollow atributy
  • Schémata JavaScript

Pro více detailů bylo napsáno několik skvělých průvodců o orientované navigaci. Velmi doporučuji přečíst a strávit ty zde:

  • https://moz.com/blog/large-site-seo-basics-faceted-navigation

 

Odkazujte ze stránek s vysokou autoritou

Nyní, když jste vytvořili rozcestníky, sila a křížové odkazy, je třeba zvážit přidání odkazů na vaše cílové stránky.

Cílová stránka je jakákoli stránka na vašem webu, která je pro návštěvníky důležitá. Tohle by mohlo být:

  • Prodejní stránka, kterou chcete propagovat ze své domovské stránky
  • Vysoko převádějící stránka hluboko ve struktuře sila
  • Obecně platí, že každá částečně důležitá stránka, která není dobře propojena
  • Stránka s vysokým oprávněním je jakákoli stránka se spoustou odkazů na spravedlnost, která má sklon se dobře hodnotit a přijímat vysoký provoz.

Záměrem je přenést autoritu odkazu (a přímého návštěvníka) ze stránek s vysokou autoritou na vaše důležité cílové stránky, které mohou být nedostatečně propojeny. Někdy se jedná o odkazy na zástupce nebo odkazy, které nejsou v navigaci a které vám umožňují zkratku ze stránky s vysokým oprávněním na cílovou adresu URL.

Jak zjistíte, na které stránky chcete přidat odkazy a odkud? Existuje několik metod:

  1. Přehled interních odkazů skrze Google Search Console zobrazuje počty nepřímých interních odkazů pro prvních 1000 adres URL. 
  2. Více nástrojů, včetně Moz, Ahrefs a SEMrush, mohou všechny vykazovat metriky autorit pro každou adresu URL. Moje nejoblíbenější je prohlížeč Moz's Link Explorer. Můžete použít k nalezení adres URL s vysokou autoritou.
  3. Google Analytics (nebo jakýkoli jiný analytický software) vám může sdělit, které stránky mají největší návětěvnost a které stránky se dobře převádějí a které by mohly těžit ze zvýšení návštěvnosti. Ukážeme si za chvíli.
  4. Pro pokročilé SEO můžete vypočítat interní PageRank pomocí různých metod k nalezení vysokých a nízkých propojených adres URL.

Stránkování, zobrazení všech produktů a nekonečné posouvané stránky

Pro stránky kategorií se 100 nebo 1000 produkty existují 3 techniky, které mohou současně pomoci sloučit architekturu při navázání tematických vztahů, následující:

  1. Stránkování
  2. Zobrazit všechny stránky
  3. Nekonečné rolování

Nejjednodušším a obvykle nejvýhodnějším řešením je rozbít dlouhé výpisy kategorií pomocí stránkování. Při řádné implementaci může stránkování pomoci prakticky vyrovnat architekturu webu tím, že společnosti Google signalizuje, že všechny vaše položky jsou součástí stejné série.

Většina SEO specialistů upřednostňuje jednoduché stránkování pro snadné použití roboti i lidmi.

Na druhé straně stránky „zobrazit všechny“ mohou také sloučit architekturu webu odkazem na všechny položky ze stejné stránky.

Některé SEO jako „zobrazit všechny“ stránky, protože věří, že Google může lépe procházet všechny položky, když jsou propojeny z jedné stránky. Funguje to dobře, pokud nemáte příliš mnoho produktů nebo příspěvků. Výzvou u stránek „zobrazit všechny“ je to, že u kategorií se 100 nebo 1000 s položkami může způsobit pomalé načítání a špatný uživatelský dojem.

Hybridní přístup je „nekonečné rolování“, ve kterém se výsledky průběžně načítají do uživatelského prohlížeče, ale vyznačují se také tradičními stránkovanými výsledky, kterým roboti snadno rozumějí. Google má dobrou dokumentaci o upřednostňovaném způsobu implementace těchto nekonečných navigačních stránek.

Jak optimalizovat stránkování e-shopu?

Při použití stránkování lze snadno přehlédnout menší detaily, které mohou pomoci s použitelností a se SEO:

Google nyní ignoruje značku rel = prev / next, takže je důležité, abyste se na ni nespoléhali jako na jediný způsob stránkování.

Nezanedbávejte odkazy na stránkování ve spodní části stránky. Protože se jedná o skutečné odkazy - a nejen o rady -, existují silné důkazy o tom, že do Googlu vysílají silnější signál než odkazy HTTP hlavičky.

Nezapomeňte, že stránkovací odkazy jsou skutečné odkazy. To znamená, že ovlivňují použitelnost a procházení a mohou také předávat signály skutečného spojení, jako je PageRank (i když realisticky pouze malé množství).

Namísto rozložení stránkovacích odkazů standardním lineárním způsobem (2, 3, 4 atd.) Některé inteligentní SEO zkoumaly optimální strategie propojení v rámci stránkování, včetně metod popsaných níže Audisto v jejich vynikajícím průvodci stránkami.

Pokud vás zajímá optimalizace tras pro procházení stránkováním, Portent má dalšího skvělého průvodce experimentováním s tím, jak stránkovací efekty ovlivňují hloubku kliknutí.

Využijte mapu webu

Téměř každý chápe důležitost XML souborů Sitemap v těchto dnech. Ale soubory Sitemap HTML zabudované do webových stránek se stávají vzácnější.

Přiveďme je zpět!

Soubor Sitemap HTML žije na vašem webu (nikoli v souboru XML), je čitelný lidmi a může poskytnout informace o struktuře vašich webových stránek a aktuálních vztazích pro lidi i vyhledávací roboty.

Zvažte tento mistrovský soubor Sitemap pro HTML pro New York Times. Nejen, že odkazuje na téměř každou důležitou stránku na webu, ale je uspořádána podle data, formátu obsahu a tématu.

Soubory HTML jsou často nejúčinnější na větších webech, kde struktura webu nemusí být okamžitě zřejmá nebo procházení není dokonale optimalizováno. Výhody však mohou mít i menší weby, protože soubory HTML jsou často užitečné i pro lidské návštěvníky.

Odkazujte na nový obsah

Častý problém: publikujete nový příspěvek nebo produkt a nikde se o něm nezmíníte. Žádná viditelnost, žádné hodnocení a žádná návštěvnost.

Součástí výzvy je, že Google zatím nemá žádné signály, aby posoudil váš nový obsah. I když jej vložíte do svého souboru Sitemap, ping Google a sdílíte na sociálních médiích, Google prostě nemá dostatek signálů, aby jej mohl posoudit.

Jedním snadným řešením je jednoduše odkazovat na váš nový obsah výrazněji, často vysoko na důležitých částech vašeho webu, včetně vaší domovské stránky. John Mueller společnosti Google vysvětluje:

Velkým rozdílem pro nás je zejména to, že domovská stránka je pro váš web opravdu důležitá, protože novější obsah je také ve struktuře vašeho webu propojen dost vysoko, takže možná i na vaší domovské stránce. Takže mnoho webů má tento postranní panel, kde je to jako nové články nebo nové produkty nebo podobné výrobky, které jsou v prodeji, nebo něco podobného, cokoli, co chcete trochu vtlačit do výsledků vyhledávání, což nám rozhodně pomůže tam.

Weby se zprávami a blogové zdroje skvěle odkazují na nový obsah. Statičtější weby a weby elektronického obchodu se spoustou produktů se často potýkají.

Propojení více „prominentně“ neznamená vždy přidání odkazů na vaši domovskou stránku - což nemusí být z hlediska uživatelského prostředí nejlepším místem.

Doporučené postranní panely, stránky se zprávami a zdroje blogů skvěle odkazují na nový obsah.

Pokud by uživatelům objevování nových stránek trvalo dlouho, mohlo by to trvat i vyhledávací roboty. Řešte důležitý obsah ve vysoce viditelných oblastech.

Odkazujte z nových stránek na staré

Toto je jeden z nejstarších triků v příručce SEO a je úžasné, jak efektivně funguje:

Pokaždé, když publikujete nový obsah, zkuste odkazovat na několik částí vašeho staršího obsahu, kdykoli je to relevantní a užitečné.

Propojení se starším obsahem z nového obsahu v rámci vaší architektury prospívá vašemu webu mnoha způsoby:

  • Automaticky vytváří a pomáhá posilovat vaše centra obsahu.
  • Vytváří aktuální vztahy mezi novými a zavedenými stránkami
  • Poskytuje čerstvost + povzbuzení starších stránek

Ať se to stane vaším zvykem.

Drobečková navigace e-shopu

Častý problém: publikujete nový příspěvek nebo produkt a nikde se o něm nezmíníte. Žádná viditelnost, žádné hodnocení a žádná návštěvnost.

Součástí výzvy je, že Google zatím nemá žádné signály, aby posoudil váš nový obsah. I když jej vložíte do svého souboru Sitemap, ping Google a sdílíte na sociálních médiích, Google prostě nemá dostatek signálů, aby jej mohl posoudit.

Jedním snadným řešením je jednoduše odkazovat na váš nový obsah výrazněji, často vysoko na důležitých částech vašeho webu, včetně vaší domovské stránky. John Mueller společnosti Google vysvětluje:

S bonusem, který Google zobrazuje ve struktuře výsledků vyhledávání ve formě bohatých úryvků - což může pozitivně ovlivnit CTR, je to obvykle win-win.

Kapitola 4:

Pokročilé techniky na závěr

Zatím jsme se zabývali několika způsoby, jak zvýšit odkaz na důležité stránky. Nyní je čas mluvit o omezení vašich odkazů, aby se snížilo nadměrné množství odkazů.

Proč může odstranění zbytečných odkazů přinést pozitivní výhody?

Nejprve si uvědomte, že každá stránka má nastavenou částku oprávnění k odkazu (PageRank), která se má distribuovat prostřednictvím všech jejích odchozích odkazů. Čím více odkazů na stránce, tím menší oprávnění pro každý odkaz.

Stránka s pouze 10 odchozími odkazy tedy teoreticky předává větší hodnotu každému z těchto odkazů než stejná stránka s 1 000 odkazy,  při stejné autoritě.

Klíčem je předat PageRank na nejdůležitější stránky, aniž by se ztrácel na nedůležité stránky.

Zadruhé, zejména u větších webů, bude Google procházet stránky pouze tak často.

Když Google čelí 1 000 s odkazům na stránku, musí upřednostnit způsob procházení těchto adres URL, což nemusí vždy odpovídat tomu, co si přejete. Řízení procházení a určování priorit Google je nesmírně důležité a vysílá Googlu signály o relevanci a prioritě vašich adres URL.

Vezměme si praktický příklad: Pokud odkazujete na vše ve vaší hlavičce (příspěvky, informace o dopravě, o nás, sociálních profilech, dnešním počasí atd.), Znamená to, že pro vaše důležitější odkazy níže jsou k dispozici menší oprávnění.

Wayfair skvěle odstranil 150 z jejich navigace, včetně 31 z jejich zápatí. Poté testovali, jak nová, vzhlednější architektura webu ve vyhledávání fungovala.

Výsledkem byly vyšší konverze, méně vyhledávání stránek (protože lidé mohli věci najít snáze), spolu s vyšší návštěvností a pozicemi.

Návod: Relevance + záměr uživatele > Hloubka

Místo odkazu na každou myslitelnou stránku na vašem webu je mnohem důležitější odkazovat na aktuálně relevantní stránky, které jsou okamžitě užitečné pro potřeby uživatelů.

Jednou z metod je použít vaše analytická data nebo dokonce nástroje pro termografické mapy, jako je HotJar, aby zjistili, kde lidé skutečně klikají, a snažte se omezit odkazy na které lidé neklikají.

Dalšími běžnými viníky jsou všudypřítomné odkazy na zápatí, tag cloud a všechny další odkazy, které jsou automaticky generovány vaším systémem nebo CMS.

Zatímco Google může procházet mnoho odkazů na URL (až několik tisíc), neznamená to, že je to vždy dobrý nápad.

Nestavte příkop. Snižte zbytečné odkazy.

Hierarchická struktura URL

Při organizaci obsahu je často nejlepší používat adresy URL, které odrážejí strukturu obsahu.

Příkladem by bylo, kdybyste prodávali koberce ve vašem nábytkovém oddělení, vaše adresa URL by mohla vypadat takto:

  • https://vaseshop.cz/nabytek/koberce

Výhody tohoto systému jsou:

  1. Uživatelé mohou jasně pochopit, o čem je adresa URL
  2. Klíčová slova v adrese URL mohou pomoci s hodnocením a mírou prokliku (CTR)
  3. Google je známý tím, že používá metriky na úrovni adresáře k dočasnému posouzení důležitosti + relevance nově objevených adres URL

Někteří webmasterové rádi „falešnou“ strukturu plochých adresářů omezením adresářů nebo umístěním všech adres URL do kořenového adresáře. I když tato technika může mít své přednosti, pro společnost Google je mnohem důležitější na kolik "kliknutí“ je potřeba pro dosažení vašeho obsahu, a nikoli kolik lomítek má adresa URL.

Použijte správně odkazující text (a jeho varianty)

Mnoho lidí nemyslí na odkazující texty jako součást architektury e-shopu, ale rozhodně je.

Když odkazujete na stránku jako součást vaší navigace, vybraný "anchor" text se stane nesmírně důležitým, protože tato navigace se používá na vašem e-shopu. Tento text, který Google používá k přiřazování relevance vašemu obsahu, a kotevní text, který uživatele informuje, aby na něj klikli.

Obecná rada musí být v textu vaší navigační kotvy co nejpopisnější + konkrétní.

Příklady optimalizovaného odkazujícího textu:

  • Domů > Eshophodinek.cz
  • Listy > Optimalizované listy
  • Nástroje > Nástroje SEO zdarma

Zabýváme se prioritou prvního odkazu

Když odkazujete na stránku z navigace na celém webu, stane se tento odkaz vaším kotevním textem na celém vašem webu. To platí i v případě, že na stejnou stránku přidáte více odkazů. V tomto scénáři je pravděpodobné, že Google „počítá“ pouze první kotevní text, který najde, jak se v minulosti potvrdila prohlášení od společnosti Google a dlouhá historie experimentů se SEO.

Toto je známo jako priorita prvního odkazu.

Což znamená (potenciálně, protože si nejsme stoprocentně jistí, jak s tím Google zachází), že při odkazování z vaší hlavní navigace můžete ztratit možnost změnit svůj interní text kotvy, což může být pro vaše SEO přínosem.

Pokud se rozhodnete umístit odkaz do své hlavní navigace, znamená to často kompromis se mezi schopností měnit text odkazu. Někteří SEO specialisté rádi z tohoto konkrétního důvodu nechávají důležité stránky mimo hlavní navigaci.

V ostatních případech se u odkazů, které nejsou v navigaci, můžete rozhodnout, zda chcete odkazovat a pozměnit svůj "anchorn" text odkudkoli na vašem e-shopu. To je často užitečné při vytváření obsahových sil.

Závěrečné shrnutí
Správná architektura webu je náročná, ale odměny jsou často skvělé. Navíc jej můžete časem otestovat, změřit a změnit. Zvýšení výkonu SEO často vyžaduje více než jeden pokus, ale výše uvedené zásady by vám měly poskytnout nástroje pro změnu.

Hodně štěstí!

Jaké jsou vaše nejlepší tipy pro zlepšení SEO a architektury e-shopu? Dejte mi vědět v komentářích níže!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů