Jak za 6 měsíců zdvojnásobit eshop a v dalším roce

vyrůst o +482,6 %

Prvních 6 měsíců byl neuvěřitelný zážitek.

Netušila jsem, že tohle tempo růstu udržíme rok a půl!

Čeho jsme společně dosáhli?

Redesign eshopu

Přechod na Shoptet vyřešilo technologický dluh a zefektivnilo interní procesy v rámci eshopu.

Skladové hospodářství

Nestíhali jsme balit, neměli jsme místo a tak jsme se vybudovali nové skladové centrum.

5x růst obratu eshopu

Růst eshopu při stabilním PNO nás zachránilo při zavřeních všech 6 plaveckých center.

Eva Kiedroňová

"Na dobrém začátku záviscí všecko."  J. A. Komenský

Mezinárodně uznávaná autorka metody PMV již 35 let propaguje rozvoj kojenců v souladu s jejich potřebami široké věřejnosti.

Přípravu na rodičovství podpořila vlastními péřovými zavinovačkami známé jako dráček.

Cítí obrovskou zodpovědnost za správný rozvoj dítěte již od narození.

S Eva Kiedroňovou spolupracujeme od června 2019. Investice
do marketingu tehdy nebyly vysoké. Placená propagace se dělala přes tlačítko propagovat příspěvek a značně brzdila rozvoj celého brandu.

Vizionářské cíle Evy Kiedroňové mi odhalili, že následování klubu Placen za svou existenci od Pavla Říhy stačit nebude. Ve firmě chybí zaměření na výkonnostní marketing a growth hacking.

výsledky-spolupráce

Dnes je výkonnostní marketing pro KennyShop klíčový

Do výkonnostních PPC kampaní směřuje většina marketingového rozpočtu a výsledky kampaní mají přímý vliv na úspěchu celého projektu.

Strategii KennyShopu je věnována velká pozornost v kombinaci s infopodnikáním a automatizací procesů na webu EvaKiedronova.cz o kterém si můžete přečíst případovku zde.

Jak se nám podařilo téměř z pětinásobit obrat eshopu?

Jaký je náš recept na úspěch?

Focus na low hanging fruit

Mojí doménou je growth hacking, kde hledám nejefektivnější cesty maximalizace zisku projektu na základě analýzy dat, behaviorální psychologie a experimentů.

Při analýze potenciálu zjišťuji, že neběží téměř žádné výkonnostní kanály. XML feedy jsou v hrozném stavu a pozice značky ve srovnávačích nevyužívá potenciál známé osobnosti Evy Kiedroňové.

Webová nebo jakákoliv jiná analytika je tu sprosté slovo a chybí i základní nastavení Google Analytics.

Praktický tip

Nemusíte využívat všechny marketingové kanály. Zaměřte se nejdříve na to, co přináší největší zisky a zbytek laďte k dokonalosti po cestě. 

Zapracováním připravené komplexní online marketingové strategie a spuštění nových výkonnějších kampaní, analýzou zákaznického kmene a přidáním dalších oblíbených se nám podařilo výsledky skokově navýšit.

Segmentační dynamický remarketing

Když se pouštíte do výkonnostního online marketingu nezapomínejte na dynamický remarketing. Na základě analýzy objednávek jsme nastavili na Googlu, Facebooku i Seznamu dynamické kampaně.

Díky tomu jsme okamžitě získali znovu pozornost nerozhodných maminek a přivedli je zpět do nákupního procesu. 

Praktický tip

Nezapomeňte, že do XML feedu nemusíte posílat všechny produkty, ale zaměřte se na skupiny produktů, které se prodávají spolu a vytvořte tzv. bundle offer. Balíčky šité na míru vašim zákazníkům.

Analýzujeme konverzní cesty zákazníka

Životy zákazníků se velmi rychle mění. To, co potřebuje nastávající maminka se každým dnem mění a držet krok s trendy ve výchově dítěte je obtížné. Moc vám nepomůže ani to, když máte 35 let starou metodu a na internetu se za experta vydává kdejaká maminka s prvním dítětem.

Díky analýze touchpointů v cestě zákazníka jsme zjistili, kde musíme zapracovat na komunikaci směrem k nastávajícím rodičům, aby se k nám pak vraceli do eshopu. 

Protože Shoptet neumožňuje snadnou editaci stránky produktu, rozhodli jsme se na vlastní stránce vytvořit zajímavou nabídku pro nastávající maminky.

Zisková akvizice nových zákazníků

Skvělý tým Evy Kiedroňové chrlí obrovské množství nápadů. S takovým klientem je pak radost dále pracovat. Jeden ze zásadních faktorů úspěchu značky je neustálé testování a posun kupředu. 

Propojujeme tedy infopodnikání s produkty z eshopu pomocí aplikace Social Sprinters.

Na základě analýzy objednávek z eshopu zvolíme převedení fyzické knihy do e-booku. Tato elektronická knížka v akci jen za 99 Kč se stává okamžitě bestsellerem a akvizičním produktem číslo jedna. 

Máme neuvěřitelný 91% konverzní poměr! 

Následují upsell nabídky webináře, který si každý desátý zákazník do objednávky přidá.

Druhým uspellem je celý online kurz, který si přidává 5% zákazníků a zvyšuje nám krásně průměrnou hodnotu objednávky.

Testujeme druhý vstupní produkt a volíme webinář. Následují opět 2 upselly a zisk z obou funnelů je téměř shodný. 

Praktický tip

Sledujte výkon jednotlivých produktů a zaměřte se na identifikaci těch akvizičních. Díky tomu víte, který produkt vyzkoušet třeba Facebooku. Ušetříte si čas i peníze.

Jak to celé propojit?

Tajemství 91% konverzního poměru

Na eshopu se vytváří nové kategorie pro info produkty. V případě, že si člověk zakoupí nějaký produkt na eshopu automaticky se objednávka přenese do našeho systému, kde skrze API zavoláme FAPI, které pošle zákazníkovi daný produkt.

Jakmile si zákazník produkt reálně stáhne, získáme informaci o této události a v Smart Emailingu si zákazníka zařadíme do pečující kampaně.

Tato kampaň má za úkol získat více informací o zákazníkovi, jeho preference, předpokládané datum narození dítěte nebo aktuální počet dětí. 

Také žádáme skrze email zákazníky o recenze a hodnocení. Sdílení fotek maminek s našimi produkty se stává podkladem pro akviziční kampaně.

Díky skvělému hodnocení, fotkám a uživatelským zkušenostem si budujeme důvěru u nových maminek, které odkazujeme na vstupní produkt za 99 Kč.

Varování

Když používáte recenze zákazníků jako akviziční reklamu dávejte si pozor na hejtry! Naštěstí vaši zákazníci o vás pravděpodobně nebudou psát negativa, ale řídit diskuzi nových potenciálních maminek je potřeba.

Automatizovaná péče o nové zákazníky

Na tuto strategii akvizici nových maminek navazuje již naznačená pečující kampaň, která se skládá z doporučení na základě objednaných produktů.

Koupila si maminka novou péřovou zavinovačku?

Pravděpodobně ji bude zajímat, jakým způsobem do ní má miminko ukládat. Po týdnu ji jistě zaujme email s tím, jak o péřovou peřinku pečovat a jak ji prát.

V tu chvíli si uvědomí, že jedna zavinovačka nestačí a přemýšlí o druhé.

Zde je již napojení XML feed, který je nastaven tak, že na základě předchozí objednávky nabídne mamince ty produkty, které si s největší pravděpodobností bude chtít zakoupit.

Díky tomu máme nadprůměrnou míru otevření i konverzí právě z emailových automatizací.

S Jirkou jsem velmi spokojena a mohu ho doporučit každému, kdo potřebuje parťáka pro své podnikání.
Eva KiedroňováExpert na psychomotorický vývoj

Analytika a vlastní umělá inteligence

S rozvojem eshopu přichází i zákaznická a produktová analytika.

Sledujeme akviziční produkty, které stojí na začátku cesty zakázníka a mají největší konverzní poměr s ohledem na budoucí customer lifetime value.

Optimalizujeme eshop a marketing, abychom přiváděli kvalitní (vracející se) zákazníky.

Spouštíme umělou inteligenci, která se na historických objednávkách naučí a začne doporučovat vhodné produkty v košíku jako upsell. Při výběru produktů v kategorii personalizuje produkty na základě algoritmu tak, aby maximalizovala ziskovost z objednávky.

Díky tomu, zvyšujeme průměrnou hodnotu objednávky a můžeme ještě více investovat do akvizičních produktů.

Zaujala Vás tato případová studie? Máte podobný problém a potřebujete získat více zákazníků efektivním zpsůsobem? Neváhejte a napište mi. Možná můžeme spolupracovat.

A výsledky naší spolupráce?

výsledky-spolupráce
+482,6 % navyšení obratu eshopu

Díky kontinuálnímu růstu eshopu se nám podařilo zpětinásobit obrat firmy.

Automatizovaná péče o zákazníky

Vytvořili jsme cestu zákazníka od narození až po první roky jeho života.

+27 % nárůst objednávek

Průměrný meziměsíční 27% růst počtu objednávek po dobu roku a půl. 

Zajímají Vás další případové studie?

Eshophodinek.cz