PPC reklama
Ultimátní PPC návod od A - Z
Nejobsáhlejší průvodce PPC světem v roce 2024, který mi pomohl vybudovat 3 eshopy s obratem přes 1 milion Kč.
Dozvíte se vše, co potřebujete vědět o optimalizaci a správě PPC kampaní bez drahých agentur.
Ukážeme si, jak vybrat vhodné reklamní kanály, které vám zvýší objem konverzí a objednávek.
Pokud tedy chcete získat více návštěvnosti (a zákazníků) z PPC reklam, tohoto průvodce si zamilujete.
Proč je PPC pro vás tak důležité?
Podívejme se rychle na některé zajímavé statistiky...
- 41 % kliknutí jde skrze první 3 placené výsledky vyhledávání (Wordstream)
- U návštěvníků z PPC kampaní je až o 50 % větší pravděpodobnost, že nakoupí. (UB)
- 80 % PPC specialistů shledává umělou inteligenci jako klíčovou pro budoucnost PPC.
S těmito informacemi se ponořme do PPC strategií, které v tomto roce fungují.
Co se dozvíte?
- Co to je PPC? Potřebné základy bez kterých se neobejdete.
- Jak na ppc (nejen) pro eshopy, krok za krokem.
- Triky a hacky, jak získat lepší pozice než konkurence, když prodáváte stejný produkt.
- Největší PPC chyby, které dělají čeští eshopaři.
- Jak optimalizovat produktovou stránku, aby vás vyhledávače indexovali a lidé nakupovali.
- Jak díky SEO zvýšit zisky e-shopu o 107 % během jednoho roku.
- Pokročilé SEO strategie pro rok 2019, díky kterým získáte více platících návštěvníků a zvýší se vám konverzní poměr.
- Kolik času takové SEO pro e-shop s 10 000 položek zabere?
- Jak dělat linkbuilding, který se vám vyplatí?
Obsah
Kapitola 1
Úvod do světa PPC
Kapitola 2
Reklamní systémy
Kapitola 3
Jak nastavit první kampaň
Nemáte čas číst celý PPC návod právě teď?
Bez obav. Dovolte mi, abych vám poslal kopii e-mailem, abyste si ji mohli kdykoliv přečíst.
Dejte mi vědět, kam Vám ho mám poslat (investice 5 sekund).
Kapitola 1:
Úvod do PPC reklamy
PPC z zkratka anglického (Pay-per-click) a znamená platba za kliknutí. PPC je způsob, jak získat více zákazníků na váš veb. Jedná se o model, kde inzerent platí vydavateli až ve chvíli, když někdo klikne na jeho reklamu. Platba za proklik je běžný způsob inzerce v reklamních sítích jako je Google Ads, Sklik nebo Facebook.
Jak začít s PPC reklamou, když jste úplný nováček?
Na co si je třeba dát pozor, abyste svůj rozpočet nevyhodili z okna?
Jaké jsou možnosti PPC reklamy a kterou si ideálně vybrat?
Proč investovat do PPC reklamy?
- Detailní cílení kampaní. Díky PPC reklamě můžete detailně cílit na své potenciální návštěvníky podle toho, co hledají, kde se nacházejí nebo jaké mají zájmy a koníčky.
- Máte rozpočet pod kontrolou. Neutratíte více než jste ochotni investovat do reklamy.
- Okamžité výsledky oproti SEO. Ještě dneska můžete spustit své první kampaně a být na 1. místě ve vyhledávání.
- Vše můžete doměřit. Platíte za každé kliknutí na váš web a pokud máte správně nastavenou webovou analytiku můžete vše správně vyhodnocovat.
- Kdykoliv můžete vypnout. V případě, že najednou nestíháte odbavovat zákazníky, můžete jednoduše jedním kliknutím celé kampaně pozastavit.
Jaké jsou nevýhody PPC kampaní?
- Neustále se vše mění a posouvá kupředu. Co dneska nastavít už zítra nemusí fungovat.
- Nízká bariéra vstupu konkurence. Každý dneska může začít ze dne na den a začít vám konkurovat.
- Výběr vhodné strategie, která bude plnit vaše cíle. Spustit kampaně dokáže každý, ale optimalizovat kampaně, aby vydělávali už je oříšek.
- Stojí to peníze. Kredit, který nabíjíte do reklamních systémů vás něco stojí a pokud nezaplatíte, tak nejdete vidět.
- Pro efektivní správu PPC kampaní je potřeba mít přesah i do dalších oborů a nástrojů.
Profi tip: Pokud začínáte s PPC kampaněmi udělejte si analýzu klíčových slov. Čas nad ní strávený vám dokáže ušetřit desetitisíce korun v nerelevantní návštěvnosti.
Cíle PPC reklamy
Stanovte si správné cíle a nastavte očekávání, která tento marketingový kanál může přinést. Stejně jako při výkonnostním marketingu je i u běžných PPC reklam stanovit si konrkétní cíl.
Skvěle to má rozpracované Facebook a Google, který vás při vytváření kampaní sám navádí.
Základní cíle PPC reklamy na Facebooku jsou 3
Povědomí > Povědomí o značce, Dosah, Návštěvnost, Projevený zájem .
Zvažovaní > Instalace aplikace, Zhlédnutí videa, Generování ptenciálních zákazníků, Zprávy.
Konverze > Konverze, Prodej z katalogu, Návštěvnost obchodu.
Reklamy na Googlu vám v tom jdou také naproti.
Takže jak si stanovit správný cíl? Za mě osobně se kampaně musí vždy vyplácet.
Hlavním cílem PPC kampaní by tedy měla být návratnost, abyste neplatili více než vám PPC systém přináší.
Výběr konkrétního cíle vždy závisí na tom, co děláte. Ukažme si tedy pár příkladů:
- Eshop: Zvýšení počtu objednávek
- Web: Zvýšení počtu návštěvníků
- Aplikace: Zvýšení počtu stažení aplikace
- Nový produkt: Zvýšení povědomí o nové značce a produktu
A takhle bychom mohli pokračovat dál a dál...
Výběr vhodného PPC systému
Když už jste si stanovili správný cíl kampaní, je na čase vybrat vhodnou reklamní síť ve které budete své PPC kampaně propagovat.
Pro Česko a Slovensko to jsou nejčastější tyto:
- Sklik
- Google Ads (dříve Google Adwords)
- Facebook + Instagram Ads
- LinkedIn Ads
- Twitter Ads
- Pinterest Ads
- Bing Ads
- a další...
Jak tedy vybrat správně a na co si dát pozor? Přemýšlejte nad tím, kde se vaše cílová skupina nejčastěji pohybuje. Starší lidi častěji zasáhnete na Seznamu než na Googlu.
Sklik PPC
Seznam.cz je jeden velký reklamní systém. Vlastní různé weby jako jsou Firmy.cz, Zboží.cz, Novinky.cz a další tématické katalogy, proto je PPC v Skliku jedním za zajímavých způsobů jak dosáhnout vašeho vytyčeného cíle.
Jaké typy kampaní zde můžete spustit?
- Vyhledávací kampaně.
- Obsahové kampaně
- Remarketing (v Skliku retargeting)
- Produktové inzeráty
- Video kampaně
- A další méně známé formáty.
Pokud potřebujete nastavit správně Sklik nebo chcete zjistit jestli to agentura nebo freelance dělá dobře, napište mi. Jsem Sklik partner.