Strategie linkbuildingu

Strategie linkbuildingu je první krok pro zahájení propagace vašeho webu. Jedná se o dokument, který je opěrným bodem při procesz získávání zpětných odkazů. Pro samotný linkbuilding můžete následně využít služeb linkbuildera, nebo ho i realizovat sami.

Nevíte zda je linkbuilding pro Vás? Zjistěte nejdříve, co je linkbuilding.

Podívejte se, čemu se věnuje strategie linkbuildingu.

Cena a rozsah strategie linkbuildingu

Vytvoření strategie stojí čas a úsilí Její rozsah je přibližně 10 normostran. Součástí je i poradenství v délce několika hodin.

Nenechám vás pouze s výsledným pdfkem. Sebelepší dokument je k ničemu, pokud člověk neví, jak ho konkrétně použít.

Při objednání tudíž získáte i odborné poradenství a konzultace v řádu několika hodin.

Strategie obsahuje více než jen výčet odkazových příležitostí. Zabývá se komplexně procesem získávání zpětných odkazů. Právě ten je ovlivněn souvisejícími faktory, jako je například rozpočet, spolupráce mezi členy týmu nebo technickým řešením.

Objednat linkbuildingovou strategii

Nestřílejte naslepo. Nechte si vytvořit komplexní plán.

6 kroků k linkbuildingové strategii i bez linkbuildera

1. Poznejte své publikum

Pokud chcete, aby vaše publikum rostlo, musíte zjistit, jak rozšířit své publikum nebo jak najít nové publikum.
Měli byste proto znát 2 věci:

  • kdo je právě teď mým zákazníkem
  • jak vypadá moje ideální publikum.

2. Vytvořte seznam webů, které je osloví 

Pokud máte jasnou představu o svém současném a požadovaném publiku, můžete si vytvořit seznam webových stránek, které by vám mohly pomoci oslovit vaše nové publikum. Najděte ty weby, které již oslovují požadované publikum. Odkazy z těchto webů vám mohou pomoci oslovit vaše nové publikum.

3. Napište úžasný obsah

Aby bylo možné propojit váš obsah s jinými weby, musí být váš obsah prostě úžasný. A co je důležitější, mělo by oslovit publikum, které usilujete o to, aby se vaše čtenáře nebo kupující stali. Ujistěte se, že jsou vaše kusy a články dobře strukturované a pěkně napsané.

4. Optimalizujte článek pro vyhledávače

Pokud jste napsali skvělý blogový příspěvek, měli byste se ponořit do seznamu, který jste vytvořili v rámci strategie růstu (krok 2). Vyberte weby z tohoto seznamu, které by mohly odkazovat na článek, který jste napsali. Pokud máte přístup ke klíčovým slovům s dlouhým ocasem, bude počet webových stránek, na které bude odkaz na váš blogový příspěvek vhodný, malý.

Snažte se najít ty weby, které skutečně odpovídají konkrétnímu tématu vašeho blogového příspěvku nebo článku. Tyto webové stránky budou pravděpodobně velmi ochotné propojit se s vámi, protože váš blogový příspěvek opravdu odpovídá jejich obsahu. Ještě důležitější je, že návštěvníci, kteří na váš web přijdou takovým odkazem, budou mít opravdu zájem o téma vašeho článku (takže šance na konverzi a opakované návštěvy jsou mnohem vyšší).

5. Oslovte majitele stránek

Pokud jste opravdu vyvinuli úsilí při psaní obsahu i při hledání webů, které odpovídají obsahu vašeho článku, měli byste se obrátit na web, na který byste chtěli odkazovat. Řekněte jim o obsahu nebo produktu a požádejte je, aby o tom psali a odkazovali na něj. Většina lidí bude ráda psát o vašem produktu, pokud to znamená, že jej obdrží zdarma! Můžete použít e-mail, ale v mnoha případech je skvělý způsob, jak kontaktovat lidi, Twitter nebo dokonce telefonní hovor. Nezapomeňte oslovit osobně, nikdy neposílejte automatické e-maily.

6. Používejte sociální média!

Pokud je váš obsah originální a dobře strukturovaný, budete moci oslovit nové publikum (a získat odkazy) také pomocí sociálních médií. Ujistěte se, že tweetujete o svém blogu, možná pošlete nějaké tweety konkrétním osobám, o kterých si myslíte, že by se vám váš článek mohl líbit. Facebook je také skvělý způsob, jak získat přístup k vašim článkům (možná… to dokonce trochu propagovat?). A jak mnoho lidí líbí, pípá a sdílí vaše články, jste povinni dostávat i další odkazy.

Závěr: Budování odkazů je strategie růstu

Úspěšná linkbuildingová strategie by měla být vždy zaměřena na přivedení nového, aspirovaného publika na váš web. (Vítaný) vedlejší účinek bude v Google vyšší hodnocení. Pokud považujete vytváření odkazů za způsob, jak oslovit další weby, abyste z tohoto webu získali více návštěvníků, děláte to správným způsobem.

Nemáte na tolik práce čas?

Dělat linkbuilding není žádná hračka, proto pokud na něj nemáte čas ani chuť napište mi a já se Vám o linkbuilding postarám.