Jak probíhá návrh strategie linkbuildingu

Správně vedený linkbuilding není náhodný proces. Rozhoduje v něm více faktorů, které na sebe navazují a zároveň se vzájemně ovlivňují. Podívejte se, jak může probíhat návrh strategie získávání zpětných odkazů.

Strategie linkbuildingu má za cíl:

  • Ujasnit si současnou situaci
  • Vytipovat nejlepší možné postupy
  • Stát se základem aktivního i pasivního linkbuildingu

Linkbuildingová strategie pracuje s více faktory, mezi než patří:

  • Typ vašeho webu (magazín, e-shop, katalog)
  • Stanovení cílů
  • Klíčová slova
  • Seznam stránek
  • Cílová skupina
  • Možnost měnit a přidávat obsah
  • Typy a druhy obsahu
  • Stávající obsah
  • Analýza konkurence a jejích postupů
  • Poznání prodejních argumentů
  • Rozpočet
  • Délka propagace
  • Partneři
  • Technické řešení
  • Aktivní spolupráce všech stran – na případové studii použití produktů atd.
  • Dříve použité metody
  • Stávající odkazy
  • Plánovaný další rozvoj webu (změna sortimentu, redesign stránek, vyšší budget atd.)
  • Rozvržení prvků na webu

Následující činnosti se nemusí vykonat v přesně uvedeném pořadí. Každý se řídí jinými preferencemi. Jde o hrubé schéma možného postupu, který mi vyhovuje.

Analýza webu a jeho cílů

Jedním z nejdůležitějších kroků je detailní poznání webu. Podle prostudování jeho zaměření a vlastností se bude odvíjet vhodný návrh linkbuildingu.

  • Při analýze se nezapomene na stávající odkazový profil a již provedený linkbuilding.

Čím víc informací, tím lépe.

Svou roli hraje i to, jakých cílů chce majitel dosáhnout.

Někdo preferuje dosažení lepších pozic ve vyhledávačích. Zkušenější zákazník dá přednost zvýšení konverzního poměru a „kvalitní návštěvnosti“ – tj. získání takových návštěvníků, které stránky zajímají a vydrží na nich delší dobu. No a samozřejmě je zde i pasivní linkbuilding, kdy provozovatel webu nechce přijít o popularitu a neustále pracuje na propagaci. Cest je vícero.

Analýza konkurence

Podle vytyčených cílů následuje průzkum konkurence v dané oblasti. Je důležité zjistit, jak ostatní weby pracují na budování zpětných odkazů. Zda-li se zaměřují především na pozice ve vyhledávačích, budování značky (soutěže, komunita na sociálních sítích, ale i rozhovory apod.) nebo něco jiného.

Analýza konkurence může také přinést užitečné tipy a nápady k dalším kreativním způsobům linkbuildingu.

Setřídění možností linkbuildingu

Podle cílů, konkurence a dalších faktorů přichází na řadu ucelení představy o způsobech budování zpětných odkazů. A to tak, aby linkbuilding měl skutečně smysl. Pouštět se do boje – s minimálním rozpočtem a klasickými metodami – proti silnému hráči je ztrátou času a peněz.

Rozhoduje kreativita. Zajímavá kampaň na Facebooku nebo originální microsite představuje levnější a přitom účinnější investici než draze zaplacené, ale provařené způsoby linkbuildingu.

Návrh služeb

Po konzultaci s klientem jde o další krok před zahájením procesu budování zpětných odkazů.

Výběr konkrétních služeb ovlivňují zmíněné faktory:

  • Druh, zaměření a vlastnosti webu
  • Stanovené cíle
  • Již provedený linkbuilding
  • Celková doba
  • Rozpočet
  • a další věci…

Při návrhu je klíčové řídit se zdravým rozumem. A přistupovat k odkazům jako k referencím, které ostatní přikládají jiným stránkám. Bezhlavé (a jednorázové) budování linků je kontraproduktivní.

Linkbuilding je dlouhodobý a postupný proces. Odkazy se nebudují jen na homepage, ale i na podstránky (longtail). Pokud to je možné, posiluje se brand.

Získané zpětné odkazy by měl být smysluplné – umístěné na tematických webech, relevantní a užitečné pro návštěvníka.  

Máte pro návrh strategie budování backlinků jiný postup? Napište komentář.

5/5 - (5 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů