Jak správně nastavit Google nákupy pro Slovensko

Google nákupy jsou již na Slovensku téměř měsíc a mnoho inzerentů bojuje se základním nastavením kampaní. V tomto článku + videu jsem pro vás připravil jednoduchý návod, kterým zvládne projít každý i bez marketingové agentury či PPC specialisty.

Co potřebujete?

  • Založený Google Merchant Center.
  • Založený účet Google Ads.
  • XML feed ve slovenštině.
  • [Nově] Správné google product category.

Stručný návod na Google shopping pro Slovensko

  1. Ověřte si vlastnictví domény v Merchantu, pokud jste tak neučinili.
  2. Propojte si účty Google Ads a Google Merchant Center.
  3. Vložte XML feed.
  4. Založte kampaň.
  5. Optimalizujte výkon.

Jak musí vypadat XML feed pro Google nákupy?

Bez kvalitního feedu si ani na Slovensku nešrtnete 🙂 Co všechno by měl feed obsahovat a jak vypadat?

  • Inzerujete na Slovensku, tak je samozřejmě nutné mít feed ve slovenštině (titulek, ceny v EUR apod.)
  • Správně vyplněné google product category ve slovenštině.
  • Plusové body získáte za dostupnost, brand, ean, img link a další) viz https://support.google.com/merchants/answer/7052112?hl=en
  • Nezapomeňte také vyplnit správně dopravu, pokud ji ve feedu neposíláte.

Nemáte eany? Nezoufejte ve videu si ukážeme, jak tento problém jednoduše vyřešit.

Jak správně vyplnit google product category, když ještě neexistuje oficiální strom kategorií pro Slovensko?

Využijte českou taxonomii a do tagu google product category vložte ID místo českého názvu. Díky tomu nebudete muset přepisovat názvy kategorií v e-shopu, ale Google si je přiřadí sám, jakmile bude oficiální SK názvosloví uveřejněno.

Jak strukturovat kampaně v Google nákupech?

Možností, jak vytěžit z Google nákupů je mnoho, záleží na vás, pro co se rozhodnete.

  1. Bloomarty – https://www.slideshare.net/MarketingFestival/martin-roettgerding
  2. Podle ceny – vlastními štítky.
  3. Podle TOP kategorie, TOP produktů apod.
  4. Marže.

Videonávod, krok za krokem

Příspěvek na nový mikrofon pošlete na 1017055213/6100.

Vyloučení nerelevantních slov

Nezapomeňte , že i v google nákupech můžete využívat negativní listy klíčových slov, takže pokud víte, že se nechcete zobrazovat na nějaká slova, rovnou je při zakládání kampaně vylučte. Díky tomu ušetříte kredit a můžete jej efektivněji investovat.

4.6/5 - (9 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře
  1. Peter napsal:

    Nahodou neporadite ako nastavit dan pre SR? 🙂 Mat zaciarknute „Don’t configure tax at account level“ nerobi v podstate nic. Dakujem

    • Jiří Franěk napsal:

      Pokud máte nastavené don´t configure tax at account level můžete to přepnout na třetí možnost a daně si nastavit. „Configure tax and set up nexus“.

  2. Michal napsal:

    Super článok, Jiří!. Podľa neho (hlavne videa) som si v pohode nastavil PLA kampane pre svoj web. S pozdravom Michal

  3. MADERNA s.r.o. napsal:

    Mozem mat viacere shoping kampane mysli tak, ze napr.
    autosedacky a v nej pod sekcie autosedacky a zvlast doplnky a potom dalsiu kde budu kociky a v nej dalsie podsekcie?

    • Jiří Franěk napsal:

      Ano, přesně tak. Můžete mít více kampaní, ale vždy je důležité vědět proč to tak má být a jaký cíl tím sledujete.

      Někdy je lepší mít 1 kampaň a v ní jednotlivé podkategorie a jindy zase klidně i 3 kampaně.

      Vždy to záleží na tom čeho chcete dosáhnout a pak pro to zvolit nejlepší strategii.

  4. Petr napsal:

    „Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.“
    To co je za formulaci? Čelit před výzvou? Správně je snad čelit výzvě. To by měl SEO specialista vědět.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů