Výběr 100 otázek, které musíte správně odpovědět do 2 hodin, abyste získali certifikát Google Ads ve vyhledávání.
Vyzkoušejte si test nanečisto. Pokud si nejste některou z odpovědí jistí, správné odpovědi naleznete v předchozích článcích nebo napište dole do komentářů a já vám poradím 🙂
Nebudu zde podporat podvodníčky, kteří hledají na netu odpovědi. K čemu vám to je podvádět? Když chcete být PPC specialista, je sice hezké mít certifikát, ale pokud tomu nerozumíte, raději PPC nedělejte.
Teď už k testovým otázkám. Na test máte celkově 2 hodiny a absolvovat ho můžete zde Google Academy Certification Tests.
Dana spravuje více účtů Google Ads pro řetězec obchodů s potravinami, přičemž používá měření konverzí. Co by jí mohlo každodenní úkoly v Google Ads zjednodušit?
- nastavení automatických pravidel konverze pro oba účty
- použití jednoho fragmentu konverzního kódu spolu s měřením konverzí napříč účty
- použití více fragmentů konverzního kódu spolu s měřením konverzí u jednoho účtu
- sloučení účtů za účelem zjednodušených přehledů
K propagaci své služby venčení psů jste se rozhodli použít platformu Google Ads. Jaký typ kampaně byste vytvořili, abyste oslovili majitele psů, kteří buď vyhledávají na Googlu, nebo si prohlížejí web s chovatelskými potřebami?
- Univerzální aplikace
- Obsahová síť
- Vyhledávací síť s optimalizovanou obsahovou sítí
- Vyhledávací síť
Měříte konverze v kampani s omezeným rozpočtem. K čemu s největší pravděpodobností dojde, pokud v rámci omezeného rozpočtu zvýšíte nabídky ceny za proklik (CPC)?
- Získáte více konverzí, přitom budete platit v průměru více za jednu konverzi.
- Získáte méně konverzí, přitom budete platit v průměru méně za jednu konverzi.
- Získáte více konverzí, přitom budete platit v průměru méně za jednu konverzi.
- Získáte méně konverzí, přitom budete platit v průměru více za jednu konverzi.
Používáte rozšíření o volání. Zákazník, který hledá thajské jídlo ve svém mobilním telefonu, vidí reklamu na thajskou restauraci rovnou s jejím telefonním číslem a může do dané restaurace jedním kliknutím zavolat. Jak se v tomto případě počítá cena?
- paušální poplatek, podle modelu telefonu volajícího
- stejně jako za to, když někdo klikne na reklamu
- minutová sazba, podle délky hovoru
- sjednáváno předem, aplikují se hromadné slevy
Dynamické reklamy ve vyhledávání by byly nejvhodnější pro:
- dynamické posouvání pozice reklamy ve směru, kam se uživatel dívá
- globální prodejce oblečení na webu, který obměňuje sortiment sezónně
- kampaně, které potřebují snížit pokrytí klíčovými slovy s vysokou konkurencí
- místní restauraci s dynamicky se měnící nabídkou, která každý den nabízí nové jídlo
Michal prodává 5 příchutí gurmánského popcornu. Proč reklamy na nejprodávanější příchuť „Sladký a kořeněný kokos“ slučuje se souvisejícími klíčovými slovy, jako je „kokosová svačinka“, do jedné reklamní sestavy?
- Aby byla příchuť „Sladký a kořeněný kokos“ nadále nejprodávanější příchutí.
- Aby se reklamy propagující všechny příchutě zobrazovaly lidem vyhledávajícím výraz „gurmánský popcorn“.
- Aby se reklamy propagující „Sladký a kořeněný kokos“ zobrazovaly lidem, kteří tuto příchuť vyhledávají.
- Nejefektivnější je vytvořit jednu reklamní sestavu.
Jak nabídky cílové ceny za akvizici (CPA) stanovují optimální nabídku ceny za proklik (CPC)?
- Upravují nabídky CPC podle stávajících úprav nabídek.
- Na základě historie konverzí nastavují vyšší nabídky, když je konverze pravděpodobnější.
- Nabízejí pevnou hodnotu CPC vycházející z aktuálně nastavené maximální CPC.
- Nastavují nabídky CPC na jednu desetinu aktuálně nastavené nabídky CPA.
Vaše kamarádka zahajuje svou první kampaň Google Ads. Jak by měla podle vás postupovat při výběru klíčových slov?
- nastavit motiv pro jednotlivé kampaně a zvolit související klíčová slova
- nastavit motiv pro jednotlivé reklamní sestavy a zvolit související klíčová slova
- každé klíčové slovo omezit na jediné slovo a vyhnout se použití frází
- do jedné reklamní sestavy zahrnout více než 50 klíčových slov
Je následující výrok pravdivý, nebo ne? Přidání rozšíření do textové reklamy zlepšuje skóre kvality inzerenta.
Hana nabízí slevu. Ve svých reklamách chce ukázat, jak dlouho bude sleva ještě trvat. Jak to může nejlépe udělat?
- vložit do každé reklamy ikonu hodin Google Ads
- přidat do textu poznámku o datu ukončení slevy
- použít funkci „Doba trvání slevy“
- použít funkci „Odpočet“
Pokud chcete svoji reklamu zacílit jen na lidi, kteří mluví španělsky, můžete:
- napsat reklamu i klíčová slova v angličtině a zacílit na španělštinu
- napsat reklamu i klíčová slova ve španělštině a zacílit na španělštinu
- svou reklamu a klíčová slova pomocí Googlu přeložit do španělštiny
- v textu reklamy zmínit španělsky hovořící uživatele
Který nadpis podle redakčních a technických požadavků služby Google Ads s největší pravděpodobností povede k získávání kliknutí?
- „Chcete tričko navržené dle vašich představ? Klikněte sem“
- „Prodáváme trička navržená na přání!“
- „Doprava zdarma na TrIČka na PřáNí“
- „Navrhněte si vlastní tričko“
Je následující výrok pravdivý, nebo ne? U reklam v Nákupech se k učení toho, jak a kde se reklamy zobrazí, používají údaje o produktech ze služby Merchant Center.
Na co by se měli inzerenti ve Vyhledávací síti zaměřit, pokud chtějí dosáhnout příjemného uživatelského prostředí v každém kontaktním bodě:
- provoz reklam pouze na mobilních zařízeních
- přenos motivu tradiční reklamní kampaně do online kampaně
- zohlednění potřeb spotřebitelů
- spuštění kampaně na různých zařízeních
Jste majitelem penzionu v jižní Francii, který nabízí ubytování se snídaní. Chcete cílit na anglicky hovořící turisty, kteří po příjezdu do Francie hledají ubytování. Na který jazyk a lokalitu byste měli cílit?
- angličtina; oblast v okruhu 40 km od penzionu
- francouzština a angličtina; oblast v okruhu 8 km od penzionu
- angličtina; jižní Francie
- angličtina; USA
V tomto seznamu jsou výhody, které očekáváte od reklam v Nákupech. Nepatří však mezi ně:
- vhodnější potenciální zákazníci
- snadné cílení bez potřeby použití klíčových slov
- větší návštěvnost a více potenciálních zákazníků
- bezplatné zobrazení
Tomáš vyhledává boty a přitom klikne na reklamu propagující prodej tenisek sestávající z několika vyskakovacích oken. Co by měl inzerent udělat, aby měl Tomáš z reklamy příjemnější uživatelský dojem?
- ponechat pouze jedno vyskakovací okno
- zajistit, aby vyskakovací okna souvisela s hledaným výrazem
- odstranit vyskakovací okna
- zajistit, aby vyskakovací okna vzbudila Tomášův zájem
Většina spotřebitelů upřednostňuje, aby byla reklama přizpůsobená jejich:
- věkové skupině
- městu, PSČ nebo konkrétní lokalitě
- zájmům a koníčkům
- zemi nebo státní příslušnosti
Inzerent, který cílí pouze na Francii, zjistí, že zaznamenal kliknutí od lidí ve Švýcarsku. Jak k tomu mohlo dojít?
- Švýcaři vyhledávali na Googlu informace o Švýcarsku.
- Lidé, kteří se nacházejí ve Francii, použili slova souvisejících se Švýcarskem (například „hotely ve Švýcarsku“).
- Francouzi, kteří Švýcarsko navštívili, vyhledávali na Googlu informace o Švýcarsku.
- Lidé, kteří se nacházejí ve Švýcarsku, vyhledávali pomocí slov souvisejících s Francií (například „hotely v Paříži“).
Provozujete online obchod s elektronikou a vytvořili jste si reklamní sestavu pro digitální fotoaparáty. Která klíčová slova by mohla maximalizovat efektivitu této reklamní sestavy?
- slova z vaší textové reklamy, jako jsou názvy modelů digitálních fotoaparátů
- značky nejprodávanějších fotoaparátů
- obecné výrazy související s fotografováním, například „objektiv fotoaparátu“ nebo „tělo fotoaparátu“
- slova z nadpisů na vašem webu, například „elektronika“ nebo „prodej fotoaparátů“
Věnujete se prodeji fotoaparátů a své textové reklamy chcete přizpůsobit tak, aby přesněji odpovídaly výrazům, které lidé vyhledávají (třeba „digitální fotoaparáty“). Použijete kód vložení klíčového slova „Prodáváme {KeyWord:fotoaparáty}“. Nadpis by pak mohl vypadat:
- Prodáváme digitální fotoaparáty
- Prodáváme fotoaparáty
- Prodáváme Digitální fotoaparáty
- Prodáváme Digitální Fotoaparáty
Vlastníte obchod s chovatelskými potřebami a na webu máte různé stránky kategorií. Za účelem správy informací o měření a přesměrování jste si nastavili měřicí šablonu. Jak by mohla vypadat cílová URL pro klíčové slovo „pamlsky pro psy“?
- www.koncova-URL-klicoveho-slova-sledovani=12345678987654321%pamlsky-pro-psy-redirect
- http://www.koncova-URL-snadneho-sledovani-pamlsky-pro-psy.com
- http://www.3rdpartytracker.com/rd?keyword=751123&ad={creative}&url=http%3A%2F%2Fwww.example.com%2Fpamlsky%3Fstyle%3Dpro-psy
- http://www.2ndpartytracker.com/keyword=751123&ad={creative}pamlsky-pro-psy
Formát reklamy v Nákupech se liší od formátu standardní textové reklamy a obsahuje:
- obrázek, název a cenu produktu a jméno obchodníka
- obrázek a cenu produktu a barvu pozadí
- obrázek, název a cenu produktu a rozšíření o produkt
- obrázek, název a cenu produktu
Klient se vás ptá, proč má hodnotit počet kliknutí u svých reklam ve vyhledávání ve vztahu k počtu získaných zobrazení. Co byste mu měli odpovědět?
- Může získat přehled o tom, kolik lidí, kteří viděli jeho reklamu, se ve skutečnosti stalo zákazníky.
- Může lépe pochopit, co se stane, když potenciální zákazníci na reklamu kliknou.
- Může lépe poznat, zda jsou pro jeho potenciální zákazníky jeho reklamy zajímavé.
- Může získat přehled o tom, kolik lidí na jeho reklamy kliklo dvakrát.
Které tvrzení nejlépe vyjadřuje vztah mezi maximálními cenami za proklik (max. CPC) a hodnocením reklamy?
- Nabídka CPC je jedním z faktorů ovlivňujících hodnocení reklamy.
- Nabídka CPC má vliv na hodnocení reklamy pouze ve Vyhledávací síti.
- Zvýšená nabídka CPC vede přímo k drobnému zvýšení hodnocení reklamy.
- Zvýšená nabídka CPC vede přímo k výraznému zvýšení hodnocení reklamy.
Inzerent chce zlepšit pozici svých reklam na Googlu, ale zároveň nechce zvyšovat nabídky. Co jiného by mohlo zlepšit hodnocení reklamy?
- kontrola údajů v Podílu zobrazení s cílem identifikace nevyužitých příležitostí
- změna typu shody klíčových slov z přesné na frázovou shodu
- provedení změn, které vylepší jednotlivé složky skóre kvality
- snížení nabídky pro klíčová slova s nízkou mírou prokliku (CTR)
Yoon se věnuje prodeji luxusních džínů. Používá mobilní aplikaci, která ženám pomáhá určit, jaký střih nohavic jim bude podle typu postavy slušet. Co může udělat pro to, aby přilákala více potenciálních zákazníků?
- Použití rozšíření o odkazy na podstránky
- vložit do reklamy odkaz na svůj mobilní web
- přidat do reklamy rozšíření o mobilní aplikaci
- přidat do reklamy rozšíření pouze o volání
Františka se k propagaci své restaurace, ve které se vaří z lokálních potravin, rozhodne použít vlastní časový rozvrh reklam. Proč si vybrala právě tuto možnost?
- Její reklamy generují 95 % jejích pátečních obchodů, a proto by byla ráda, kdyby se v tyto dny zobrazovaly více.
- Jejím cílem je, aby lidé navštěvovali její web.
- Nechce omezovat zobrazování reklamy bez ohledu na to, kdy je restaurace otevřená.
- Nemůže si dovolit provozovat reklamy každý den v týdnu po celý den.
Kontrolujete kampaně nového klienta, který chce lépe propagovat své zařízení pro péči o děti rodičům, kteří tato zařízení vyhledávají na mobilních zařízeních. Jeho reklamy momentálně obsahují obecný text o péči o dítě. Pokud chcete jeho reklamy optimalizovat, můžete vytvořit reklamu:
- s textem nadpisu a popisu, který lidi povzbuzuje v registraci k prohlídce, a používá rozšíření o lokalitu, díky kterým uživatelé vědí, kde se daná firma nachází.
- s textem nadpisu a popisu obsahujícím zkušenosti zákazníků, který používá automatické rozšíření reklamy o předchozí návštěvy. To lidem umožňuje zobrazit, kdy web klienta navštívili naposledy.
- se vstupní stránkou, která je mobilní verzí webu zařízení, a interaktivním videem zobrazujícím studenty a učitele, kteří spolu aktuálně čtou.
- se vstupní stránkou, která je počítačovou verzí webu zařízení, a textem nadpisu a popisu, který lidi povzbuzuje v registraci k odběru informačního bulletinu zařízení.
Díky které metrice konverzí můžete získat lepší přehled o tom, jak vaše reklamy zvyšují konverze na mobilních telefonech, počítačích a tabletech?
- Konverze pro různé operační systémy
- Konverze pro různá prostředí
- Konverze mezi zařízeními
- Počet konverzí po prokliku
Jedním z faktorů, které systém Google Ads používá při výpočtu skutečné ceny za proklik (CPC) reklamy, je:
- maximální nabídka CPC reklamy zobrazující se na první pozici na stránce
- geografické cílení reklamy zobrazující se na stránce o jednu pozici níže
- maximální nabídka CPC reklamy zobrazující se na stránce o jednu pozici níže
- cena za tisíc zobrazení (CPM) reklamy zobrazující se na stránce o jednu pozici níže
Pokud momentálně používáte textové a obsahové reklamy nebo videoreklamy, ale rádi byste přesněji řídili náklady na reklamy, které se lidem zobrazují při vyhledávání na Googlu, jaký další typ kampaně byste si zvolili?
- Vyhledávací síť s optimalizovanou Obsahovou sítí
- Obsahová síť
- Vyhledávací síť
- Univerzální aplikace
Inzerent se pokouší aktivovat nabídku cílové ceny za akvizici (CPA), ale daná možnost není dostupná. Nejpravděpodobnějším důvodem je, že inzerent:
- používá jinou strategii automatických nabídek
- používá Google Analytics
- za posledních 30 dní získal méně než 15 konverzí
- za posledních 15 dní získal méně než 5 konverzí
David chce napsat zajímavou textovou reklamu, která upoutá pozornost lidí při vyhledávání na Googlu. Co by měl udělat, aby získal co nejvíce kliknutí?
- Zahrnout do textu reklamy adresu své společnosti.
- Napsat nadpis reklamy velkými písmeny.
- Zahrnout do textu reklamy klíčová slova.
- Použít v nadpisu reklamy speciální znaky.
Spravujete kampaně pro klienta, jehož firma se specializuje na výlety s degustací vín ve Florencii. Reklamy se na Googlu přestaly zobrazovat. Pokud mají omezený rozpočet, co by mohlo pomoci zajistit, aby se reklamy zobrazovaly?
- Zvýšení nabídky cílové ceny za akvizici (CPA).
- Zajištění toho, že jsou klíčová slova relevantní pro vstupní stránky a text reklam, což povede k vylepšení jejich kvality.
- Použití nabídky cílového podílu vítězných zobrazení.
- Použití urychleného zobrazování, aby se reklamy zobrazovaly po celý den a již ráno nedocházelo k vyčerpání celého rozpočtu
Proč by se v údajích o kampani ve Vyhledávací síti zobrazovaly konverze, ale žádné konverze po zobrazení?
- Konverze po zobrazení se započítá, jakmile někdo klikne na reklamu ve Vyhledávání Google a provede konverzi na webu.
- Konverze po zobrazení se započítá, jakmile si někdo zobrazí reklamu ve Vyhledávání Google a zavolá do dané firmy.
- Konverze po zobrazení se započítá, jakmile někdo klikne na grafickou nebo multimediální reklamu v Obsahové síti a provede konverzi na webu.
- Konverze po zobrazení se započítá, jakmile si někdo zobrazí grafickou nebo multimediální reklamu v Obsahové síti, ale neklikne na ni a později provede konverzi na webu.
Jakub má omezený rozpočet Google Ads a jeho reklamy se nezobrazují tak často, jak by si přál. Jak by mohl výsledky zlepšit, aniž by za kampaně s omezeným rozpočtem utratil víc peněz?
- nahradit 3 nejdražší klíčová slova levnějšími klíčovými slovy
- mírně zvýšit nabídky
- mírně snížit nabídky
- namísto standardního zobrazování zvolit urychlené zobrazování
Provádíte kontrolu přehledu placeného a organického vyhledávání pro klientku, jejíž firma pořádá šnorchlování na Maui. Přitom si všimnete, že se její firma zobrazuje jen v organickém vyhledávání dotazů, jako jsou „šnorchlování z lodi“ nebo „šnorchlování u pobřeží“. Pomocí těchto informací můžete:
- vytvořit 2 samostatné reklamní sestavy zaměřené na šnorchlování z lodi a pobřežní šnorchlování, obsahující klíčová slova odpovídající těmto dotazům
- snížit rozpočet všech jejích kampaní, které obsahují klíčová slova odpovídající těmto dotazům
- zvýšit nabídky pro klíčová slova, která obsahují výrazy „loď“, „šnorchlování“ a „pobřeží“
- zvýšit rozpočet všech jejích kampaní, které obsahují klíčová slova odpovídající těmto dotazům
Data přehledu vyhledávacích dotazů ukazují, že lidé, kteří kliknou na reklamy propagující dioptrické brýle, vyhledávali výrazy, jako jsou „lyžařské brýle“ nebo „ochranné brýle“. Jaké výrazy můžete přidat jako vylučující klíčová slova, která zabrání tomu, aby se vaše reklamy zobrazovaly při vyhledávání takových výrazů?
- „brýle“ a „lyžařské“
- „ochranné“ a „brýle“
- „lyžařské“ a „ochranné“
- „dioptrické“ a „brýle“
Nový klient chce propagovat své 3 indické restaurace, které se nacházejí v různých částech Londýna. Jeho cílem je oslovit lidi, kteří vyhledávají restaurace. Jak byste takový účet nastavili?
- Vytvoření 1 kampaně s jednou reklamní sestavou pro všechny lokality restaurace
- Vytvoření 1 kampaně s reklamními sestavami pro jednotlivé lokality restaurace
- Vytvoření 1 kampaně s reklamními sestavami pro jednotlivé položky nabídky
- Vytvoření několika kampaní, z nichž každá bude obsahovat 2 reklamní sestavy: pro jídlo na místě a jídlo s sebou
Před slova, která tvoří klíčové slovo ve volné shodě, můžete přidat identifikátor „+“, který pak:
- určuje, že určitá slova a jejich blízké varianty budou mít přednost
- označuje, že toto klíčové slovo by mělo být dynamicky vloženo do textu reklamy
- určuje, že vyhledávání uživatelů musí obsahovat určitá slova nebo jejich blízké varianty
- přepíše vylučující klíčové slovo pozitivním klíčovým slovem
Spravujete kampaně pro výrobce dětských kočárků, který své produkty prodává online a prostřednictvím velkých prodejců. Když budete chtít spočítat celkový zisk z těchto kampaní, měli byste:
- odhadnout tržby na základě hodnoty zákazníka Google Ads, vypočítat hrubý zisk a odečíst náklady na Google Ads
- odhadnout tržby na základě prodeje v kamenných obchodech, vypočítat hrubý zisk a odečíst náklady na Google Ads
- odhadnout tržby na základě online prodejů, vypočítat hrubý zisk a odečíst náklady na Google Ads
- odhadnout tržby na základě hodnoty kliknutí, vypočítat hrubý zisk a odečíst náklady na Google Ads
Inzerent provede úpravy reklamy a všimne si, že je oproti předchozí verzi umístěna níže. Co je nejpravděpodobnější příčinou?
- Upravená reklama má nižší konverzní poměr.
- Upravená reklama je méně relevantní ve vztahu ke klíčovým slovům v reklamní sestavě.
- Rozpočet inzerenta je vyčerpán.
- Vstupní stránka inzerenta je momentálně nedostupná z důvodu údržby.
Úspěšná textová reklama Google Ads:
- uvádí minimálně 4 hlavní výhody
- pojednává o reputaci inzerenta
- propojuje výzvu k akci se vstupní stránkou
- má zalomený nadpis a minimálně 2 odstavce textu
Plánovač klíčových slov umožňuje provádět všechny následující činnosti kromě:
- zobrazení trendů v objemu vyhledávání
- navrhování klíčových slov a reklamních sestav, které vám mohly uniknout
- poskytnutí historických statistik objemu vyhledávání
- poskytnutí odhadů skóre kvality a ověření klíčových slov
Jaký výraz by podle dat Trendů Google pro rok 2015 spotřebitelé používající mobilní telefony s největší pravděpodobností zadali do vyhledávače?
- prodej obuvi
- adresy prodejen obuvi
- prodejny obuvi v okolí
- dobré prodejny obuvi
Google Ads Editor umožňuje uživatelům provádět následující činnosti kromě:
- zobrazení statistik pro všechny kampaně
- exportu a importu souborů
- práce offline
- provádění úprav online u více účtů zároveň
Kristýna je vedoucí správkyní účtu ve velké agentuře zajišťující digitální inzerci a ráda využívá účet správce Google Ads. Co jí umožňuje účet správce oproti osobnímu účtu?
- Přístup k aplikačnímu programovacímu rozhraní (API) Google Ads.
- Upgradovat jednotlivé osobní účty Google Ads.
- Přístup ke všem účtům pomocí jediného přihlášení.
- Upgradovat několik účtů správce.
Inzerent aktivuje nabídky cílové ceny za akvizici (CPA) a zaznamená pokles počtu konverzí. Co může být příčinou?
- Na web nebyl přidán fragment kódu měření konverzí.
- Nabídka cílové CPA byla vyšší než doporučená částka.
- Nabídka ceny za proklik (CPC) byla nižší než doporučená částka.
- Nabídka cílové CPA byla nižší než doporučená částka.
Informace o návratnosti investic (ROI) vám mohou pomoci se správou kampaní vašich klientů. Pomohou vám totiž určit, jak:
- Všechny uvedené odpovědi jsou správné.
- optimalizovat text reklamy klienta
- nastavit rozpočet klienta
- optimalizovat klíčová slova klienta
Vaše klientka prodává zahradnické potřeby online. Doporučíte jí, aby použila odkazy na podstránku, protože umožňují:
- použití společně s kampaněmi v Nákupech Google
- přesměrovat uživatele na blogy o zahradničení
- přesměrovat uživatele na podstránky na jejím webu, které jsou zaměřené na rukavice, nástroje a hnojiva
- přilákat uživatele z blogů o zahradničení na její web
Reklamní sestava obsahuje klíčové slovo „podvodní fotoaparát“ ve frázové shodě. Jaký vyhledávací dotaz by nemohl vést ke spuštění reklamy v této reklamní sestavě?
- digitální podvodní fotoaparát
- podvodní fotoaparát s objektivem
- fotoaparát pro použití pod vodou
- pouzdro na podvodní fotoaparát
Ondřej prodává učebnice matematiky a pro tuto kampaň používá nabídku ceny za proklik (CPC). Jaké jsou konečné náklady při každém kliknutí na reklamu?
- Průměrná částka účtovaná pokaždé, když někdo klikne na reklamu.
- Plánovaná maximální cena za proklik (max. CPC).
- Průměrná částka potřebná k tomu, aby se reklama zobrazila na stránce.
- Minimální částka potřebná k zachování vyššího hodnocení, než je hodnocení druhého dražitele v aukci.
Která vstupní stránka by byla nejvíce relevantní za předpokladu, že uživatel vyhledává výraz „notebooky“ a klikne na reklamu?
- stránka s notebooky
- stránka s notebooky i stolními počítači
- domovská stránka obchodu s počítači
- stránka zobrazující tablet
Majitelka obchodu s nábytkem vytváří svou první kampaň Google Ads. Jaký způsob seskupení produktů byste jí doporučili?
- vytvořit novou kampaň pro každou postel, kterou majitelka v obchodě prodává
- seskupit je do jedné reklamní sestavy
- rozdělit je do reklamních sestav s motivy, jako jsou rozkládací pohovky, letiště nebo manželské postele
- rozdělit je do reklamních sestav podle toho, jaké produkty se budou podle názoru majitelky na Vyhledávací a Obsahové síti nejvíce prodávat
Náklady na výrobu produktu vaší klientky činí 1000 Kč a jeho prodejní cena je 3000 Kč. Prodala 10 kusů a za kampaň Google Ads utratila 14 000 Kč. Jak byste spočítali její návratnost investic (ROI), díky které by pochopila výhody používání Google Ads?
- [3 000 Kč (prodejní cena) – 30 000 Kč (náklady)] / 14 000 Kč (výdaje ve službě Google Ads)
- 30 000 Kč (tržby) / 24 000 Kč (náklady + výdaje ve službě Google Ads)
- [30 000 Kč (tržby) – 10 (počet prodaných produktů)] / 24 000 Kč (náklady + výdaje ve službě Google Ads)
- [30 000 Kč (tržby) – 24 000 Kč (náklady + výdaje ve službě Google Ads)] / 24 000 Kč (náklady + výdaje ve službě Google Ads)
Které tvrzení je pravdivé?
- Rozšíření o volání lidi přesměrují na vstupní stránku s telefonním číslem.
- Reklamy s rozšířením o volání lidem umožňují pouze zavolat společnosti.
- Reklamy pouze pro volání lidem umožňují jen zavolat dané společnosti.
- Reklamy pouze pro volání jsou k dispozici výhradně v Obsahové síti.
Strategické využívání různých marketingových kanálů ovlivňuje:
- průměrnou částku jednotlivých prodejů
- demografické údaje o cílových zákaznících
- způsoby platby
- rozhodování o online nákupech
Květinářství inzeruje 5 druhů kytic, včetně kytic s růžemi. Na které vstupní stránce pravděpodobněji dojde ke konverzi v podobě prodeje, když bude někdo vyhledávat „růže“?
- stránka, na které se můžou lidé zaregistrovat a získat kupóny
- stránka obsahující kytice růží
- domovská stránka obsahující 5 typů kytic s růžemi
- stránka „Kontaktujte nás“
Která z těchto možností je doporučeným postupem pro optimalizaci vstupní stránky pro službu Google Ads?
- stejný programovací jazyk v rámci celých webových stránek
- výrazné nadpisy v několika různých písmech a velikostech
- několik odkazů na související weby
- přehledný obsah
Které tvrzení týkající se rozšíření reklam není pravdivé?
- Obvykle vylepšují viditelnost reklamy.
- Často se zobrazují pod výsledky organického vyhledávání.
- Mohou zlepšit míru prokliku.
- Zobrazují se v nich další informace o firmě.
Andrea spustila svou první kampaň ve Vyhledávací síti a chtěla by vědět, kolik telefonních hovorů přichází z telefonního čísla v reklamách nebo z prokliků na telefonní číslo na jejím mobilním webu. Jaký zdroj konverzí by měla sledovat?
- Telefonní hovory
- Importy
- Web
- Aplikace
Vedení společnosti zaměřené na elektronický obchod probírá metriky výkonu Google Ads. Pokud platí, že je rozpočet neomezený, dokud se návratnost investic (ROI) pohybuje v kladných číslech, které doporučení společnosti zajistí nejlepší pozici pro dosažení maximálního zisku?
- Když se u kampaní sníží cílová cena za akvizici (CPA) z 300 Kč na 200 Kč, dojde ke zvýšení zisku za každého zákazníka.
- Je třeba určit, zda jsou kampaně ziskové, a potom otestováním různých úrovní zvýšení nabídky cílové ceny za akvizici (CPA) zjistit, která úroveň zvýšení maximalizuje celkový zisk.
- E-mailové kampaně společnosti jsou nejziskovější a jejich cena za akvizici je 300 Kč. Proto by se mělo jednat o srovnávací hodnotu při nastavování nabídek cílové ceny za akvizici (CPA).
- Výdaje za reklamy by měly vždy tvořit 7 % tržeb. Tato částka by měla být považována za cílovou návratnost investic.
Roxana se věnuje online prodeji starožitných šperků. I přes výbornou textovou reklamu však obchody pokulhávají. Co by mohla pro podporu odbytu ještě udělat?
- Používání formátu reklam v Nákupech
- zvýšit počet klíčových slov ve všech reklamních sestavách
- přidat do reklamy rozšíření o lokalitu
- zvýšit nabídku maximální ceny za proklik (max. CPC)
Marek, který je vlastníkem malé firmy, nastavil svou kampaň Google Ads tak, že zahrnul „zřejmá“ klíčová slova, která jej napadla jako první. Jakým způsobem by klíčová slova mohl vylepšit?
- podívat se na návrhy na stránce Klíčová slova
- podívat se na návrhy na stránce Příležitosti
- po dobu 2 měsíců zachovat současná klíčová slova a nashromáždit tak dostatek použitelných dat
- kliknout na tlačítko „Automatická obnova klíčových slov“
Z dat vyplývá, že reklama vašeho klienta, která se zobrazuje lidem v San Francisku, získává 120 konverzí za 24 000 Kč a cenu za akvizici (CPA) 200 Kč. Naproti tomu reklamy, které se zobrazují v Houstonu, získávají 70 konverzí za 28 000 Kč a CPA 400 Kč. Pokud je váš cíl CPA 240 Kč, jakou úpravu nabídky byste pro každou z lokalit nastavili?
- O 40 % více pro San Francisco a o 40 % méně pro Houston
- O 20 % více pro San Francisco a o 40 % méně pro Houston
- O 40 % více pro San Francisco a o 20 % méně pro Houston
- O 20 % více pro San Francisco a o 20 % méně pro Houston
Heather má mobilní aplikaci a chce, aby ji lidi po jejím stažení používali. Jakým způsobem může zvýšit zájem uživatelů?
- přidat velkou grafiku s velkými nároky na paměť
- použít strategii nabídky Maximalizace míry interakce
- přizpůsobit aplikaci jednotlivým formátům (telefon, tablet, počítač)
- nastavit vlastní přímý odkaz
Inzerent prodávající počítačové monitory formuluje nový text reklamy pro stávající reklamní sestavu. Který z nich splňuje redakční a technické požadavky služby Google Ads?
- Doprava displejů LCD **zdarma**
- KUPTE levný displej LCD
- Levné, levné, levné monitory
- Sleva 20 až 70 % na displeje LCD
Kód vložení klíčového slova v nadpisu reklamy zní takto: „Koupit {KeyWord:Knihy}“. Reklama se zobrazí, když někdo hledá „knihy o květinách“, a dotaz odpovídá klíčovému slovu ve volné shodě „knihy o zahradničení“. Jak by vypadal nadpis?
- Koupit Knihy O Klíčových Slovech
- Koupit Knihy O Zahradničení
- Koupit Knihy O Rostlinách
- Koupit Knihy O Aranžování Květin
Pokud chtějí inzerenti odlišit své reklamy od konkurence, měli by:
- použít vykřičníky a slova psát velkými písmeny
- použít speciální znaky, třeba hvězdičky nebo hashtagy
- uvést ceny a propagační akce
- zmínit nabídky a ceny konkurence
Co podle dat Google udělá více než polovina lidí poté, co si reklamu zobrazí na svém chytrém telefonu?
- Navštíví prodejnu a koupí si produkt.
- Odešle SMS.
- Provede mobilní vyhledávání.
- Přejde na web dané společnosti a koupí si produkt.
Podle dat Google více než 70 % uživatelů, kteří vyhledávali na mobilním zařízení a v poslední době provedli nákup:
- kliklo a zavolalo společnosti přímo ze stránky s výsledky vyhledávání.
- navštívilo webové stránky společnosti ze stránky s výsledky vyhledávání.
- si společnost uložilo do kontaktů v telefonu.
- zavolalo z telefonu podobné společnosti.
Zlata má web, na kterém prodává přizpůsobitelná elektronická blahopřání. Co by jí mohlo bránit v získání maximálního možného počtu konverzí?
- Ze vstupní stránky je zřejmé, že prodává blahopřání.
- Když lidé na reklamu kliknou, budou přesměrování do kategorie přání brzkého uzdravení.
- Na vstupní stránce jsou některá z klíčových slov.
- Vstupní stránka, na které jsou zobrazená oblíbená blahopřání, nabízí přehlednou navigaci k jednotlivým kategoriím, jako jsou narozeniny, výročí, gratulace a přání brzkého uzdravení.
Chcete zjistit, jak může zvýšení cílové ceny za akvizici (CPA) vašeho klienta ovlivnit výkon jeho reklamy. Jaký nástroj by vám mohl pomoci?
- Simulátor cílové CPA
- Simulátor klíčových slov
- Plánovač cílové CPA
- Simulátor cílové nabídky
Pomocí analýzy údajů o podílu zobrazení přesné shody můžete zjistit:
- počet způsobilých zobrazení zaznamenaných vašimi klíčovými slovy v přesné shodě
- procento způsobilých zobrazení získaných pro vyhledávací dotazy, které přesně odpovídaly vašim klíčovým slovům
- jak často se vaše reklamy zobrazily ve Vyhledávací síti
- procento způsobilých zobrazení získaných pro vyhledávací dotazy, které přesně odpovídaly obsahu na vaší vstupní stránce
Jak byste správkyni účtu vysvětlili, proč by měla během nastavení měření konverzí pro kampaň ve Vyhledávací síti klienta určit náklady na konverze?
- Když bude znát cenu za konverzi, může jí to pomoci s lepší optimalizací nabídek a rozpočtů kampaně.
- Údaje o ceně za konverzi mohou naznačit, jestli dojde ke zvýšení zisku.
- Údaje o ceně za konverzi lze porovnat s údaji o ceně za konverzi konkurentů.
- Když bude znát cenu za konverzi, může jí to pomoci lépe optimalizovat klíčová slova kampaně.
Obi do své textové reklamy přidala rozšíření o odkazy na podstránky a chce, aby se zobrazovala co nejčastěji. Jak toho může nejlépe dosáhnout?
- snížením maximální ceny za proklik (max. CPC)
- zvýšením maximální ceny za proklik (max. CPC)
- přidáním dalšího typu rozšíření
- snížením hodnocení své reklamy
Johan, jehož firma v sanfranciském zálivu zajišťuje výlety na plachetnicích, zaznamenal, že se jeho textové reklamy ve výsledcích vyhledávání zobrazují pod konkurenčními reklamami, když uživatelé zadají klíčová slova, jako jsou „výlety na plachetnicích v sanfranciském zálivu“. Která ze strategií automatických nabídek by mu mohla pomoci dosáhnout nejlepší pozice?
- cílová návratnost investic do reklamy (ROAS)
- cílový podíl vítězných zobrazení
- rozšířená cena za proklik (ECPC)
- maximalizace počtu kliknutí
Používáte strategii nabídek Cílení na umístění na stránce s výsledky vyhledávání. Víte, že to funguje, protože se vaše reklama zobrazuje:
- na první stránce výsledků vyhledávání Google nebo na nejvyšších pozicích na stránce
- na druhé stránce výsledků vyhledávání Google nebo na druhých pozicích na stránce
- ve spodní části každé stránky s výsledky vyhledávání
- opakovaně mezi výsledky organického vyhledávání
Inzerenti se mohou pomocí strategie automatických nabídek „Maximalizace počtu kliknutí“ pokusit získat:
- co nejvíce zobrazení v rámci denního rozpočtu
- co nejvíce zobrazení v rozsahu preferovaných pozic
- co nejvíce kliknutí v rámci denního rozpočtu
- co nejvíce konverzí na základě konverzních cílů
Pokud je pro vás hlavním cílem počet stažení mobilní aplikace a chcete jej upřednostnit před návštěvností svého mobilního webu, pak byste měli:
- vytvořit univerzální kampaň propagující aplikace
- přidat rozšíření o odkazy na podstránky
- přidat rozšíření o volání
- do textu reklamy zahrnout slovo „instalovat“
Pomocí nabídek cílové ceny za akvizici (CPA) můžete:
- získat maximální počet konverzí v rámci svého rozpočtu
- získat maximální počet kliknutí v rámci svého rozpočtu
- generovat větší počet kliknutí než pomocí manuálního nabízení cen
- získat maximální počet konverzí v rámci flexibilního rozsahu rozpočtu
Máte pojízdné občerstvení a vaším cílem je oslovit lidi, kteří používají mobilní telefon a jsou právě poblíž. Vaše nabídka maximální ceny za proklik (max. CPC) je 20 Kč. Nabídku pro mobilní zařízení jste zvýšili o 20 % a nabídku pro lokalitu jste zvýšili o 50 %. Jaká je konečná výše nabídky?
Jak byste důležitost zobrazení reklamy vysvětlili klientce, která je znepokojena, že její kampaň ve Vyhledávací síti generuje zobrazení, ale žádná kliknutí?
- Mohou jí pomoci spočítat, jak často někdo na její reklamu kliknul a provedl konverzi.
- Může díky nim vyhodnotit, jak poutavá je její reklama pro potenciální zákazníky.
- Získá díky nim přehled o tom, jak často se její reklama zobrazí potenciálním zákazníkům.
- Získá díky nim přehled o tom, jak často někdo na její reklamu kliknul.
Jindra by chtěla uživatele z textových reklam přesměrovat nejen na cílovou URL reklamy, ale také na konkrétní stránky svého webu. Jaký prvek by měla do formátování svých textových reklam vložit, aby se tak stalo?
- Rozšíření reklam
- Vstupní stránka
- Klíčová slova
- Nadpisy
Kolik z okruhu spotřebitelů, kteří provádějí lokální vyhledávání na chytrém telefonu, podle dat Google prodejnu navštíví během jednoho dne?
- přibližně 50 %
- přibližně 20 %
- přibližně 10 %
- téměř každý, kdo je rozhodnutý k nákupu
Kterou možnost můžete i při omezeném rozpočtu použít k využití potenciálních obchodních příležitostí později během dne?
- zobrazování reklam
- automatizace reklam
- alokace nabídky
- omezení nabídky
Jaké informace potřebuje strategie nabídky cílové ceny za akvizici (CPA) k nalezení optimální nabídky ceny za proklik (CPC) pro reklamu vždy, když se reklama může zobrazit?
- Testovací konverze
- Historické údaje o konverzích
- Změny manuálních nabídek
- Údaje předpovědi
Vysoce kvalitní hodnocení reklamy:
- může vylepšit její pozici
- může být dosaženo zvýšením nabídky
- může zvýšit její nabídku průměrné ceny za proklik (průměrná CPC)
- může zvýšit počet kliknutí na reklamu
Inzerent, který využívá časový rozvrh reklam, používá vlastní úpravu cenových nabídek pro časové období v pracovní dny v noci od 21:00 do 0:00 hodin. Normální nabídka je 8 Kč a multiplikátor nabídky je -25 %. Kolik inzerent v tomto časovém období nabízí?
- 6,20 Kč
- 0,60 Kč
- 6 Kč
- 6,40 Kč
Co můžete zjistit z přehledů atribuce?
- Kroky, které zákazníci provedou, než dokončí konverzi, včetně informací o reklamách, kliknutích a dalších prvcích kampaně.
- Využití rozpočtu pro všechny kampaně ve Vyhledávací síti včetně omezení a příležitostí ke zvýšení návštěvnosti.
- Kroky, které zákazníci provedou po dokončení konverze, včetně informací o reklamách, kliknutích a dalších prvcích kampaně.
- Počet konverzí, které stejný zákazník po kliknutí na reklamu dokončí.
Majitelé kavárny chtějí spustit propagační akci „Odpolední espresso“, aby během týdne zvýšili prodej. Která funkce Google Ads by nejlépe zabránila zobrazování reklam ve Vyhledávací síti v noci a o víkendech?
- zvolená umístění
- Plánovač klíčových slov
- vlastní časový rozvrh reklam
- automatické nabídky
Pokud chcete kampaň klientky optimalizovat tak, aby maximálně využila svou mobilní inzerci, můžete:
- upravit text reklamy kampaně tak, aby obsahoval informace o tom, jak mohou zákazníci koupit její produkt na počítači
- zvýšit počet kliknutí, která její reklama získá od uživatelů prohlížejících si její reklamy na mobilních zařízeních, pomocí flexibilní strategie nabídek maximalizace počtu kliknutí
- nastavit kratší okna konverze k zaujetí uživatelů, kteří provedou konverzi po vyhledávání na více zařízeních
- nastavit pro kampaň úpravu nabídky pro mobilní zařízení na základě přehledů z odhadovaných dat konverze napříč zařízeními a celkových odhadovaných dat konverze
Martina si u všech 6 svých kampaní aktivovala nabídky cílové ceny za akvizici (CPA). Jak pozná, zda to vede ke zlepšení výkonu jejích kampaní?
- Nainstaluje nový kód měření konverzí.
- Bude sledovat celkové změny v počtech zaznamenaných kliknutí.
- Bude střídavě po dnech zapínat a vypínat nabídky cílové CPA a sledovat rozdíly.
- Porovná průměrnou CPA a konverzní poměr před a po použití nabídky cílové CPA.
Který přehled a metriku byste měli analyzovat, pokud chcete zjistit, jak často se reklamy vašeho klienta zobrazují nad výsledky vyhledávání v porovnání s ostatními inzerenty?
- údaje reklamní sestavy přizpůsobené pomocí editoru přehledů
- metrika průměrné pozice v přehledu Statistiky aukcí
- metrika průměrné pozice reklamy v přehledu placeného a organického vyhledávání
- metrika míry zobrazení v horní části stránky v přehledu Statistiky aukcí
Na kampaň pro vyhledávací síť svého klienta máte rozpočet ve výši 1500 Kč na den. Nabídku maximální ceny za proklik (max. CPC) byste chtěli nastavit na 20 Kč. Jak si můžete ověřit, zda se jedná o správnou částku nabídky, která zajistí větší počet kliknutí?
- stanovit průměr vyzkoušením různých částek nabídky CPC
- zjistit odhady CPC pomocí simulátoru nabídek
- zvýšit maximální CPC na 60 Kč k pokrytí možných konkurenčních nabídek
- stanovit průměr nastavením nabídek pro několik reklamních sestav
Jste správcem účtu klientky, která chce zvýšit počet rezervací ve svém butikovém hotelu. Nabídky jejích kampaní spravujete ručně a hledáte způsoby úspory času a možnosti optimalizace. Jak toho můžete efektivně dosáhnout?
- Použít nabídku cílové ceny za akvizici (CPA) za účelem zvýšení počtu konverzí při zachování požadované CPA.
- Vytvořit 1 kampaň a použít nabídku cílení na umístění na stránce s výsledky vyhledávání, která zvýší viditelnost a počet rezervací.
- Vytvořit 2 samostatné kampaně obsahující kombinaci značkových klíčových slov a úzce cílených klíčových slov a u obou kampaní použít nabídku maximalizace počtu kliknutí.
- Nadále ručně nastavovat nabídky tak, aby byly zaměřené na zvýšení počtu kliknutí na webu za účelem zvýšení počtu konverzí.
Tipy na závěr
Nemějte strach z testu, pokud jej nezvládnete na poprvé, můžete jej za 24 hodin zkusit znovu. Pozor si dejte na otázky, kde víte, že správně je něco jiného, ale Google chce vypadat lépe než funguje.
Když si nejste jistí, často je nejdelší odpověď ta správná 🙂 Teď už přeji hodně štěstí.
Je možné, že odkaz na test již není funkční (https://academy.exceedlms.com/student/collection/9098/path/11023) ?
Ano, test je nyní dostupný na jiné adrese ke které se doklikáte v rozhraní.
Je to možné, protože Google svoji akademii neustále aktualizuje, ale věřím, že někde v systému ji najdete 🙂
Nový odkaz na tento certifikát je zde: https://skillshop.exceedlms.com/student/path/18168/activity/25437
Nedaří se mi a nedaří. Přitom si myslím, že ty odpovědi mám správně. Ale je to asi ja píšete, že Google prostě chce slyšet jinou odpověď. Tak nevím co s tím.
Hezký den, Tomáši, bohužel to chce projít znovu nápovědu a ty odpovědi v ní leží ukryté opravdu hluboko.
Dobrý den, Tomáši, doporučit mohu jedině trpělivost a projít si jejich materiály znovu. Často jsou odpovědi přímo v jejich materiálech a chtějí slyšet tu svoji verzi, která je již třeba i zastaralá :/