Blogy představují skvělý prostředek linkbuildingu. Přesto bývají často opomíjeny. Sepsal jsem návod, jak aktivně i pasivně získávat odkazy z webových zápisníků.
Proč byste měli začlenit blogy do strategie linkbuildingu? Ani drahá reklama na navštěvovaném webu vám nemůže poskytnout to, co nabízí „obyčejný“ on-line zápisník. Blogy odráží osobnost svých autorů a mají punc důvěryhodnosti.
Propagujte se v komunitě. Čtenáři a zákazníci spíše dají na doporučení svého oblíbeného blogera než na obecnou reklamu. Jestliže navážete s autorem úspěšnou spolupráci, získáte více než zdroj kvalitních odkazů.
Jak využít blogy v linkbuildingu:
Asi nejznámější možnost. Proto také bývá často zneužívána. Přidávejte hodnotné komentáře, které budou užitečné pro ostatní. Sestavte si seznam blogů pro vaši oblast a sledujte nové příspěvky.
Oslovte vhodný web a domluvte se s autorem na publikaci tematického příspěvku. Nabídněte čtenářům obsah, který je zajímá. Článek o pěnových matracích na osobním blogu, kterému předcházel text o hubnutí, příliš popularity nezíská.
V případě, že na blogu zajišťuje reklamu agentura nebo jiná třetí strana, je většinou výhodnější přímo oslovit provozovatele webu. Nebudete muset platit prostředníka a ušetříte peníze i čas.
Zajímavou alternativu představuje intextová reklama, která u nás ale není příliš rozšířená. Jde o automatické vložení linku do zvolených frází u již vytvořených článků. Na tuto oblast se specializuje systém BackLinks Genius, pro WordPress existuje plugin na interní linkbuilding.
Najděte odpovídající web a nakupte reklamní prostor. Výhodou je rychlost a možnost domluvit individuální podmínky inzerce. Nevýhodou to, že jen málokdy si návštěvník spojí vaši reklamu s daným blogem. Existují však výjimky potvrzující pravidlo.
Budete mít díky nim rychle a pohodlně k dispozici seznam webů, jejichž autoři mají zájem o placený příspěvek. Většinou jej také sami napíší. Ne vždy ale najdete ten pravý blog. O českých PPP systémech se zmiňuji zde.
Kromě PPP samozřejmě existují i systémy zaměřené na „klasickou“ reklamu – bannery a odkazy. Stejně tak jsou jejich součástí katalogy webů, takže nebudete muset hledat blogy jeden po druhém a psát žádosti majitelům. Jednoduše s nimi nakoupíte prostor k oslovení návštěvníků. Navíc nemusíte řešit věci jako znění nebo délka textů.
Pokud máte kapacitu na údržbu webu a publikaci zajímavých příspěvků, založte si vlastní blog a vytvořte okolo něj základnu čtenářů. Kromě kvalitních zpětných odkazů se vám aktivita zúročí i v dalších možnostech propagace a zpětné vazbě.
Je rozdíl mezi blogem jednotlivce a firmy s desítkami zaměstnanců. Tipy pro vedení úspěšného webu najdete v e-booku 50 + 5 způsobů, jak proměnit blog v generátor zakázek.
Méně využívaná metoda, která navíc může z minuty na minutu přestat fungovat. Na každý blog pingbacky a trackbacky podporuje. Pokud ano, stačí vhodně odkázat na cizí příspěvky a na oplátku vznikne backlink.
Přispívejte užitečným obsahem, vytvářejte kontakty a převezměte iniciativu. Cílem je dokázat zákazníkům a blogerům, že vašim produktům nejen rozumíte, ale že jimi žijete. Vybavení na outdoor koupím přednostně v e-shopu, jehož provozovatel pobytu v přírodě rozumí a publikuje své zkušenosti se zbožím.
Cena není vždy rozhodující. Zákazník spíše objedná u obchodníka, který si získal jeho důvěru. A stejně tak bloger raději odkáže na někoho, kdo je mu sympatický, než na neznámý obchod byť je jakkoli velký a úspěšný.
I když provozujete e-shop s na první pohled obyčejným zbožím, vždy se dá odlišit. Ať už soutěžemi, pořádáním akcí, vlastními recenzemi nebo virální kampaní.
Každý den upadají v zapomnění weby i s několikaletou historií, protože na ně jejich autoři již nemají čas. Vyhledejte je a kupte pro účely linkbuildingu.
Nesprávně napsaný PR článek může mít i přesně opačný efekt, než o jaký bylo usilováno. Naproti tomu popisná uživatelská recenze navnadí návštěvníky ke koupi. Takto se dá nabízet nejen hmotné zboží, ale i služby.
Obchodníci dobře vědí, že tyto metody slouží jako skvělý prodejní argument, který se navíc může použít k účinné propagaci. Každý den jsme bombardováni množstvím reklamních sdělení a přirozená nedůvěra zákazníků se zvyšuje. Buďte důvěryhodní díky promyšlenému přístupu.
Uveřejňujte úspěšné použití vašich produktů, prezentujte výsledky nebo spojte značku s vybranou osobností či organizací.
Vyhledejte zajímavosti, mezi něž patří například žebříček nejprodávanějších produktů, rozdělení zákazníku do skupin nebo přehled posledních trendů, a publikujte informace ve formě výzkumů či infografiky.
Stejně dobře se dá využít i dat, která pochází přímo od návštěvníků. K tomuto účelu jsou tu ankety, testy a uživatelská hodnocení.
S autory blogů si můžete vytvořit dlouhodobý vztah, který nebude pouze o nákupu reklamy. Nabídněte partnerům různé výhody včetně očekávaných novinek v sortimentu, uveřejňujte jejich recenze na své Facebook fanpage nebo se jinak vzájemně podporujte.
Metoda ego baitingu. Vytvořte s bloggerem zajímavý rozhovor, na který on sám odkáže.
Kvalitní affiliate program vám přinese nové objednávky, partnery i zpětné odkazy.
Nabídněte lákavé ceny v kombinaci s jasnými a atraktivními podmínkami.
Kromě soutěží jsou i další způsoby, jak oslovit zákazníky. Může se jednat o nákupy typu 2 + 1 produkt zdarma, výhodné balíčky atd.
Akce však nemusí souviset pouze s nabízenými produkty, ale i komunitou. Srazy, setkání nebo školení poslouží stejně dobře.
Skvěle se osvědčila taktika slevových kupónů pro čtenáře konkrétního webu. Blogger rád umístí odkaz, neboť jeho čtenáři získají možnost výhodnějšího nákupu a on obdrží provizi za uskutečněné obchody.
Usnadněte uživatelům život a shromážděte to, co hledají, na jedno místo. Mezi další možnosti patří návody, tipy, aplikace.
S obsahovým marketingem teprve začínáte a nevíte, jak přimět blogera, aby na vás odkázal? Jestliže nabízí guest posting, napište příspěvek sami.
Oblíbená metoda linkbuildingu se začíná zabydlovat i na českém webu. Vytvořte zajímavou infografiku a uveřejněte ji na svých stránkách. Můžete ji také nabídnout k volnému šíření výměnou za uvedení zdroje, samozřejmě v podobě zpětného odkazu.
Slůvko zdarma vás automaticky odliší v očích zákazníků, mezi něž patří i autoři blogů.
Pokud se vám podaří získat vůdčí postavení oproti většině konkurence, on-line komunita si vás spojí s produkty, které nabízíte. Následně budete bez většího přičinění získávat odkazy při uvádění novinek na trh, soutěžích a mnoha dalších příležitostech.
Jak být zajímavý pro zákazníky i blogery? Rozhodující je aktivní přístup u propagace a obsahového marketingu. Nabízí se případové studie, virální marketing, charita, sponzoring či zacílení na jasně danou skupinu zákazníků.
Nezapomínejme ani na humor, který může mít větší efekt než nákladná kampaň. Nemusíte někomu jinému platit pojištění, stačí nabídnout něco, co druhé pobaví a zaujme.
Jeden z nejtěžších postupů, který se ale z dlouhodobého hlediska mnohonásobně vyplatí. Kombinuje v sobě znaky předchozích způsobů, od vybrání vhodné cílové skupiny, přes spolupráci, až po budování jména. Při úspěšném použití bude web přirozeně získávat odkazy nejen z blogů, ale i dalších zdrojů.
Umožňují získat hodnotné zpětné odkazy, zvýšit návštěvnost a vytvořit pozitivní obraz u čtenářů. Vždy ale samozřejmě záleží, jak je propagace pojata. Stejně důležité je následné vyhodnocení kampaně.
Používáte blogy při linkbuildingu? Jaký mají podle vás význam? Pokud zde chybí některý z vámi oblíbených způsobů, napište jej do komentářů.
Není zmíněno katalogy a firemní zápisy. Nemají váhu?
Jinak skvělý článek, díky za něj.
Dobrý den, pane Majere, katalogy a firemní zápisy jistě váhu mají. Důležité je však vybrat ty správné, kde to má smysl. Doporučit určitě můžu lokální katalogy a zápisy, kde oslovíte sice méně lidí, ale přínos pro ně bude velký.
Máte cenu získavat i nofollow odkazy?