S obecnými návody na budování zpětných odkazů se roztrhl pytel. Není ale na škodu zaměřit se na konkrétní oblast – linkbaiting. Uvádím 14 způsobů, jak přilákat odkazy.
Není nic lepšího, než když na vás začnou sami odkazovat jiní. Vybudováním kvalitního webu zabijete hned dvě mouchy jednou ranou. Uživatelé si oblíbí vaše stránky a zároveň ušetříte čas a prostředky, které by jinak šly na propagaci.
Osvědčené způsoby linkbaitingu:
Náročný postup, který vyžaduje velkou časovou investici. Dokážete však získat pozornost lidí z oboru. A díky internetu se může jednat o tisíce návštěvníků denně.
Příklad: Seth’s Blog
Kdo dokáže trefně poukázat na něčí chyby, bourat pravidla a někoho naštvat, může se vydat touto cestou. Velkým plusem je vtipnost a samozřejmě když se názory mají o co opřít. Kontroverzní obsah snadno přiláká návštěvníky.
Příklad: Radek Hulán
Nemusí se jednat jen o měřiče rychlosti připojení nebo SEO nástroje. Jsou tu i „obyčejné“ on-line hry a různé odpočinkové pětiminutovky. Ty se dají využít k propagaci dalších projektů.
Příklad: hra Dobyvatel.cz
Jakmile se uživatelé pravidelně stýkají na vašem webu a oblíbí si značku, máte napůl vyhráno. Přemýšlejte, jak jim čas strávený na internetu ještě více zpříjemnit.
Příklad: WebTrh
Těší se vaši čtenáři na nějakou novinku nebo událost? Informujte je o ní dřív než ostatní.
Příklad: Tyinternety.cz
Češi milují smích a zábavu. Nemusíte do článků vkládat vtipné obrázky. Stačí být v určitých chvílích nad věcí.
Příklad: ČSSD řeší, kam s Paroubkem a Šlégrem. Nejspíš skončí u zdi
Oblíbený trik e-shopů se dá stejně dobře použít i na obyčejné webu. Když je něco zdarma, minimálně to vzbudí zvědavost. A přispěje k tomu, aby člověk získal zájem.
Příklad: Kurz internetového marketingu zdarma
Je jedno, jestli publikujete články, videa nebo jiné materiály. Dávejte si záležet na tom, co předkládáte návštěvníkům. Pokud se nejedná o horkou novinku, každý obsah nechte po vytvoření pár hodin uležet a později ho zkontrolujte a uveřejněte.
Příklad: Jak psát web
Blog se pro někoho jeví jako nezvyklá volba. Pravdou však je, že správně vedený blog získává pozornost a buduje důvěru. Odlišíte se díky němu od konkurence, která nedokáže komunikovat se zákazníky.
Příklad: Šatna – blog sportovního e-shopu
Typicky jde o agregátory zpráv nebo slev. Zákazníci si takový web mezi sebou doporučují, velkou roli hrají sociální sítě. Je tu i šance na link z nejrůznějších článků.
Příklad: Slevoman.cz
Dáte o sobě vědět čtenářům, kteří by o vás jinak nikdy nezavadili. Pokud se jim trefíte do vkusu, dají o vás vědět ostatním.
Příklad: Lupa.cz
Nemusí se jednat o nový facebook. Na českém webu pořád chybí dost projektů. Inspirovat se dá v zahraničí.
Příklad: Školní sešit a další Startupy
Internet umožňuje najednou oslovit masy lidí ze všech koutů světa. Nadšený návštěvník v průměru upozorní 12 svých přátel. Stačí mít na paměti, že nejde jen o upoutání pozornosti, ale i o to, mít z toho patřičný užitek.
Příklad: Virál: Making of PPE FICTION
Spolupracujte se zvučnými jmény – jde o skvělý způsob, jak na sebe upozornit.
Příklad: SEO faktory