14 cest, jak přilákat zpětné odkazy

S obecnými návody na budování zpětných odkazů se roztrhl pytel. Není ale na škodu zaměřit se na konkrétní oblast – linkbaiting. Uvádím 14 způsobů, jak přilákat odkazy.

Proč linkbaiting?

Není nic lepšího, než když na vás začnou sami odkazovat jiní. Vybudováním kvalitního webu zabijete hned dvě mouchy jednou ranou. Uživatelé si oblíbí vaše stránky a zároveň ušetříte čas a prostředky, které by jinak šly na propagaci.

Osvědčené způsoby linkbaitingu:

1. Staňte se odborníky

Náročný postup, který vyžaduje velkou časovou investici. Dokážete však získat pozornost lidí z oboru. A díky internetu se může jednat o tisíce návštěvníků denně.

Příklad: Seth’s Blog

2. Buďte kontroverzní

Kdo dokáže trefně poukázat na něčí chyby, bourat pravidla a někoho naštvat, může se vydat touto cestou. Velkým plusem je vtipnost a samozřejmě když se názory mají o co opřít. Kontroverzní obsah snadno přiláká návštěvníky.

Příklad: Radek Hulán

3. Tvořte zajímavé aplikace

Nemusí se jednat jen o měřiče rychlosti připojení nebo SEO nástroje. Jsou tu i „obyčejné“ on-line hry a různé odpočinkové pětiminutovky. Ty se dají využít k propagaci dalších projektů.

Příklad: hra Dobyvatel.cz

4. Vytvořte komunitu

Jakmile se uživatelé pravidelně stýkají na vašem webu a oblíbí si značku, máte napůl vyhráno. Přemýšlejte, jak jim čas strávený na internetu ještě více zpříjemnit.

Příklad: WebTrh

5. Přinášejte aktuální informace

Těší se vaši čtenáři na nějakou novinku nebo událost? Informujte je o ní dřív než ostatní.

Příklad: Tyinternety.cz

6. Buďte zábavní

Češi milují smích a zábavu. Nemusíte do článků vkládat vtipné obrázky. Stačí být v určitých chvílích nad věcí.

Příklad: ČSSD řeší, kam s Paroubkem a Šlégrem. Nejspíš skončí u zdi

7. Poskytujte věci zdarma

Oblíbený trik e-shopů se dá stejně dobře použít i na obyčejné webu. Když je něco zdarma, minimálně to vzbudí zvědavost. A přispěje k tomu, aby člověk získal zájem.

Příklad: Kurz internetového marketingu zdarma

8. Tvořte kvalitní obsah

Je jedno, jestli publikujete články, videa nebo jiné materiály. Dávejte si záležet na tom, co předkládáte návštěvníkům. Pokud se nejedná o horkou novinku, každý obsah nechte po vytvoření pár hodin uležet a později ho zkontrolujte a uveřejněte.

Příklad: Jak psát web

9. Spusťte vlastní blog

Blog se pro někoho jeví jako nezvyklá volba. Pravdou však je, že správně vedený blog získává pozornost a buduje důvěru. Odlišíte se díky němu od konkurence, která nedokáže komunikovat se zákazníky.

Příklad: Šatna – blog sportovního e-shopu

10. Usnadněte používání cizích služeb

Typicky jde o agregátory zpráv nebo slev. Zákazníci si takový web mezi sebou doporučují, velkou roli hrají sociální sítě. Je tu i šance na link z nejrůznějších článků.

Příklad: Slevoman.cz

11. Publikujte na cizích webech

Dáte o sobě vědět čtenářům, kteří by o vás jinak nikdy nezavadili. Pokud se jim trefíte do vkusu, dají o vás vědět ostatním.

Příklad: Lupa.cz

12. Přijďte s nějakou novinkou

Nemusí se jednat o nový facebook. Na českém webu pořád chybí dost projektů. Inspirovat se dá v zahraničí.

Příklad: Školní sešit a další Startupy

13. Zaměřte se na virální marketing

Internet umožňuje najednou oslovit masy lidí ze všech koutů světa. Nadšený návštěvník v průměru upozorní 12 svých přátel. Stačí mít na paměti, že nejde jen o upoutání pozornosti, ale i o to, mít z toho patřičný užitek.

Příklad: Virál: Making of PPE FICTION

14. Shromážděte „výcuc“ důležitých informací

Spolupracujte se zvučnými jmény – jde o skvělý způsob, jak na sebe upozornit.

Příklad: SEO faktory

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů