Dříve účinné metody pro zlepšení pozic ve vyhledávačích postupně ztrácejí na efektivitě. Vedle registrace do katalogů a „PR článků“ se to týká i výměny odkazů. Právě tu nahrazuje strategické partnerství.
Zatímco před lety se výměna odkazů široce doporučovala a ten, kdo neměl na webu stránku „partneři“ s X linky na cizí stránky, se mohl cítit v nevýhodě oproti konkurenci, dnes je tomu jinak. Už i ti, kteří se této činnosti věnovali ve velkém, poznali její snižující se efektivitu. Odkazy na všemožných místech a partnerských stránkách už jednoduše nemají takový účinek.
Důvod je prostý. Vyhledávače se snaží napodobovat lidské chování a preference. Je málo pravděpodobné, že běžný návštěvník bude na webu procházet desítky linků na zapadlém URL, zkoumat patičku apod. Jeho pozornosti naopak neujdou jasně uvedení a skuteční partneři.
Výměna odkazů nějaký efekt má a bude mít. Ale čas investovaný do této činnosti se dá využít lépe. Samozřejmě také záleží, jak je vše provedeno.
Klasická výměna odkazů formou partnerských stránek nebo bloků s nahromaděnými linky, stejně jako dřívější metody linkbuildingu, bude ještě nějakou dobu fungovat na tradičně pomalejší Seznam. Ale i ten jde dopředu.
Pokud chcete dosáhnout lepších pozic ve vyhledávačích a zvýšit relevantní návštěvnost, nezaměřujte se na nefungující metody. Ušetřete čas a vyzkoušejte něco, co vám skutečně přinese užitek. Vše se dá shrnout do základního pravidla: Nevyměňujte odkazy, ale spolupracujte.
Při hledání partnerů pro linkbuilding se zkuste vcítit do vašeho návštěvníka a nabídnout mu něco, co mu bude užitečné. Provozujete e-shop s doplňky výživy? Spusťte nebo vyhledejte tematický informační portál, napište provozovateli a provázejte jeho obsah s vaším. Na informačním webu se čtenáři „navnadí“ na vybrané produkty a poté jsou nasměrováni do obchodu. Typickou ukázkou takového přístupu je magazín celostnimedicina.cz, který podporuje e-shop prozdravi.cz.
Strategické partnerství je novou formou linkbuildingu. Na českém webu jsou v tomto směru zatím jen první vlaštovky, ať už jde o spolupráci mezi weby na stejné úrovni nebo například projekty typu certifikovaný e-shop. Nabízí se tak skvělá šance, jak předběhnout konkurenci.
Zaznamenali jste snížený účinek klasické výměny odkazů? Jaká je podle vás její budoucnost?