Přemýšlíte, jak co nejlépe investovat prostředky vyhrazené na linkbuilding? Podívejte se na přehled nejlepších způsobů, které v aktuálně existují.
Nejlepší metody linkbuildingu:
Jak efektivně využít guest blogging při linkbuildingu? V první řadě zcela vypusťte to, že tvoříte příspěvek za účelem získání odkazů – takový přístup je kontraproduktivní. Soustřeďte se na čtenáře cílového webu. Vytvářejte kvalitní příspěvky a přinášejte hodnotu.
Ukázka použití: Souboj Titánů pro SEO analýzu: MajesticSEO vs. Ahrefs.
Tradiční marketingový princip lze využít i v linkbuildingu.
Tip k přečtení: Jak drahé je zdarma.
Mnoho majitelů webů se snaží tvořit něco nového a přitom zapomínají na to, že někdy stačí jen jinak využít stávající obsah. Dobrým „trikem“ je změna formy obsahu.
Ukázka použití: vydání e-booku místo klasických článků či knihy.
Jedna z nejvyšších met linkbuildingu je návrh takového obsahu, který se bude ve velkém samovolně šířit. Je zde i šance dostat se do médií.
Ukázka použití: článek Mrd… (pardon) Miluji tě, mé VUT.
Motivujte uživatele k rozšiřování stránek. Získáte zdarma tematický obsah a vybudujete komunitu okolo webu.
Ukázka použití: Wikipedie.
Nepříliš rozšířená metoda se začíná uchytávat i na českém webu.
Ukázka použití: infografika Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?
Další aktivity zaměřené na lákání zpětných odkazů. Matt Cutts popsal linkbaiting jako vytváření „něčeho dostatečně zajímavého, co přitáhne pozornost lidí“.
Ukázka použití: užitečné aplikace, návody, kontroverze.
Partnerství s jinými weby je při vhodném použití velmi prospěšné. Stejně tak lze využít i různých asociací, oborových organizací, dodavatelů apod.
Ukázka použití: spolupráce mezi zpravodajskými weby, které si doporučují čtenáře; kombinace e-shopu a partnerského magazínu.
Cílené přistávací stránky určené k vyvolání akce ze strany návštěvníka. Mohou být součástí hlavního webu nebo se může jednat o samostatné projekty. Obdobou jsou mikrostránky.
Ukázka použití: landing page SEO copywriting na Copyblogger.
Na webu, který vyvolává pocit anonymity, je snadnější kritizovat. Příjemce sdělení je ale také člověk, ne stroj. Místo kritiky je lepší občas někoho pochválit a vyzdvihnout výsledky jeho práce. I obyčejný odkaz z článku může udělat mnoho.
Ukázka použití: https://www.facebook.com/JsmeMarketing/posts/379042912179221.
Účast vlivné osobnosti je tím nejlepším, co můžete udělat při propagaci kvalitního obsahu.
Ukázka použití: spolupráce s bloggery, rozhovory, práce na společném projektu.
Sdílení příspěvků a signály ze sociálních sítí mají stále větší význam. Google nedávno upravil doporučení pro majitele webů: část „získávejte kvalitní zpětné odkazy“ se změnila na „vytvářejte kvalitní stránky, které budou uživatelé používat a sdílet.“
Ukázka použití: fanpage Coca-Coly na Facebooku.
Udělejte revizi odkazových příležitostí.
Máte významného dodavatele? Požádejte o vložení odkazu na jeho stránky. Udělali jste rozhovor s vlivnou osobností? Vložte odkaz k její stránce na Wikipedii. Vytvořili jste mikrostránku s podrobným návodem použití produktu? Vložte odkaz k recenzi na Heuréce. Umisťujete se ve vyhledávačích na dobrých pozicích neaktuální web na freehostingu? Kupte jej.
Ukázka použití: externí odkazy u stránky katalogové podvody na Wikipedii.
Na první pohled se to nemusí zdát, ale jedná se o jeden z nejlepších způsobů, který nabízí možnosti, jaké při vysedávání u počítače jednoduše nejsou možné.
Ukázka použití: Marketing Festival.
Linkbuilding je komplexní proces. Kromě získávání nových linků se soustřeďte i na udržování těch stávajících.
Využívejte automatickou kontrolu získaných odkazů, udržujte kvalitní spolupráci s partnery a opravujte nefunkční linky.
Neopomenutelnou součástí je i správný interní linkbuilding.
Ukázka použití: klient spolupracoval s bloggerem, který kvůli nástupu na vysokou školu chtěl blog zavřít. Web jsme odkoupili a dále na něm pracujeme.
Optimální propagace je zaměřena na získání přirozených (nekoupených, nevyměněných) backlinků.
Hodně z výše uvedených metod přímo souvisí s obsahem stránek. V ideálním případě je linkbuilder členem týmu a má přehled o dění okolo webu. Komplexní linkbuilding není o „externím SEO“ a nákupu X tisíc odkazů ze Stovkomatu. Tyto metody sice mají nějaký účinek, ale z dlouhodobého hlediska jsou kontraproduktivní.
Máte další tipy na efektivní linkbuilding? Chybí vám zde některý ze způsobů? Doplňte jej prosím do komentářů.
diky za tipy
vyplati se nakupovat clanky na Placla.cz?
Dobrý den, záleží podle toho jak máte definováno vyplatí se 🙂
Může i nemusí podle toho jaké články koupíte.