15 nejlepších způsobů linkbuildingu

Přemýšlíte, jak co nejlépe investovat prostředky vyhrazené na linkbuilding? Podívejte se na přehled nejlepších způsobů, které v aktuálně existují.

Nejlepší metody linkbuildingu:

1. Guest blogging

Jak efektivně využít guest blogging při linkbuildingu? V první řadě zcela vypusťte to, že tvoříte příspěvek za účelem získání odkazů – takový přístup je kontraproduktivní. Soustřeďte se na čtenáře cílového webu. Vytvářejte kvalitní příspěvky a přinášejte hodnotu.

Ukázka použití: Souboj Titánů pro SEO analýzu: MajesticSEO vs. Ahrefs.

2. Obsah, produkty a služby zdarma

Tradiční marketingový princip lze využít i v linkbuildingu.

Tip k přečtení: Jak drahé je zdarma.

3. Recyklace obsahu

Mnoho majitelů webů se snaží tvořit něco nového a přitom zapomínají na to, že někdy stačí jen jinak využít stávající obsah. Dobrým „trikem“ je změna formy obsahu.

Ukázka použití: vydání e-booku místo klasických článků či knihy.

4. Virální obsah

Jedna z nejvyšších met linkbuildingu je návrh takového obsahu, který se bude ve velkém samovolně šířit. Je zde i šance dostat se do médií.

Ukázka použití: článek Mrd… (pardon) Miluji tě, mé VUT.

5. Uživatelský obsah

Motivujte uživatele k rozšiřování stránek. Získáte zdarma tematický obsah a vybudujete komunitu okolo webu.

Ukázka použití: Wikipedie.

6. Infografika

Nepříliš rozšířená metoda se začíná uchytávat i na českém webu.

Ukázka použití: infografika Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?

7. Linkbaiting

Další aktivity zaměřené na lákání zpětných odkazů. Matt Cutts popsal linkbaiting jako vytváření „něčeho dostatečně zajímavého, co přitáhne pozornost lidí“.

Ukázka použití: užitečné aplikacenávodykontroverze.

8. Partnerství a spolupráce s ostatními

Partnerství s jinými weby je při vhodném použití velmi prospěšné. Stejně tak lze využít i různých asociací, oborových organizací, dodavatelů apod.

Ukázka použití: spolupráce mezi zpravodajskými weby, které si doporučují čtenáře; kombinace e-shopu a partnerského magazínu.

9. Landing pages

Cílené přistávací stránky určené k vyvolání akce ze strany návštěvníka. Mohou být součástí hlavního webu nebo se může jednat o samostatné projekty. Obdobou jsou mikrostránky.

Ukázka použití: landing page SEO copywriting na Copyblogger.

10. Ego baiting

Na webu, který vyvolává pocit anonymity, je snadnější kritizovat. Příjemce sdělení je ale také člověk, ne stroj. Místo kritiky je lepší občas někoho pochválit a vyzdvihnout výsledky jeho práce. I obyčejný odkaz z článku může udělat mnoho.

Ukázka použití: https://www.facebook.com/JsmeMarketing/posts/379042912179221.

11. Influenceři

Účast vlivné osobnosti je tím nejlepším, co můžete udělat při propagaci kvalitního obsahu.  

Ukázka použití: spolupráce s bloggeryrozhovory, práce na společném projektu.

12. Sociální sítě

Sdílení příspěvků a signály ze sociálních sítí mají stále větší význam. Google nedávno upravil doporučení pro majitele webů: část „získávejte kvalitní zpětné odkazy“ se změnila na „vytvářejte kvalitní stránky, které budou uživatelé používat a sdílet.“

Ukázka použití: fanpage Coca-Coly na Facebooku.

13. Další způsoby, jak s malými náklady získat cenné backlinky

Udělejte revizi odkazových příležitostí.

Máte významného dodavatele? Požádejte o vložení odkazu na jeho stránky. Udělali jste rozhovor s vlivnou osobností? Vložte odkaz k její stránce na Wikipedii. Vytvořili jste mikrostránku s podrobným návodem použití produktu? Vložte odkaz k recenzi na Heuréce. Umisťujete se ve vyhledávačích na dobrých pozicích neaktuální web na freehostingu? Kupte jej.

Ukázka použití: externí odkazy u stránky katalogové podvody na Wikipedii.

14. Off-line marketing

Na první pohled se to nemusí zdát, ale jedná se o jeden z nejlepších způsobů, který nabízí možnosti, jaké při vysedávání u počítače jednoduše nejsou možné.

Ukázka použití: Marketing Festival.

15. Péče o stávající odkazy

Linkbuilding je komplexní proces. Kromě získávání nových linků se soustřeďte i na udržování těch stávajících.

Využívejte automatickou kontrolu získaných odkazů, udržujte kvalitní spolupráci s partnery a opravujte nefunkční linky.

Neopomenutelnou součástí je i správný interní linkbuilding.

Ukázka použití: klient spolupracoval s bloggerem, který kvůli nástupu na vysokou školu chtěl blog zavřít. Web jsme odkoupili a dále na něm pracujeme.

Shrnutí – kvalitní linkbuilding je o týmové práci

Optimální propagace je zaměřena na získání přirozených (nekoupených, nevyměněných) backlinků.

Hodně z výše uvedených metod přímo souvisí s obsahem stránek. V ideálním případě je linkbuilder členem týmu a má přehled o dění okolo webu. Komplexní linkbuilding není o „externím SEO“ a nákupu X tisíc odkazů ze Stovkomatu. Tyto metody sice mají nějaký účinek, ale z dlouhodobého hlediska jsou kontraproduktivní.

Jak na kvalitní propagaci:

  1. Vytvoření dlouhodobé strategie
  2. Realizace
  3. Kontrola účinnosti

Máte další tipy na efektivní linkbuilding? Chybí vám zde některý ze způsobů? Doplňte jej prosím do komentářů.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře
  1. Milan S. napsal:

    diky za tipy

    vyplati se nakupovat clanky na Placla.cz?

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů