Přemýšlíte, jak co nejlépe investovat prostředky vyhrazené na linkbuilding? Podívejte se na přehled nejlepších způsobů, které v aktuálně existují.
Nejlepší metody linkbuildingu:
Jak efektivně využít guest blogging při linkbuildingu? V první řadě zcela vypusťte to, že tvoříte příspěvek za účelem získání odkazů – takový přístup je kontraproduktivní. Soustřeďte se na čtenáře cílového webu. Vytvářejte kvalitní příspěvky a přinášejte hodnotu.
Ukázka použití: Souboj Titánů pro SEO analýzu: MajesticSEO vs. Ahrefs.
Tradiční marketingový princip lze využít i v linkbuildingu.
Tip k přečtení: Jak drahé je zdarma.
Mnoho majitelů webů se snaží tvořit něco nového a přitom zapomínají na to, že někdy stačí jen jinak využít stávající obsah. Dobrým „trikem“ je změna formy obsahu.
Ukázka použití: vydání e-booku místo klasických článků či knihy.
Jedna z nejvyšších met linkbuildingu je návrh takového obsahu, který se bude ve velkém samovolně šířit. Je zde i šance dostat se do médií.
Ukázka použití: článek Mrd… (pardon) Miluji tě, mé VUT.
Motivujte uživatele k rozšiřování stránek. Získáte zdarma tematický obsah a vybudujete komunitu okolo webu.
Ukázka použití: Wikipedie.
Nepříliš rozšířená metoda se začíná uchytávat i na českém webu.
Ukázka použití: infografika Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?
Další aktivity zaměřené na lákání zpětných odkazů. Matt Cutts popsal linkbaiting jako vytváření „něčeho dostatečně zajímavého, co přitáhne pozornost lidí“.
Ukázka použití: užitečné aplikace, návody, kontroverze.
Partnerství s jinými weby je při vhodném použití velmi prospěšné. Stejně tak lze využít i různých asociací, oborových organizací, dodavatelů apod.
Ukázka použití: spolupráce mezi zpravodajskými weby, které si doporučují čtenáře; kombinace e-shopu a partnerského magazínu.
Cílené přistávací stránky určené k vyvolání akce ze strany návštěvníka. Mohou být součástí hlavního webu nebo se může jednat o samostatné projekty. Obdobou jsou mikrostránky.
Ukázka použití: landing page SEO copywriting na Copyblogger.
Na webu, který vyvolává pocit anonymity, je snadnější kritizovat. Příjemce sdělení je ale také člověk, ne stroj. Místo kritiky je lepší občas někoho pochválit a vyzdvihnout výsledky jeho práce. I obyčejný odkaz z článku může udělat mnoho.
Ukázka použití: https://www.facebook.com/JsmeMarketing/posts/379042912179221.
Účast vlivné osobnosti je tím nejlepším, co můžete udělat při propagaci kvalitního obsahu.
Ukázka použití: spolupráce s bloggery, rozhovory, práce na společném projektu.
Sdílení příspěvků a signály ze sociálních sítí mají stále větší význam. Google nedávno upravil doporučení pro majitele webů: část „získávejte kvalitní zpětné odkazy“ se změnila na „vytvářejte kvalitní stránky, které budou uživatelé používat a sdílet.“
Ukázka použití: fanpage Coca-Coly na Facebooku.
Udělejte revizi odkazových příležitostí.
Máte významného dodavatele? Požádejte o vložení odkazu na jeho stránky. Udělali jste rozhovor s vlivnou osobností? Vložte odkaz k její stránce na Wikipedii. Vytvořili jste mikrostránku s podrobným návodem použití produktu? Vložte odkaz k recenzi na Heuréce. Umisťujete se ve vyhledávačích na dobrých pozicích neaktuální web na freehostingu? Kupte jej.
Ukázka použití: externí odkazy u stránky katalogové podvody na Wikipedii.
Na první pohled se to nemusí zdát, ale jedná se o jeden z nejlepších způsobů, který nabízí možnosti, jaké při vysedávání u počítače jednoduše nejsou možné.
Ukázka použití: Marketing Festival.
Linkbuilding je komplexní proces. Kromě získávání nových linků se soustřeďte i na udržování těch stávajících.
Využívejte automatickou kontrolu získaných odkazů, udržujte kvalitní spolupráci s partnery a opravujte nefunkční linky.
Neopomenutelnou součástí je i správný interní linkbuilding.
Ukázka použití: klient spolupracoval s bloggerem, který kvůli nástupu na vysokou školu chtěl blog zavřít. Web jsme odkoupili a dále na něm pracujeme.
Optimální propagace je zaměřena na získání přirozených (nekoupených, nevyměněných) backlinků.
Hodně z výše uvedených metod přímo souvisí s obsahem stránek. V ideálním případě je linkbuilder členem týmu a má přehled o dění okolo webu. Komplexní linkbuilding není o „externím SEO“ a nákupu X tisíc odkazů ze Stovkomatu. Tyto metody sice mají nějaký účinek, ale z dlouhodobého hlediska jsou kontraproduktivní.
Máte další tipy na efektivní linkbuilding? Chybí vám zde některý ze způsobů? Doplňte jej prosím do komentářů.