Originální způsob linkbuildingu č. 4: Nabídněte něco zdarma

Zákazníci milují, když mohou využít čehokoli zdarma. Často utratí mnohem vyšší částku, jen pokud k nákupu získají něco navíc. Podobný princip se dá využít i v linkbuildingu.

Firmy běžně platí vysoké částky za PR, aby docílily toho, že o nich budou lidé  mluvit. Přitom se mnohokrát dá postupovat jednodušeji. Ověřený způsob vede přes  magické slovíčko zdarma.

Pokud něco nabízíte, zaujměte pozornost zákazníků tím, že jim k objednávce přidáte ať už větší nebo menší pozornost navíc.

Nemusí se jednat jen o dárek k nákupu. Stejně dobře poslouží například doprava zdarma. Nebo jiná výhoda.

Tento způsob představuje nepřímý linkbuilding. Pokud ho správně použijete, zákazníci o vás budou mluvit mezi sebou. Získáte šanci na vytvoření odkazů ze sociálních sítí i dalších zdrojů (fóra, tematické servery apod.).

Typické příklady

Nakladatelství ZonerPress při nákupu vybraných knižních titulů přidává další zcela zdarma. Jde o silný prodejní argument. A na takový zákazníci slyší – dají o něm vědět dále na blozích, sociálních sítích a jinde.

Se zajímavým způsobem linkbuildingu přišel před lety provozovatel e-shopu Čerstvá káva.cz. Na WebTrhu nabídl balení kávy výměnou za zpětné odkazy. Akce měla úspěch a provozovatel získal tímto barterem linky z různých zdrojů.

Další možností je systém, kdy zákazník za každý nákup sbírá body, které si později vymění za produkt v katalogu dárků. Tím je zajištěna motivace k dalším objednávkám.

Prodejci různých kurzů (a většiny takto založených dnešních infoproduktů) musí nejdřív předložit malou ukázku své nabídky zdarma, ať už se bude jednat o ebook, newslettery nebo něco jiného. Pro ně je to přímo povinnost. Teprve když zaujmou, mohou očekávat zájem zákazníků, odkazy a závazné objednávky.

Samozřejmě se dá postupovat i jinak. Pokud máte vlastní tip, přidejte jej do komentářů.

5/5 - (2 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů