Zákazníci milují, když mohou využít čehokoli zdarma. Často utratí mnohem vyšší částku, jen pokud k nákupu získají něco navíc. Podobný princip se dá využít i v linkbuildingu.
Firmy běžně platí vysoké částky za PR, aby docílily toho, že o nich budou lidé mluvit. Přitom se mnohokrát dá postupovat jednodušeji. Ověřený způsob vede přes magické slovíčko zdarma.
Pokud něco nabízíte, zaujměte pozornost zákazníků tím, že jim k objednávce přidáte ať už větší nebo menší pozornost navíc.
Nemusí se jednat jen o dárek k nákupu. Stejně dobře poslouží například doprava zdarma. Nebo jiná výhoda.
Tento způsob představuje nepřímý linkbuilding. Pokud ho správně použijete, zákazníci o vás budou mluvit mezi sebou. Získáte šanci na vytvoření odkazů ze sociálních sítí i dalších zdrojů (fóra, tematické servery apod.).
Nakladatelství ZonerPress při nákupu vybraných knižních titulů přidává další zcela zdarma. Jde o silný prodejní argument. A na takový zákazníci slyší – dají o něm vědět dále na blozích, sociálních sítích a jinde.
Se zajímavým způsobem linkbuildingu přišel před lety provozovatel e-shopu Čerstvá káva.cz. Na WebTrhu nabídl balení kávy výměnou za zpětné odkazy. Akce měla úspěch a provozovatel získal tímto barterem linky z různých zdrojů.
Další možností je systém, kdy zákazník za každý nákup sbírá body, které si později vymění za produkt v katalogu dárků. Tím je zajištěna motivace k dalším objednávkám.
Prodejci různých kurzů (a většiny takto založených dnešních infoproduktů) musí nejdřív předložit malou ukázku své nabídky zdarma, ať už se bude jednat o ebook, newslettery nebo něco jiného. Pro ně je to přímo povinnost. Teprve když zaujmou, mohou očekávat zájem zákazníků, odkazy a závazné objednávky.
Samozřejmě se dá postupovat i jinak. Pokud máte vlastní tip, přidejte jej do komentářů.