Infografika je současný fenomén obsahového marketingu. Vizualizace dat má množství výhod, nejen co se týče možnosti představit běžný obsah rychlou a atraktivní cestou. Kvalitní a cílená infografika je i přirozeným nástrojem linkbaitingu.
Vizuální ztvárnění informací představuje trend, který je stále více zmiňován v oblasti SEO, inbound marketingu a propagace.
Jednou z hlavních předností je, že atraktivní formou publikujete informace, kterými by se jinak návštěvníci museli složitě prokousávat.
Kvalitní infografika si snadno získá pozornost i zpětné odkazy. Stejně jako u jiných způsobů tvorby obsahu se ale dá udělat dobře i špatně. Podívejme se, jak vytvořit obsah, který zaujme návštěvníky a stane se prostředkem linkbuildingu.
Data v grafické podobě jsou atraktivnější než suše podané informace. Je lepší něco ukázat, než o tom jen hovořit. Infografikou lze vizualizovat jak již známá fakta, tak nové trendy.
Pro vizualizaci informací lze použít grafy, hodnocení, čísla, ideální stavy. Návod, jak vytvořit infografiku a získat díky ní odkazy, najdete na SEOmoz.org. Na searchengineland.com si zase můžete přečíst cenné tipy o tom, čemu se při tvorbě infografiky vyhnout.
Základem kvalitní infografiky jsou kvalitní (a ověřené) informace. Pokud nemáte vlastní či vám schází inspirace, zapojte návštěvníky pomocí anket a dotazníků nebo využijte již známá data (nejčtenější články na respektovaných webech apod.). Případně se zaměřte na jiné fungující postupy.
Honza Kvasnička vytvořil infografiku věnovanou Twitteru: Twitter spammer vs. Twitter informant. Odkaz na jeho práci se následně dostal na Lupu a další významné weby. Kvalitní obsah zde byl jak prostředkem linkbuildingu, tak účinný nástroj vlastní propagace.
Jako další zdroje doporučuji JustIT a Pinterest Zdeňka Hejla.
Jaký je váš názor na infografiku? Je podle vás vhodná spíše na weby s IT zaměřením, nebo i na další typy stránek?