Originální způsob linkbuildingu č. 18: Mikrostránky

Mikrostránky jsou několikastránkové a přehledné weby. Při jejich využití dostanete do vyhledávačů zcela nový prodejní kanál.

AKTUALIZOVÁNO – Chcete mít z partnerských webů co největší přínos? Přečtěte si článek 7 metod, jak z mikrostránek vytěžit maximum.

Proč začít využívat mikrostránky

Mikrostránky se mohou stát významným zdrojem návštěvnosti. Tyto malé a levné weby nabízejí řadu výhod. Stejně tak je ale potřeba při jejich vytváření dodržet základní pravidla.

Jednou z hlavních předností mikrostránek je jejich nízká pořizovací cena. Je možné na nich do detailu popsat zvolené téma nebo produkt – což například u e-shopu jako hlavního webu je málokdy možné. Na rozdíl od PPC a klasické reklamy se navíc jedná o trvalý způsob propagace. Stránky fungují měsíce a roky, stačí platit provozní náklady v podobě domény a hostingu.

Na co si dát pozor

Obecné informační stránky jsou ideální na longtailové fráze, u konkurenčnějších výrazů ale ztrácí smysl. Tvořit další weby na téma půjčky nebo ložnicový nábytek se vyplatí jen tehdy, když zvolíte originální přístup – příkladem jsou stránky Will It Blend? nebo Piccolo neexistuje. S obecným obsahem můžete na primární fráze uspět pouze při investici do PPC apod. Firma, která pro vás weby vytváří, by vás na to měla upozornit.

Reklama nastálo – Kdy se mikrostránky vyplatí?

  • Při cílení na longtail
  • Při představení novinek v sortimentu
  • Při nedostatku prostoru na hlavním webu

Mikrostránky se běžně využívají při vylepšování pozic na longtailové výrazy. Vhodná data získáme z analýzy klíčových slov. Následně je jednodušší propagovat samostatný web než zapadlou podstránku hlavního webu.

Produktové weby jsou ideální také při představování novinek v sortimentu.

Na mikrostránkách lze detailně popsat zvolené téma a nabídnout návštěvníkům další užitečný obsah – multimédia, uživatelské recenze, návody atd.

Konkrétní ukázky

Pěknou ukázkou je web zdenekpohlreich.cz. Stránky v rychlosti představují hlavní téma a nasměrovávají návštěvníky do e-shopu. Dalším příkladem je jednoduchá mikrostránka postavená na WordPressu Liftago Taxi, která i při základní propagaci generuje stabilní návštěvnost okolo stovky cílených návštěvníků denně a má vysoký konverzní poměr.

Zaujala vás možnost propagací pomocí mikrostránek, ale nevíte, jak začít? Kontaktujte mě. Pomohu vám vytvořit a spustit weby na míru.

Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů