Obsahový marketing je pro firmy stále důležitější. Ne každý však má prostředky k tomu, aby zákazníkům pravidelně přinášel aktuality a novinky. Konkurence má často lepší podmínky a větší rozpočet. Existuje ale řešení, jak i v takovém případě uspět. Je jím využití stávajícího obsahu.
Recyklace obsahu je ověřený způsob, jak co nejlépe využít vlastní dřívější práce. Mezi základní výhody této metody patří – většinou – nižší investice do tvorby a především znalost toho, co uživatelé chtějí. Můžete vzít starý a osvědčený obsah a převléci ho do nového, slušivějšího kabátu.
Uvedené výhody v sobě zahrnují nespočet možností, jak oslovit návštěvníky a profitovat i v jiných směrech. Například video lze využít k další propagaci, infografiku můžete nabídnout ke sdílení výměnou za uvedení zdroje a odkaz atd. Dříve provedená práce nepřijde vniveč, protože ji znovu přivedete ke slovu.
Aby se tato činnost skutečně vyplatila, je zapotřebí vědět, co návštěvníci hledají. Získejte tedy požadované informace a setřiďte je do myšlenkové mapy nebo tabulky. Z té poté „vyzobávejte“ zajímavá témata podle obsahové strategie. Čím více informací máte o vaší cílové skupině, tím spíše připravíte atraktivní obsah.
Existují evergreenová témata, která jsou relevantní po celý rok (lidé stále hledají půjčky, návody na cvičení apod.), ale i témata, jež nejlépe fungují v konkrétním období. Jestliže máte hlubší znalosti vašich návštěvníků, máte i základní představu toho, co chtějí.
Další data poskytne analytický software. Co lidé dlouhodobě hledají? Vzrostla po nějakém příspěvku výrazně návštěvnost? Vzbudil konkrétní obsah značné reakce? Dá se použít dále? To jsou základní otázky, na které je vhodné znát odpovědi.
Pokud sledujete konkurenci a trendy, máte obecnou představu o cílové oblasti a víte, co se kde šustne, není nic jednoduššího, než se inspirovat z práce ostatních. Můžete zkoumat úspěšné příspěvky konkurence, „přetavit“ zajímavá fakta a výsledky průzkumů do infografiky atd.
Základem je nashromáždění dat a vytvoření dlouhodobého plánu. Pro vytváření máte na výběr více cest.
Fungující metody recyklace obsahu:
Změna formy obsahu – jednoduché na pochopení, s provedením to může být obtížnější. Roli samozřejmě hraje více faktorů. Výběr nejlepších článků na blogu a jejich vydání formou e-booku nebo natočení instruktážního videa je něco jiného než tvorba náročné aplikace.
Změna způsobu prezentace starých informací – forma zůstane zachována, změní se ale způsob pojetí. „Obyčejný“ text lze dále použít jako seriál článků, FAQ seznamy, ale i příspěvky na sociálních sítích nebo newslettery.
Spojení obsahu s autoritou – máte kvalitní obsah. Jak ho dostat k ještě více uživatelům? Nabízí se hostovské příspěvky nebo spolupráce s autoritou / značkou.
Spolehněte se v obsahové strategii na ověřené a fungující postupy. Publikujte to, co zajímá vaše návštěvníky. Recyklace obsahu vyžaduje stejně jako jiné postupy sestavení odpovídajícího plánu, tato práce ale přinese výsledky.
Máte zkušenosti s efektivním prací na starém obsahu? Využíváte své dřívější práce nebo práce konkurence?