Prezentujte starý obsah v nové formě

Jedním z doporučovaných pravidel obsahového marketingu je unikátnost uveřejněných informací. Pro úspěšnou kampaň však není vždy nutná. Rozhodující je především to, jak je obsah prezentován.

V konkurenčních oblastech již bylo řečeno vše podstatné. Na významné novinky v sortimentu nebo nastupující trendy se nelze spoléhat, protože přichází nárazově. Jak tedy uspět? Odpovědí je způsob, jakým sdělujete informace.

Pokud budete originální v představování obsahu, získáte nejen zpětné odkazy, ale hlavně návštěvníky a šanci vybudovat značku.

Obsah a forma jdou ruku v ruce

I když si dáte práci s podrobným popisem produktu a užitečným návodem pro zákazníky, ne vždy uspějete.

Způsob sdělení má minimálně stejný význam jako samotný obsah. Můžete jako většina konkurence psát stále ty stejné články a doufat, že právě vás vyhledávače a zákazníci upřednostní. Nebo vzít „profláknuté“ informace a prezentovat je v atraktivní formě.

Vezměme si konkrétní ukázku: běžný popis výrobku, jehož účelem je propagace. Podobných textů je spousta – na magazínech, mikrostránkách a mnoha dalších místech. Pokud netvoří tu část webu, kterou cíleně vyhledal zákazník již rozhodnutý k nákupu, většinou nesplní požadovaný záměr. Vytváření dalších je často jen ztrátou času a peněz.

Pro návratnost investice je potřeba jiný přístup.

Pokud se zaměříte na netradiční metodu sdělení, okamžitě se odlišíte od konkurence. Ve výsledku se jedná nejenom o prostředek linkbuildingu. Při vhodném postupu ušetříte prostředky a budete originální.

Jak atraktivně prezentovat již známý obsah:

  • Infografika  
  • Obrazový obsah / flash
  • Slidy a prezentace
  • Webináře
  • Podcasty
  • E-booky
  • Podpůrné weby
  • Blog
  • Seznamy
  • Guest posting
  • Video
  • Obsah zdarma
  • Virální obsah      
  • Případové studie
  • Aplikace
  • Sociální sítě

Když přijde řeč na obsahový marketing, mnoho provozovatelů webů si příliš neláme hlavu a jen vytvoří další obsah – vždyť to je koneckonců v názvu. Je to tak trochu na způsob Babicova linkbuildingu. Hlavně to udělat rychle a jednoduše, přičemž se zapomíná na podstatu.

marketingu obsahu jde o efektivní propagaci tím, co nabídnete zákazníkům na stránkách, sociálních sítích a jinde. Cílem je získat návštěvníky a vybudovat komunitu okolo webu bez nutnosti za to platit jako u klasické reklamy.

I „pouhý“ text může uspět

V žádném případě nesnižuji význam textu. Naopak ho považuji za primární. Textový obsah je skvělý, pokud se změní jeho celkové podání. Místo omílaných popisů produktů se nabízí kontroverze, články od blogerů, nezávislé recenze zboží od autorit v oboru, případové studie nebo vyprávění příběhů.

Často se ale lze setkat s tím, že majitel webu investuje do tvorby dalších a dalších textů, přičemž kdyby se využilo jiné formy sdělení, výsledky by byly mnohem lepší.

Buďte odlišní díky obsahovému marketingu

 Používejte atraktivní formy obsahu a kombinujte je s dalšími postupy:

Specifickou součástí je virální obsah. Ten může zahrnovat všechny zmíněné formy, od textu po video. Po jeho vypuštění ztratíme kontrolu nad jeho propagací. Pokud je dobře vytvořený, sdílejí ho uživatelé na sociálních sítích. Pokud je skvěle vytvořený, převezmou ho média. Za takovou pozornost se jinak platí horentní sumy. Umíte si představit, že by výrobce mixérů získal takovou popularitu, kdyby své produkty jen suše popsal v tiskových zprávách?

Jednou z nejlepších metod je také kontroverze. Nemusí se jednat o bezhlavou kritiku nebo přehnané vytahování se. Když Apple uváděl na trh řadu Maců pro rok 2006-7, sdělil zákazníkům výhody svých produktů formou originální reklamy, která srovnávala inovativní Mac a klasické PC.

Další možností je obsah zdarma. Místo psaní stále stejných článků, které po čase zapadnou, věnujte stejné úsilí například do vytvoření uceleného e-booku. I tato jednoduchá změna má velký efekt.

Rozhoduje kvalita uveřejněných informací, jejich forma a celkové podání.

Konkrétní ukázky atraktivní prezentace obsahu

Některé příklady již byly zmíněny, podívejme se na další z oboru.

Návodů na výběr vhodných brýlí, které budou kvalitní a zároveň budou zákazníkovi slušet, je spousta. I když má uživatel k dispozici vyčerpávající návod, může jedním kliknutím myši přejít ke konkurenci. Odlišným přístupem je využití znalostí ve formě testu, jehož cílem je zvolení ideálního produktu, nebo rovnou aplikace, do níž si zájemce vloží svou fotku a ihned zjistí, jak s brýlemi vypadá.   

Keith Pabley, zakladatel společnosti Good Greens, dokázal díky spolupráci s blogery během čtyř měsíců navýšit prodej o 50 %. Měl kvalitní produkty, ale jako většina obchodníků byl omezen rozpočtem. Zvolil proto odlišný přístup a uspěl. Jedná se o další z příkladů vhodného obsahového marketingu.

Provozovatelky úspěšného blogu o módě CzechChicks vytvořily značku a komunitu okolo webu, což jim umožnilo rozjet partnerský obchod. Nemusely platit drahou reklamu ani jiné výdaje spojené s běžnými postupy. Kdyby místo tvorby blogu generovaly stovky normostran obecných textů pro síť průměrných mikrostránek, nezískaly by základnu věrných čtenářek a zákaznic.

Nemůžu také opomenout aktuální trend českého webu. Prodejci info produktů v drtivé většině nenabízí nic nového, přesto mají úspěch. Jejich informace (hubnutí, životní úspěch, návyky) byly nespočetněkrát popsány v knihách i na webu. Využívají ale kombinace několika výše uvedených příkladů, od obsahu zdarma po video a aplikace. Jsou pro uživatele atraktivní a usnadňují jim používání webu a čerpání informací.

Přinášejte obsah ve vhodné formě

Proč znovu vynalézat kolo? Ušetřete čas a náklady a zaměřte se na efektivní postupy.

Obrovskou výhodou omílaného a dobře známého obsahu je jeho nadčasovost a stálost. Zákazníci budou pořád hledat návody na vybavení bytu, zajímat se o cílové destinace pro letní dovolenou a porovnávat finanční produkty. Dejte jim vhodnou formou to, co chtějí.  

I na první pohled obyčejné informace lze atraktivně představit. Můžete být kreativní jak ve formě sdělení (místo běžného textu infografika),  tak v celkovém podání (kontroverze, virální obsah, ale i bonusy, záruky, časově omezené akce, obsah zdarma atd.). Nabízí se tak neomezené možnosti individuálních úprav a brainstormingu.

Jaký máte názor na prezentování obsahu v jiné formě? Vyzkoušeli jste tento postup a udělali finální testování? Jaký je váš závěr? Napište komentář.

Ohodnoťte přínos
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů