Co je vlastně kvalitní obsah?

Obecných doporučení o tvorbě kvalitního obsahu je všude plno. Problém bývá s realizací. Provozovatel webu často ani neví, co si má pod tímto pojmem představit. Proto jsem vytvořil následující seznam. Podívejte se na konkrétní příklady úspěšných kampaní, které ukazují vhodný přístup.

Kvalitní obsah si sám získá pozornost i odkazy. K jeho vytvoření je zapotřebí znát návštěvníky webu, stanovit si cíle a vytvořit optimální strategii s ohledem na rozpočet a další faktory. Výsledky se projeví nejen ve vyšším zisku webu, ale i v postupném budování značky a jména.

Příklady kvalitního obsahu

Aplikace pro zákazníky

Velmi dobrým způsobem, jak oslovit návštěvníky a přeměnit je v zákazníky, jsou aplikace. Ty mohou pomáhat s nákupem, umožňovat zobrazení očekávané podoby produktu atd. Příkladem je aplikace pro výběr nitrooční čočky nebo Fotoškola od Megapixelu.

Blog

Vytvoření základny pravidelných čtenářů je ověřený prostředek. Ukázkou jsou stránky CzechChicks či Cuketka.cz. Blogy mohou podporovat partnerské weby na více úrovních.

Vytváření komunity okolo webu

Získání věrných zákazníků je snem každého obchodníka. Jak toho docílit? Univerzální radou je žít vlastními produkty, přinášet zajímavosti a jednoduše dávat najevo, že práce je pro člověka i koníčkem. Zákazníci si následně oblíbí styl směřování webu. Známým projektem v tomto ohledu je Ronnie.cz.

Video, infografika a obsah v jiné formě

Obsah není jen text. Je mnoho dalších cest, jak prezentovat zajímavé informace.

Kontroverze

Další fungující postup. Kontroverze nemusí být bezhlavá kritika nebo vytahování se. Často stačí poukázat na zjevné chyby (a nabídnout řešení). Příkladem je Peklo na talíři.

Vtip a zábava

Stejně jako kontroverze se jedná o trochu ošemetnou záležitost. Ne každý umí být vtipný. Proto se většinou vyplatí obrátit na někoho zkušenějšího. Pak mohou vznikat kampaně jako Be More Dog od britského O2.

Setřídění práce ostatních

Obsah nemusí být váš vlastní. Setřídění práce ostatních nejsou jen přehledy článků. Obdobně fungují agregátory slevových webů, kuponové servery apod.

Obsah zdarma

Na první pohled se může jednat o trochu sebevražedný postup. Máloco ale vzbudí tak kladnou reakci a pozornost návštěvníků. Knihkupectví Kosmas tak například pro své zákazníky nabízí e-knihy zdarma. Ačkoli se může zdát, že obchod z toho nic nemá, skutečnost je přesně opačná.

Vlivné osobnosti, autority

Spolu s atraktivitou a kvalitou informací je rozhodující i to, kdo je prezentuje. Pokud zůstaneme u knih, typickou ukázkou jsou kuchařky – zákazníky spíše osloví publikace od kuchaře, kterého znají, než neznámá kniha, byť jinak perfektní. Pokud chcete uspět, oslovte známé autority.

Máte další tipy k vytváření kvalitního obsahu? Setkali jste se v poslední době s kampaní, která vás oslovila?

5/5 - (1 vote)
Tagy:
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů