Originální způsob linkbuildingu č. 11: Vytváření landing pages

Landing pages představují optimalizované „přistávací“ stránky pro návštěvníky. Mají potenciál získat zpětné odkazy a dobré pozice ve vyhledávačích.

Landing pages jsou nejvíce používané jako generátor zákazníků, kteří na web přišli po kliknutí na reklamu. Můžete jich ale stejně dobře využít i v linkbuildingu.

Vstupní stránky se odlišují od klasických příspěvků na vašem blogu nebo magazínu. Nemění se jejich umístění a mají stálé místo v navigaci. Zatímco příspěvky po čase zapadnou, stránky jsou dobře na očích. To otevírá možnost jich naplno využít.

Na vstupní stránky se snadno zapamatovatelným URL se také lépe odkazuje než na články a příspěvky.

Příklady landing pages

  • FAQ
  • Seznamy frází, slovníky
  • Obsah zdarma (například e-book)
  • On-line nástroje
  • Tematické stránky (infografika, podcasty atd.)
  • Podrobné popsání tématu
  • Rozcestníky zboží na e-shopu

Takové stránky mohou vypadat jako zbytek webu, lehce se odlišovat, nebo vycházet z úplně jiného schématu.  V některých případech se ani nemusí jednat o součást vaší hlavní prezentace. Záleží na tom, pro jaký účel byla konkrétní landing page vytvořena (optimalizace na klíčovou frázi X generování leadů…).

Stránka je cílená na návštěvníky, kteří hledají klíčový pojem. V ideálním případě také účinně vybízí k akci. Dobré přirovnání se nachází v knize 333 tipů a triků pro SEO:

Přistávací plocha by měla být co nejlépe připravena pro daný typ letadla. Obrovskému nákladnímu letadlu by se špatně přistávalo na střeše mrakodrapu, která je určená pro helikoptéry, bojové stíhačce stačí k přistání letadlová loď a balón přistane i na louce. Bez CTA je to jen shluk informací – pokud to ovšem není záměrem.

Jak vytvořit landing page

Pokud nemáte vybráno konkrétní téma (například seznam FAQ), pomůže vám analýza klíčových slov. Najděte vhodnou frázi a vytvořte cílený obsah. Rozhodující je už předem vědět, k čemu má stránka sloužit, jestli především k informování, získání kontaktu pro odběr newsletterů nebo pro prodej produktů.

Následně kontrolujte účinnost pomocí analytických nástrojů.

Konkrétní příklad landing page

Praktickou ukázkou je stránka pojednávající o obsahovém marketingu na Copybloggeru. Představuje základní informace, vyzývá k akci a propaguje web a autory. Snadno zapamatovatelná stránka snadněji získá odkazy než samostatný příspěvek.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů