Landing pages představují optimalizované „přistávací“ stránky pro návštěvníky. Mají potenciál získat zpětné odkazy a dobré pozice ve vyhledávačích.
Landing pages jsou nejvíce používané jako generátor zákazníků, kteří na web přišli po kliknutí na reklamu. Můžete jich ale stejně dobře využít i v linkbuildingu.
Vstupní stránky se odlišují od klasických příspěvků na vašem blogu nebo magazínu. Nemění se jejich umístění a mají stálé místo v navigaci. Zatímco příspěvky po čase zapadnou, stránky jsou dobře na očích. To otevírá možnost jich naplno využít.
Na vstupní stránky se snadno zapamatovatelným URL se také lépe odkazuje než na články a příspěvky.
Takové stránky mohou vypadat jako zbytek webu, lehce se odlišovat, nebo vycházet z úplně jiného schématu. V některých případech se ani nemusí jednat o součást vaší hlavní prezentace. Záleží na tom, pro jaký účel byla konkrétní landing page vytvořena (optimalizace na klíčovou frázi X generování leadů…).
Stránka je cílená na návštěvníky, kteří hledají klíčový pojem. V ideálním případě také účinně vybízí k akci. Dobré přirovnání se nachází v knize 333 tipů a triků pro SEO:
Přistávací plocha by měla být co nejlépe připravena pro daný typ letadla. Obrovskému nákladnímu letadlu by se špatně přistávalo na střeše mrakodrapu, která je určená pro helikoptéry, bojové stíhačce stačí k přistání letadlová loď a balón přistane i na louce. Bez CTA je to jen shluk informací – pokud to ovšem není záměrem.
Pokud nemáte vybráno konkrétní téma (například seznam FAQ), pomůže vám analýza klíčových slov. Najděte vhodnou frázi a vytvořte cílený obsah. Rozhodující je už předem vědět, k čemu má stránka sloužit, jestli především k informování, získání kontaktu pro odběr newsletterů nebo pro prodej produktů.
Následně kontrolujte účinnost pomocí analytických nástrojů.
Praktickou ukázkou je stránka pojednávající o obsahovém marketingu na Copybloggeru. Představuje základní informace, vyzývá k akci a propaguje web a autory. Snadno zapamatovatelná stránka snadněji získá odkazy než samostatný příspěvek.