PŘÍPADOVÁ STUDIE
BAZARCOM
Jak optimalizovat klesající návštěvnost e-shopu a meziročně navýšit obrat e-shopu o 402,9 %?
Řešením je komplexní marketingová strategii od A - Z.
E-shop BazarCom prodává repasované notebooky a elektroniku, návštěvnost jim začala klesat a hledali problém.
Co dělat, když vám padá návštěvnost o 25 % i přesto, že váš segment meziročně roste o 15 %? Řešením je analýza návštěvnosti v Google Analytics spolu s daty ze Search Console.
Následně zpracování kvalitní SEO strategie. Pomocí klasifikační analýzy klíčových slov vytvoříte informační strukturu webu a zjistíte, jaké texty vyplnit do on-page faktorů.
Pak už jen zbývá zapojit efektivně sociální sítě, PPC kampaně a začít dělat správně linkbuilding. Přesně tento postup jsem přinesl 4x zvýšení návštěvnosti během roku spolupráce.

Jak to celé začalo?
V březnu 2018 BazarCom poptává mé služby PPC specialisty na Stovkomatu. Když jsem poprvé přišel na web, uvědomil jsem si, že takový e-shop samotné PPC nespasí, protože by to bylo pouze krátkodobé řešení.
Rozhodl jsem se připravit komplexní marketingovou strategii, která by vedla BazarCom krok za krokem k navýšení návštěvnosti a obratu.
V čem byly největší příležitosti?
- Architektura webu
- Analytika a měření konverzí
- Optimalizace pro vyhledávače (On-page i Off-page SEO)
- PPC reklama na Seznamu i Googlu
- Sociální sítě, Facebook i Instagram
- Heureka (Ověřeno zákazníky, košík a Product Ads)
- Emailing s databází 20.000 emailů
Analýza klíčových slov a první PPC kampaně na Googlu
Prvním cílem bylo spustit kampaně na Googlu na podporu výkupu elektroniky a servis notebooků. Na základě rychlé analýzy klíčových slov jsem vytvořil vyhledávací kampaně.
Začali jsme s investicí 50 Kč denně, která měla generovat alespoň 30 vyplněných výkupních formulářů.
Během nastavování kampaní jsem si všiml, že BazarCom neměří správně konverze. Objednávky z e-shopu chodili, ale informace o výkupních formulářích ne.



Analytika a měření konverzí
Díky platformě Shoptet bylo vložení Google Analytics kódu na web hračka. Problém nastal při měření konverzí ve výkupním formuláři, který je vložen na stránkách v iframu. Problematice měření se věnují v Optinmonster zde.
Vytvořil jsem v Google Tag Manageru podprogram, který mi posílá informace o reálných konverzích a díky tomu jsem schopen sledovat počet vyplněných formulářů v Google Analytics, Google Data Studiu i v Google Ads.
Redesign eshopu na platformě Shoptet (šablona Classic)
Redesign webu tak, aby byl výsledek funkční a přinesl očekávané zvýšení obratu? To je opravdová výzva! Grafické studio Corux bylo skvělým partnerem při návrhu a kódování úprav. Díky této spolupráci vznikl nový vizuál Bazarcomu, který je čistý a zaujme na první pohled. Posuďte změnu sami.
PPC kampaně na plný výkon!
Od začátku spolupráce jsme měli jasný cíl. Výkupní kampaně musíme správně korigovat a doplnit je o prodejní kampaně. Není nic horšího než když vykoupíte zboží za 1 milion Kč a ono vám jen leží na prodejně ladem. Udržet správné cashflow je klíčové.
Řešením je přizpůsobovat kampaně aktuální skladovosti a propagovat zároveň produkty, které se dobře prodávají i těžce prodejné zboží.
Z původní investice do Googlu 50 Kč / den se tak stala investice 1 500 Kč / den, která dodržuje stanovené PNO a zároveň přivádí dostatek bazarového zboží na prodej.
Díky této strategii se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu obratu o 402,9 %!