PŘÍPADOVÁ STUDIE

BAZARCOM

Jak zachránit klesající návštěvnost e-shopu a meziročně navýšit zisk o 402,9 %?

Řešením je komplexní marketingová strategii od A - Z.

E-shop BazarCom prodává repasované notebooky a elektroniku, návštěvnost jim rok od roku klesala...

Co dělat, když vám padá návštěvnost o 25 % i přesto, že váš segment meziročně roste o 15 %? Řešením je kvalitní SEO strategie. Pomocí klasifikační analýzy klíčových slov vytvoříte informační strukturu webu a zjistíte, jaké texty vyplnit do on-page faktorů.

Pak už jen zbývá zapojit efektivně sociální sítě, PPC kampaně a začít dělat správně linkbuilding. Přesně tento návod, jsem použil pro 4x větší návštěvnost!

Jak to celé začalo?

V březnu 2018 BazarCom poptává mé služby PPC specialisty na Stovkomatu. Když jsem poprvé přišel na web, uvědomil jsem si, že takový e-shop samotné PPC nespasí, protože by to bylo pouze krátkodobé řešení. 

Rozhodl jsem se připravit komplexní marketingovou strategii, která by vedla BazarCom krok za krokem k navýšení návštěvnosti a obratu.

V čem byly největší příležitosti?

  1. Architektura webu
  2. Analytika a měření konverzí
  3. Optimalizace pro vyhledávače (On-page i Off-page SEO)
  4. PPC reklama na Seznamu i Googlu
  5. Sociální sítě, Facebook i Instagram
  6. Heureka (Ověřeno zákazníky, košík a Product Ads)
  7. Emailing s databází 20.000 emailů

Analýza klíčových slov a první PPC kampaně na Googlu

Prvním cílem bylo spustit kampaně na Googlu na podporu výkupu elektroniky a servis notebooků. Na základě rychlé analýzy klíčových slov jsem vytvořil vyhledávací kampaně.

Začali jsme s investicí 50 Kč denně, která měla generovat alespoň 30 vyplněných výkupních formulářů.

Během nastavování kampaní jsem si všiml, že BazarCom neměří správně konverze. Objednávky z e-shopu chodili, ale informace o výkupních formulářích ne.

Google Analytics

Analytika a měření konverzí

Díky platformě Shoptet bylo vložení Google Analytics kódu na web hračka. Problém nastal při měření konverzí ve výkupním formuláři, který je vložen na stránkách v iframu. Problematice měření se věnují v Optinmonster zde.

Vytvořil jsem v Google Tag Manageru podprogram, který mi posílá informace o reálných konverzích a díky tomu jsem schopen sledovat počet vyplněných formulářů v Google Analytics, Google Data Studiu i v Google Ads.

Redesign eshopu na platformě Shoptet (šablona Classic)

Ukočírovat redesign tak, aby byl výsledek funkční a přinesl očekávané zvýšení obratu? To je opravdová výzva! Grafické studio Corux bylo skvělým partnerem při návrhu a kódování úprav. Díky této spolupráci vznikl nový vizuál Bazarcomu, který je čistý a zaujme na první pohled. Posuďte změnu sami.

Předtím

Redesing eshopu Bazarcom.cz

Potom

PPC kampaně na plný výkon!

Od začátku spolupráce jsme měli jasný cíl. Výkupní kampaně musíme správně korigovat a doplnit je o prodejní kampaně. Není nic horšího než když vykoupíte zboží za 1 milion Kč a ono vám jen leží na prodejně ladem. Udržet správné cashflow je klíčové.

Řešením je přizpůsobovat kampaně aktuální skladovosti a propagovat zároveň produkty, které se dobře prodávají i těžce prodejné zboží.

Z původní investice do Googlu 50 Kč / den se tak stala investice 1 500 Kč  / den, která dodržuje stanovené PNO a zároveň přivádí dostatek bazarového zboží na prodej.

Díky této strategii se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu zisku o 402,9 %!