Jste největší dodavatel u nás? Poskytujete nejdelší záruku ke zboží? Máte nadstandardní služby? Prezentujte jedinečnost své nabídky nejen na svém webu, ale i při linkbuildingu.
Co je USP? Jednoduše řečeno jde o jedinečnost vaší nabídky. Když šikovně využijete (a zpropagujete) něco, co si nemůže nárokovat vaše konkurence, jste o krok blíž k zákazníkům. Podrobněji se o tomto tématu rozepsal Marek Prokop.
Typickým USP je unikátní sortiment. Nemusí tomu ale tak být vždy. Mnohé e-shopy mají stejné zboží jako konkurence, ale zákazníci nakupují u nich – i přes vyšší cenu.
Branding a známost značky – skvělým příkladem je e-shop Luxusní prádlo.cz. Ten těží nejen z dlouhodobého působení na trhu, ale i dalších věcí, které navazují na úspěšnou značku – síť prodejen po ČR, významní partneři nebo zajímavé marketingové akce.
Komunita okolo webu – co víc si přát než množství spokojených zákazníků okolo stránek? Ti je navíc sami propagují na dalších místech. Příkladem je web Ronnie.cz. Na první pohled trochu zmatený projekt (Najdete na hlavní stránce odkaz na e-shop?), jenž ale plní svůj účel a válcuje konkurenci.
Jednoduchost nabídky – inspirujte se u balíkových služeb, jednoproduktových e-shopů nebo jiných webů, které nenutí zákazníky přemýšlet a dlouho vybírat. Příkladem je Ladybox.cz.
Aplikace pro zákazníky – zajímavá aplikace může mít cenu zlata. Často ušetří prostředky, které byste jinak museli investovat do běžných forem propagace. Příkladem jsou nástroje od Megapixelu.
Osobní přístup – jste menší hráč? Nemůžete si dovolit výdaje jako velká firma? Využijte toho. Obraťte nevýhodu ve výhodu. Vsaďte na osobní přístup jako píáristky z projektu Nejsme agentura.
Rozlišujte mezi celkovou hodnotou vaší firmy a USP konkrétního produktu.
Zákazník jde do Starbucksu, protože chce kvalitní kávu a má rád pocit, když vyrazí mezi obyčejné smrtelníky s typickým kelímkem v ruce. To je hodnota, kterou Starbucks nabízí. A díky tomu prodává kávu v ceně oběda.
Ovšem jakmile zákazník vybírá stejný model počítače od více podobných prodejců a vaše konkurence mu nabídne o 12 měsíců delší záruku, ani známější značka vás nezachrání.
Vytvořte si hlavní USP pro své podnikání, ale nezapomínejte i na další argumenty, které mají zákazníky přesvědčit k nákupu.
Využití USP u velkých hráčů – vzájemná spolupráce:
Správně interpretované a využité USP vám zajistí jak výdělek, tak úsporu nákladů. Můj klient se s malými prostředky pokoušel uspět ve velmi konkurenčním sektoru. Nefungovalo to. Po zahájení spolupráce jsme se soustředili na profilování webu. Osekali jsme a vybrali specifickou nabídku. Zákazníci si následně klienta zapamatovali jako kvalitního obchodníka s konkrétním typem sortimentu.