2 odlišné směry v linkbuildingu

Jaký je ideální průběh linkbuildingu? Jde o nákup „pozornosti návštěvníků“ a zasílání tabulek se získanými odkazy, nebo o tvorbu kvalitního obsahu a budování partnerství? Pokusím se odpovědět v tomto článku.

Honza Kvasnička skvěle vystihl častý a nepříliš vhodný přístup klientů, který je založen na volbě nejjednodušších řešení, až tvrdohlavosti. S něčím podobným se setkávám při poptávkách propagace webu.

Linkbuilding neznamená instantní řešení a zasílání tabulek

Hra se změnila. Pro úspěch ve vyhledávačích dnes nestačí jednou za rok nakoupit odkazy a zaregistrovat do nových katalogů. Naopak je potřeba komplexní přístup včetně budování partnerství a atraktivního obsahu. Linkbuilder by měl být informován o novinkách ve firmě a spolupracovat s dalšími členy týmu. Problém je vysvětlit to klientům – kteří si zase nemohou být jistí tím, zda svěřit takové informace někomu neznámému.

Google nedávno změnil doporučení pro majitele webů: část „získávejte kvalitní zpětné odkazy“ se změnila na „vytvářejte kvalitní stránky, které budou uživatelé používat a sdílet.“ Co to znamená pro linkbuildera? Především to, že by měl získávat takové odkazy, které budou skutečným doporučením odjinud.

Nejspíš to znáte. Většina poptávek propagace začíná ve stylu „Mám zájem o linkbuilding pro web XY, nabízím cenu 10 Kč za jeden link pro následující klíčová slova. Chci jednou týdně zaslat tabulku s vytvořenými odkazy …“. Když se pak snažím klientům vysvětlit, že tento postup není ideální, ti ve většině případů odejdou tam, kde jim nabídnou jednodušší přístup.

Poptávka „linkbuildingu“

Jak z toho ven? Řešení existuje, je to ale běh na dlouhou trať. Postupně jsem získal klienty, kteří vidí výsledky práce a naše spolupráce je založena na měsíčním budgetu. Zasílání reportů s vytvořenými linky není potřeba.

Kvalitní propagace je založena na otázkách a odpovědích

Když komunikuji s klientem, který má skutečný zájem o dlouhodobé výsledky, jako první mu předložím seznam základních otázek a snažím se ověřit odpovědi. Roli samozřejmě hrají i další faktory.

Mezi hlavní kritéria patří:

  • Typ webu
  • Stanovení cílů
  • Výběr klíčových slov
  • Analýza konkurence a jejích postupů
  • Poznání USP
  • Rozpočet
  • Délka propagace
  • Možnost měnit a přidávat obsah
  • Partneři
  • Technické řešení
  • Tempo získávání odkazů
  • Aktivní spolupráce všech stran – na případové studii použití produktů atd.
  • Dříve použité metody
  • Stávající odkazy
  • Plánovaný další rozvoj webu (změna sortimentu, redesign stránek, vyšší budget atd.)

Jde tedy o jiný směr, než je tomu u „klasického linkbuildingu“. A ne vždy se také setká s pochopením. Z pozice klienta to ale chápu – zaplatíte webdesignovce tučnou částku za vytvoření webu, pak ale zjistíte, že ty pozice ve vyhledávačích nenaskakují samy. A že existuje nějaké SEO, a k tomu ještě jakýsi linkbuilding. Do toho musíte řešit běžné věci okolo svého podnikání. Člověk pak raději ušetří čas a dá si rychle udělané instantní kafe než déle připravovanou poctivou kávu.

Máte zkušenosti s podobným přístupem? Jak řešíte zakázky, které se už na začátku takto „zadrhnou“? Máte osvědčený postup?

Nejnovější aktualizace:

Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů