3 typy linkbuilderů

Jsou různí linkbuildeři. Ačkoli se v jednotlivostech odlišují, vždy vychází ze stejných principů. Přečtěte si, jaké existují typy těch, kteří mají na starost vytváření zpětných odkazů.

Zvažujete propagaci díky zpětným odkazům a hledáte kvalitního linkbuildera? Vyžádejte si návrh služeb a zjistěte, jak přemýšlí. Tak poznáte i to, jaký je typ.

Pro lepší představu je u každého popisu uveden náhled toho, co od daného linkbuilder můžete čekat.

1.) Linkbuilder, který neví, co dělá

Má největší zastoupení. Typicky se s ním lze setkat u webdesignovek, které k vytvořenému webu přidají „to SEO“ a navrch zpětné odkazy. Najmou člověka, dají mu tabulku v excelu, do níž má vložit adresy vytvořených linků, a výsledek předají klientovi.

V „lepším“ případě je pozitivní efekt jeho služeb minimální, v horším znamená přilákání pozornosti vyhledávačů kvůli nekvalitnímu odkazovému profilu.

Extrémním případem je „linkbuilder“, jenž provede automatickou registraci do stovek katalogů. Buď opravdu neví, co dělá, nebo zneužije neznalosti klienta. Pro toho, kdo o SEO nic neví, vypadá nabídka 1 000 garantovaných zápisů v katalozích lépe než ruční vložení do hlavních rozcestníků.

Tento typ linkbuildera je nejčastější. Nabídne ty nejjednodušší způsoby – registraci do katalogů, uveřejnění článků na „PR webech“. Nějakou strategii od něj nečekejte. Výsledek většinou není valný, ať už z důvodu, že takové služby využívá v konkurenčních oblastech každý, nebo kvůli kvalitě provedení.

Postupujeme dál:

2.) Linkbuilder, který spoléhá na hrubou sílu

Nabízí ucelenější přístup. Provede základní kroky – analýzu odkazového profilu; prostuduje stránky i konkurenci a získá přehled o dané oblasti a hlavních hráčích. Následně používá především nejčastější způsoby linkbuildingu. Nehledá nové cesty k získání zpětných odkazů. Příčin může být více. Buď už je předem zaúkolován, nechce se mu, nebo na to nemá možnosti (osekaný rozpočet.)

Je třeba uvést, že známé metody linkbuildingu v mnoha případech bohatě postačí. Při dlouhodobé aktivitě (a správném přístupu) znamenají zvýšení zisku i pozic. Proč taky jezdit do samoobsluhy limuzínou, když postačí obyčejné auto?

Na druhou stranu se lze někdy setkat s tím, že kdyby se stejná aktivita vložila do promyšlenější propagace, účinek by byl o poznání lepší.

Tento typ linkbuildera zajistí komplexní řešení. Umí odpovědět na základní otázky a ví, co se vyplatí pro konkrétní web. Běžné služby, jako je například oslovení tematických webů, dokáže poskládat do uceleného celku.

A následuje:

3.) Linkbuilder, který o věcech více přemýšlí

Aktivně vyhledává přiležitosti k získání kvalitních zpětných odkazů. Má prostor k tomu, aby se webu více věnoval. Může využít kontaktů z již realizovaných zakázek. Vytvoří komplexní strategii získávání zpětných odkazů na míru danému projektu a kromě běžných metod využije i dalších.

Takový přístup je samozřejmě ideální, protože poskytuje dostatek dobrých nápadů. Právě nápady a kreativita jsou konkurenční výhodou tohoto typu linkbuildera, jehož práce je organizovaná i originální.

Vznikají pak méně tradiční postupy pro získávání backlinků. Některé z nich najdete v seriálu Linkbuilding prakticky. Existují jich ale stovky a protože žádné dva weby nejsou stejné (hodně obrazně řečeno, viz duplicitní e-shopy atd. :)), pro každý se hodí něco jiného.

Vedle organizovaného postupu a běžně používaných metod linkbuilder přispěje i netradičním způsobem propagace. Nemělo by jít jen o obecná doporučení, ale konkrétní metody. Může jít například o poskytnutí produktů zdarma zákazníkům, kteří výměnou za to zaznamenají svou zkušenost a vše se publikuje formou originálního příspěvku.

Tento typ linkbuildera je v nejmenším zastoupení. Příčinou je to, že značná část klientů nemá potřebu jej využívat a dá přednost „jednodušším a rychlejším“ řešením.

Proč je málo kvalitních linkbuilderů?

Nabídka odpovídá poptávce. Většina klientů si přečte něco o budování zpětných odkazů a následně využije služeb toho, kdo odpovídá jejich představě. Nejlépe co nejvíc backlinků v co nejkratším čase. Situace se ale začíná postupně lepšit.

Nevhodný postup při získání zpětných odkazů může být následkem nedostatku vlastních znalostí, případně nesolidních praktik, ale i výběru špatného klienta. Nejde o omezený rozpočet, jako spíš nesmyslné představy a požadavky. Prakticky každý týden se setkám s podmínkou garance pozic ve vyhledávačích, zapnutí SEO, vytvoření přesně 1 000 zpětných odkazů apod. – jinak spolupráce nebude možná. Je pak na každém, zda si takového klienta získá nevýhodnou službou, pokusí se mu vysvětlit, jak se věc má, nebo ho zdvořile odmítne.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů