Mikrostránky jsou oblíbeným způsobem linkbuildingu. Klienti začali poznávat, že registrace do stovek všemožných katalogů přestávají mít účinek a hledají další způsoby propagace. Právě mikrostránky v sobě kombinují jednoduchost, nízké pořizovací náklady a zároveň možnost oživit svůj odkazový profil. Podívejte se na to, jak vytvořit takový web, z něhož budete mít maximální přínos.
Když přijde řeč na mikrostránky, většina z nás si představí několikastránkové informační weby plné textu a s několika obrázky. Takový koncept často funguje, ale dá se postupovat i jinak. Mikrostránka může být prostředkem pro virální kampaň, představení akce / novinky v sortimentu nebo třeba i přímému prodeji produktů.
Podívejte se na dnes už legendární web Will It Blend?, který je dokonalou ukázkou toho, jak lze využít partnerský web. Na poli přímého prodeje produktů zmíním Čaj týdne.
Vzhled je spolu s konceptem stránek další primární vlastností, která rozhoduje o úspěchu. U webů „tlačených“ na značku (často s masivní propagací) se můžeme setkat s tím, že jsou ignorována všechna doporučení pro SEO a stránky jsou vytvořeny kompletně ve flashi bez textové alternativy pro vyhledávače (a bohužel i nevidomé uživatele).
Ukázkou graficky atraktivní mikrostránky je web Zdeněk Pohlreich – všimněte si, že ačkoli se klíčový výraz nachází až na konci titulku, web obsadil přední místa ve vyhledávačích :).
Podstatou mikrostránky je zpravidla dovedení návštěvníka k nějaké akci – návštěvě hlavního webu, objednání, sdílení, přihlášení k odběru newsletterů.
Dobře provedený CTA prvek není vlezlý. Stejně jako kvalitní web je u něj návštěvníkovi ihned jasné, co získá provedením dané činnosti. Malý úvod do této problematiky se nachází na blogu Affilák.
Přehlídku atraktivních ikon, buttonů a dalších prvků najdete na designreviver.com.
I na „obyčejné“ mikrostránce můžete návštěvníky zapojit do aktivity. Vedle nasměrování na hlavní web / vyplnění objednávky se nabízí vyplnění kontaktního formuláře, hlasování v anketách či vložení dotazu do poradny a fóra.
U mikrostránek se jedná o hodně opomíjenou metodu. Přitom e-mail marketing představuje jeden z nejlepších prodejních kanálů. U webů, u kterých to je vhodné, doporučuji použít prvky pro sběr kontaktů.
Vnímejte mikrostránku z pohledu návštěvníka – z jakého důvodu na ni přišel? Hledá návod, nebo se chce pobavit? Jedná se o zákazníka hledajícího výhodné nabídky, či luxusní zboží? Nabídněte mu něco navíc. Doporučuji tvořit obsah na základě person – dejte návštěvníkům jméno, pohlaví, věk, obraz, rodinný stav.
Obsah na webu má mnoho podob. Nejedná se pouze o text. Pokud se vám nechce vymýšlet nic nového, zaměřte se na změnu formy obsahu.
Pro získání důvěry skvěle fungují reference spokojených zákazníků, případové studie, výsledky studií nebo citace nezávislých a důvěryhodných zdrojů a odborníků.
Sociální média představují nejen zdroj návštěvnosti, ale i způsob, jak propagovat značku. Umožněte uživatelům snadné sdílení zajímavé obsahu a zároveň zakomponujte další prvky pro sociální sítě. Hlavní slov má ale typ webu.
Uvedené způsoby berte jako inspiraci. Jejich hromadné použití u jednoho projektu by nemuselo být právě ideální. Mikrostránky jsou weby jako každé jiné – promyslete jejich použití a zda jsou pro vás opravdu vhodné.