Přemýšlíte, jak bez nutnosti větší časové nebo jiné investice dát váhajícím zákazníkům další argument k nákupu? Prezentujte ceny tak, aby lépe vypadaly. Vsaďte na rychlé srovnání.
Když vybíráte z více možností, z nichž jedna vypadá na první pohled mnohem lépe než ty ostatní, automaticky přičtete vítězi větší hodnotu, než jakou ve skutečnosti má.
Představte si, že si ve vyprodaném obchodě vybíráte nový telefon. Na výběr ve stejné cenové relaci už zbyly pouze dva produkty – moderní iPhone a postarší mobil, který byl novinkou možná tak před pár lety. Najednou vidíte iPhone v lepším světle. Je možné, že by vás daný produkt dříve ani nezaujal, ale v kontrastu s jiným – méně výhodným – zbožím pro vás bude jasnou volbou.
Pokud váš e-shopový systém umožňuje podobné srovnání a je pro vás tato technika vhodná, využijte ji.
Většina známých e-shopů sází na tento princip. Možná jste někdy nakoupili zboží, které jste ani nepotřebovali, ale přesvědčila vás kombinace červeného přeškrtnutého čísla původní ceny a zeleného čísla aktuální nabídky. Nebo jste si nechtěli nechat ujít výhodný nákup, protože byste si to později vyčítali.
Rychlé srovnání dotváří pocit výhodného nákupu. Zkušení obchodníci ho kombinují s dalšími argumenty pro zákazníka, jako je doprava zdarma, doba dodání, informace o skladovosti, ale třeba i jasně viditelný kontakt.
Obecně existují tři hlavní možnosti:
Srovnání s průměrnou cenou ostatních e-shopů – Výhodou je, že nemusíte snižovat cenu, pokud je vaše nabídka už tak příznivá oproti průměru. Dejte zákazníkům další důvod, proč u vás nakoupit.
Srovnání s vlastní dřívější cenou – Funguje obdobně. Doporučuji, aby ceny odpovídaly realitě a nebyly vycucané z prstu.
Srovnání v rámci určité akce – Často se kombinuje s časově omezenou nabídkou, výprodejem posledních kusů zboží apod.
Pokud prodáváte luxusní produkty nebo máte jinak specifickou či exkluzivní nabídku, kde nehraje roli nízká cena, nemusí být srovnání cen žádoucí.
Jak již bylo zmíněno, prezentace výhodné ceny by měla vycházet z důvěryhodných dat.
Při srovnání s konkurenty nebo vlastní dřívější nabídkou si nevymýšlejte a nenavyšujte původní ceny tak, abyste lépe vypadali. Všímavý zákazník je na podobné praktiky citlivý. Jestliže na něco takového přijde, nemusí si to nechat pro sebe.
Srovnání je podpůrná marketingová metoda. Je obzvláště účinná v kombinaci s ostatními postupy. Pokud byste používali pouze ji, nejspíš byste sklouzli ke garanci nejnižší ceny, což není žádoucí.