SEO – Přichází BERT děste se!

Google provádí novou aktualizaci svého vyhledávání. Jak to ovlivní vaše výsledky ve vyhledávání? Kdo poskočí na první pozice a kdo se naopak propadne?

Aktualizace BERT znamená Bidirectional Encoder Representations from Transformers a do češtiny si to netroufnu přeložit, proto zůstaneme u zkratky BERT.

Tato aktualizace spočívá v porozumění „delším, více konverzačním dotazům“, napsal Google ve svém blogovém příspěvku. Díky umělé inteligenci Google porozumí našemu lidskému jazyku i když nevíme, co přesně hledáme.

Pro majitele stránek, když se podíváte na své hodnocení, pravděpodobně nebudete sledovat mnoho dotazů s dlouhým ocasem. Sledujete dotazy, které na váš web odesílají větší objemy provozu, a tyto dotazy bývají často krátkými dotazy.

Tato změna si klade za cíl zlepšit porozumění dotazů, poskytovat relevantnější výsledky a přimět vyhledávače, aby na dotazy hledali přirozenějším způsobem.

Google neřekl, do jaké míry tato změna ovlivní hodnocení vyhledávání. Vzhledem k tomu, že BERT se v USA používá pouze u 10% anglických dotazů, měl by být dopad minimální ve srovnání s úplnou aktualizací algoritmu.

Porozumění jazyku je nepřetržitou výzvou a Google připouští, že ani u BERT nemusí být vše v pořádku. Přestože se společnost zavazuje zlepšovat interpretaci významu dotazů.

Je to jediná změna na Googlu?

It isn’t. Google also made changes to featured snippets.

To není. Google také provedl změny structured snippets.

Pokud jste například hledali „parkování na kopci bez obrubníku“, Google kladl příliš mnoho důrazu na slovo „obrubník“ a nedostatečně důraz na slovo „bez“.

Pokračujte ve své strategii a pište pro své uživatele nejlepší obsah. Nedělejte nic zvláštního pro BERT, ale spíše pro své uživatele. Pokud píšete pro lidi, již „optimalizujete“ algoritmus BERT společnosti Google.

To je velký rozdíl … a můžete to vidět ve výsledcích.

Díky novým změnám, které tato aktualizace algoritmu přináší, je pro vyhledávače mnohem relevantnější a vytváří lepší zážitek pro vás, pro mě a pro všechny ostatní, kteří používají Google.

Jak to ale ovlivní SEO?

Musíte změnit svou SEO strategii. Při vyhledávání obvykle lidé dělají tři typy dotazů:

  • Informativní
  • Navigační
  • Transakční

Informační dotaz je jako někdo, kdo chce zhubnout. Nejsou si jisti, jak mohou hledat „jak zhubnout“.

A jakmile provedou vyhledávání, mohou najít řešení, jako jsou různé diety. Odtud mohou hledat řešení pomocí navigačního dotazu, jako je „Atkinsova dieta“.

Jakmile někdo zjistí přesné řešení, může provést transakční vyhledávací dotaz, například „Atkinsova dietní kuchařka“.

Z našeho pohledu vidíme, že Bert ovlivňuje hlavně klíčová slova nejvyšší cesty, což jsou klíčová slova související s informacemi.

Nyní, pokud si chcete nejen udržet své žebříčky, ale vyhrávat si některá z hodnocení své konkurence, jednoduchým řešením je získat velmi konkrétní obsah.

Když vytváříte obsah, což je nejjednodušší způsob, jak hodnotit klíčová slova související s informacemi, obvykle vám SEO doporučí vytvořit super dlouhý obsah.

Ano, možná vidíte, že na Googlu je hodně obsahu delšího formátu, ale jeho algoritmus se nezaměřuje na počet slov, ale na kvalitu.

Zdroje a zajímavé články

https://neilpatel.com/blog/bert-google/?

searchenginejournal.com/google-bert-update/332161/#close

moz.com/google-algorithm-change

searchengineland.com/welcome-bert-google-artificial-intelligence-for-understanding-search-queries-323976

Ohodnoťte přínos
Tagy:
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů