Budujte vztahy, ne odkazy

Linkbuilding prošel výraznými změnami. Nové algoritmy představují jasný signál pro návrh propagace stránek – provozovatelé webů by se měli vyhnout umělým metodám a naopak se zaměřit na fungující postupy, které přivádí návštěvníky. A jedním z nejlepších způsobů propagace je budování vztahů a navazování partnerství.

Základem linkbuildingu je spolupráce. Budování vztahů je z dlouhodobého hlediska skvělou volbou. V každém oboru se dá najít někdo, s kým můžete spojit síly. Stejně tak se dají budovat vztahy s vašimi zákazníky. Výsledkem jsou zpětné odkazy vzniklé jako skutečné doporučení odjinud.

Proč na chvíli zapomenout na odkazy

Když hledáte partnerku/partnera na vážný vztah, také se jí/ho na první schůzce nezeptáte, zda dnes dojde k sexu.

Správný přístup hned od začátku je velkou výhodou. Je jedno, jestli píšete žádost o hostovský příspěvek nebo hledáte nového dodavatele. Někdy je sice potřeba na odkazy počkat, trpělivost se ale vyplatí.

Když se soustředíte na vzájemně prospěšnou spolupráci spíše než na honbu za co největším počtem backlinků, jste o krok blíž k úspěchu. Dobrá virální kampaň také ze začátku přinese „jen“ lajky na Facebooku, ale ve výsledku je skvělým zdrojem přirozeně vzniklých zpětných odkazů včetně možných zmínek v médiích.

Výhody budování vztahů

  • Najdete nové obchodní partnery.
  • Oslovíte zákazníky.
  • Levná metoda propagace.
  • Dlouhodobý přínos oproti jiným metodám.
  • Odkrytí dalších příležitostí.
  • Univerzální cesta k úspěchu.

Buďte aktivní tam, kde se to vyplatí

Základem budování vztahů je znalost oboru a férové jednání s ostatními. Čím déle se o danou oblast zajímáte, tím máte lepší představu o lidech, autoritách a trendech. Rychlejším řešením je marketingový průzkum.

Víc hlav víc ví. Vyhledejte influencery, potencionální obchodní partnery nebo značky a požádejte je o pomoc. Zkoumejte, jak dostat váš obsah a nabídku k více zákazníkům. Sázejte stromky. Průběžně pracujte, vytipovávejte si vhodné weby a sledujte nové projekty či autory.

Pomohou vám také aplikace jako mention. Pro hledání odkazových příležitostí a tematických webů je tu Collabim nebo Linkmonitor.

Několik možností, jak budovat vztahy:

  • Hledání webů nebo jiných subjektů ke spolupráci
  • Nabídnutí společných výhod zákazníkům
  • Oslovení značek a influencerů
  • Aktivita na sociálních sítích
  • Komentáře a diskusní fóra
  • Off-line marketing, networking, akce z oboru
  • Přednášky a mentoring
  • Ego baiting
  • E-mail marketing
  • Vyhledávání dalších příležitostí

Jak udělat radost zákazníkovi:

Konkrétní ukázky

Skvělou ukázkou spolupráce, z níž vznikly nejen zpětné odkazy, je projekt JsmeMarketing, který spojuje zástupce firem a institucí.  

Nalezení nových partnerů by mělo být přínosné pro zákazníky. Provozovatel webinářů může navázat spolupráci s významnou agenturou zaměřenou na internetový marketing a nabídnout zákazníkům kvalitní infoprodukt. Další inspirací je služba 999.cz, jež za minimální poplatek poskytuje slevy a další benefity u rozsáhlé sítě partnerů.

Na úrovni e-shopů stojí za zmínku Trikator, jenž se stal oficiálním e-shopem ViralBrothers.

Vztahy a partnerství jsou cennější než odkazy

Odkazy se dají koupit kdykoli. Důvěra vzniká postupně. Kvalitní backlink je takový, který vznikl přirozeně na základě vzájemně prospěšné spolupráce nebo oslovení cílové skupiny.

V jednom z dalších článků přinesu souhrn možností, jak a kde hledat partnery při linkbuildingu.

Jaký máte názor na vliv spolupráce při linkbuildingu? Podařilo se vám získat významného partnera nebo vás zaujala nějaká kampaň?

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů