SEO neboli optimalizace pro vyhledávače se dá chápat různě. Během let vzniklo mnoho úhlů pohledu na tento pojem. Pokusím se přidat svůj vlastní.
SEO je zkratka anglických slov Search Engine Optimization. Jako český ekvivalent se používá výraz optimalizace pro vyhledávače nebo ještě lépe optimalizace pro hledající uživatele.
SEO chápu jako souhrn praktik, jejichž cílem jsou nejen vyšší pozice ve vyhledávačích, ale především zlepšení webu, návratnost investice a získání kvalitní návštěvnosti.
Nevýhodou SEO obecně je, že výsledky práce se většinou projeví až v řádech týdnů a měsíců. Výhodou je naopak to, že správně provedená optimalizace představuje nejlevnější způsob, jak získávat zákazníky a stálé návštěvníky. Základy SEO – přístupné stránky, vhodně vytvořená architektura webu nebo dobrý obsah – vám navíc budou přinášet užitek dlouhou dobu.
SEO není magickou krabičkou, která se jednou za čas otevře. Naopak se jedná o dlouhodobý a plynulý proces. Pracuje se v něm na více úrovních a u každého webu jinak – každý projekt je totiž individuální.
Důležitý je komplexní přístup a zaměření se na všechny důležité součásti. Od promýšlení vhodné architektury stránek, až po budování zpětných odkazů. Vše se musí sladit do jednoho fungujícího celku.
Nejjednodušším vysvětlením je, že záměrem optimalizace pro vyhledávače jsou přední místa v SERPu. Ačkoli se jedná o jeden z hlavních faktorů, skutečnost je jiná. Jde o to, vytvořit užitečný web, který návštěvníkům nabídne to, co hledají.
U takového webu je vyšší konverzní poměr než u konkurence. Celková návštěvnost pak nemusí být vyšší. Primární je splnění požadovaných obchodních výsledků.
Obsah je král. Otřepané klišé, které je ale do posledního písmene pravdivé. Nákladná reklamní kampaň bude zbytečná, pokud návštěvník po zhlédnutí webu jen znuděně protočí oči a odejde.
Tvorba kvalitního a zajímavého obsahu se dá pojat různě. Můžete být autoritou v oboru, jako první přinášet novinky nebo třeba uveřejňovat rozhovory.
Když přijde řeč na obsah, většina lidí si vybaví text. Text je však jen jednou z více forem obsahu. Na toto téma se rozepsal Marek Prokop.
Mnoho majitelů webů je přesvědčeno, že SEO je jen další druh reklamy. Tedy že jej stačí využít jednou za čas. Z principu je tomu přesně naopak.
V SEO, které se navíc průběžně vyvíjí, se aktivita zaměřuje jak na propagaci, tak na samotný obsah webu i jeho předběžný návrh.
SEO zahrnuje celou řadu procesů, již začínají u plánování stránek a pokračují až k propagaci existujícího webu. Proto je důležité mít nad vším přehled a vědět, jak v konkrétní situaci postupovat.
Z výše uvedených informací vyplývá, že pokud začnete SEO řešit až po vytvoření stránek, je to špatně.
Pokud se nevytvoří odpovídající model webu, je po spuštění už pozdě. Případná rekonstrukce stránek bude zbytečným zdržením
Základním předpokladem je, že se web snadno používá. Stránky by měly být intuitivní, přehledné a jednoduché. Bez technických chyb.
Návštěvník musí v každém okamžiku vědět, kde se nachází a kde najde to, co hledá.
K vytvoření architektury stránek využijte analýzy klíčových slov. Každá stránka by měla být dostupná alespoň z jednoho odkazu.
Po splnění základních požadavků přichází na řadu další faktory, jako je titulek stránky, obsah, ale třeba i sitemap. Vše se řeší s citem, zapomeňte na nejrůznější analyzátory.
Ani ten sebelepší a vymazlený web není užitečný, pokud se na něj nedostanou cílení návštěvníci.
Off-Page SEO lze chápat jako propagaci a jistou formu reklamy. Nejde pouze o odkazy, ale i například o udržování Facebook fanpage, budování jména a tvorbu komunity.
Mezi další součásti Off-Page SEO patří i hodnocení stránek – ranky.
Linkbuilding neznamená bezhlavé nakupování odkazů a snahu o získání co největšího počtu backlinků. Cílem je návratnost investic. I když kdekdo používá něco, co nefunguje, neznamená to, že to musíte používat i vy.
Mnoho poptávek začíná ve stylu „Potřebuji dostat hlavní stranu na slovo hračky pro děti na první místa v Seznamu“. I když se něčeho takového dosáhne, může nastat problém. Web uměle optimalizovaný pouze na minimum keywordů většinou není to pravé pro lidské návštěvníky.
Čím mají stránky větší obsah, tím je důležitější longtail. Tedy méně frekventované fráze, které však dohromady tvoří významný podíl z celkové návštěvnosti. Někdy i vyšší než primární fráze.
Získat dobré pozice na longtail je také jednodušší než u hlavních keywordů.
Klíčem ke správné optimalizaci webu je analýza klíčových slov.
Záleží na vašich cílech a konkurenci. Pokud provozujete malý penzion a chcete získat nové zákazníky, budete potřebovat především dobré texty a základní propagaci. V případě, že chcete prorazit na téma půjčky nebo pojištění, je toho potřeba mnohem víc. Hodí se vám odborná pomoc a rada.
Základní znalosti o SEO – pro spuštění méně náročných projektů – se dají načerpat z dobrých publikací.
I u nás lze narazit na dobré práce. Tou nejnovější je SEO – Optimalizace pro vyhledávače profesionálně. I vyhledávače vydávají souhrny rad. E-booky a příručky najdete na stránce odkazy.
Pokud vás zaujal můj přístup k SEO a máte zájem o spolupráci, kontaktujte mě.
No je pravda že SEO má spousty různých a menších procesu a že jich je spousta a na každý ten proces je spousty dalších programů jak provést daný proces co nejlépe tak aby fungoval, docela mě tohle téma baví tím jak se pořád vyvíjí a kolik má třeba takových https://ppc-kampane-praha.cz/ možnosti. A že je pořád co zlepšovat a vyvíjet v oblasti marketingu, tohle je takový můj zkrácený pohled na SEO. Jinak díky za super článek.