14 klasických způsobů linkbuildingu

Souhrn známých a „provařených“ metod vytváření zpětných odkazů. Nemají zázračný efekt, používá je každý, ale při trpělivém přístupu zvyšují návštěvnost stránek.

Známé možnosti linkbuildingu:

1. Oslovení tematických webů

Za účelem nákupu reklamního prostoru, odkazů, PR článků… Vedle přímého efektu je plusem získání lepšího přehledu o dané oblasti.

Běžné oslovení vhodného projektu může přerůst v pokročilejší způsob linkbuildingu – spolupráci mezi weby.

2. Registrace do katalogů

Dříve samozřejmá činnost postupně ztratila na efektivitě. Významných katalogů na českém webu je v současnosti málo. Registraci lze dnes brát spíše jako způsob, jak dát vyhledávačům o sobě vědět.

3. Výměna odkazů

Po registraci do katalogů další známá možnost.

Pravidla výměny odkazů:

  • Používejte 3cestnou výměnu odkazů (nebo více)
  • Partnerské stránky se spoustou odkazů jsou neefektivní

4. „SEO články“

Služba, která má nějaký smysl především tehdy, vkládáte-li do „PR webů“ vždy unikátní článek.

Přejít na: Seznam PR webů s unikátními články

5. Linkovací systémy

Záložky jsou rychlý způsobem, jak zvýšit návštěvnost:

Kromě tradičních záložek se hodí i tlačítko typu „Doporuč příteli“ pro odeslání e-mailu apod.

6. Diskusní fóra

Fóra umožňují získat zpětné odkazy z příspěvků a někde i z uživatelského podpisu nebo jiného zdroje.

7. Komentáře

Stejně jako u diskusních fór se vyhněte vkládání zbytečných příspěvků ve stylu „Super článek, díky“. Váš příspěvek musí být smysluplný a k věci.

8. Blogy zdarma

Využijte zaběhlých systémů a vytvořte si blog na známé platformě. Ze začátku tak získáte odkazy z významného zdroje. A návštěvníky zadarmo.

Příklad: blog.idnes.cz

9. Články na jiných blozích a webech

Je vám blízký nějaký oborově spřízněný web? Požádejte jeho provozovatele o možnost publikovat vaše články. Vy oslovíte již existující čtenářskou základnu. A provozovatel získá nový obsah zdarma.

10. Mikrostránky

Mikrostránky se dají využít různě. Nabízí se produktové weby, způsob prezentace novinky na trhu nebo i další možnosti. Vždy záleží na celkovém podání.

Aneb není „mikrostránka“ jako mikrostránka.

11. Nákup odkazů a reklamy

Při placené variantě linkbuildingu vybírejte obezřetně a zaměřte se na to, jak, kdy a kde se váš odkaz objeví. Vyhledávače nemají nákup linků rády. Při odhalení nebudou v lepším případě na takové odkazy brát ohled, v horším vás penalizují.

12. RSS agregátory

Pokud máte pravidelně aktualizovaný obsah, vložte váš RSS zdroj do agregátorů:

13. FAQ servery

Weby, na kterých návštěvníci pokládají dotazy, hledají odpovědi na své otázky a odpovídají ostatním, představují dobrý zdroj návštěvnosti i příležitost k získání zpětných odkazů. Důležité je šikovně vložit link a vyhnout se nálepce spamera.

14. Sociální sítě

O „sociálním SEO“ se mluví stále více. Vyhledávače věnují pozornost tomu, co je oblíbené na sociálních sítích. Je zde mnoho možností, jak zvýšit návštěvnost – od sdílení uživatelů po agregátory typu .

Předností sociálních sítí je, že v mnoha oborech ještě nejsou příliš rozšířené. Fanpage na Facebooku má kde kdo, ale tím to většinou končí. Otevírá se možnost pracovat s komunitou a získat náskok oproti konkurenci.

5/5 - (2 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů