Když zazní spojení katalogy a linkbuilding, většina lidí z oboru se jen usměje. Katalogy stránek ztratily většinu ze svého kdysi velkého významu. Na druhou stranu je třeba uvést, že opravdu kvalitním katalogem je třeba portál Na volné noze. V tomto článku rozebereme, jak využít katalogů při linkbuildingu.
Do tvorby vlastního katalogu zaměřeného na specifickou oblast se můžete obecně pustit ve dvou případech:
Příkladem je Robert Vlach, který je zakladatelem zmíněného webu Na volné noze. Tento projekt poskytuje svým členům řadu výhod a nabízí řadu dalších funkcí okolo. Má silnou značku a velkou komunitu – není považován za pouhý katalog.
Tento postup jsme vyzkoušeli s klientem. Funguje, když má zakladatel dostatek zkušeností s danou oblastí a zároveň z toho chce přímo těžit. Osloví zájemce a získá zajímavé zpětné odkazy.
Postup, který jsme vyzkoušeli my, je založen na spolupráci subjektů, které z uvedení v katalogu budou mít prospěch a zároveň si nemohou konkurovat – jde o podnikatele působící pouze v konkrétních městech. Konkurent vzdálený byť jen pár kilometrů je už nezajímá. Za záznam v katalogu platí, nebo odkazují.
Výhodou pro provozovatele je nejen nový a vlastní výdělečný web, ale i spousta možností, jak upřednostňovat svůj „záznam“.
Shrnu to nejdůležitější. Dobře si promyslete základní věci:
Nejhorší je vytvoření webu pouze za účelem získání odkazů. Jde o další umělou metodu, které se vyvarujte. Stránky by měly být cílené na specifickou oblast, u níž si vytvoří značku – zmíním kurzy, řemeslníky, doktory.
Myslete na běžného návštěvníka a na to, proč na web přišel. Představte si, že byste hledali řemeslníka a využijete katalogu Nej Řemeslníci. Pomůže návštěvníkovi podobným způsobem i váš web?
Soustřeďte se na uživatele. Pomozte mu při hledání konkrétní informace – vytvořte kvalitní databázi položek a dejte filtrování obsahu / kategorií na nejlepší místo.