Originální způsob linkbuildingu č. 24: Katalogy

Když zazní spojení katalogy a linkbuilding, většina lidí z oboru se jen usměje. Katalogy stránek ztratily většinu ze svého kdysi velkého významu. Na druhou stranu je třeba uvést, že opravdu kvalitním katalogem je třeba portál Na volné noze. V tomto článku rozebereme, jak využít katalogů při linkbuildingu.

Do tvorby vlastního katalogu zaměřeného na specifickou oblast se můžete obecně pustit ve dvou případech:

  • Když jste expertem na danou problematiku
  • Když jste jedním ze subjektů v katalogu

Případ č. 1 – Když jste expertem na danou problematiku

Příkladem je Robert Vlach, který je zakladatelem zmíněného webu Na volné noze. Tento projekt poskytuje svým členům řadu výhod a nabízí řadu dalších funkcí okolo. Má silnou značku a velkou komunitu – není považován za pouhý katalog.

Případ č. 2 – Když jste jedním ze subjektů v katalogu

Tento postup jsme vyzkoušeli s klientem. Funguje, když má zakladatel dostatek zkušeností s danou oblastí a zároveň z toho chce přímo těžit. Osloví zájemce a získá zajímavé zpětné odkazy.

Postup, který jsme vyzkoušeli my, je založen na spolupráci subjektů, které z uvedení v katalogu budou mít prospěch a zároveň si nemohou konkurovat – jde o podnikatele působící pouze v konkrétních městech. Konkurent vzdálený byť jen pár kilometrů je už nezajímá. Za záznam v katalogu platí, nebo odkazují.

Výhodou pro provozovatele je nejen nový a vlastní výdělečný web, ale i spousta možností, jak upřednostňovat svůj „záznam“.

Na co dát pozor při tvorbě katalogu

Shrnu to nejdůležitější. Dobře si promyslete základní věci:

  • Zda je pro vás katalog vůbec vhodný
  • Jakým způsobem stránky vytvoříte
  • Zda budete mít na provoz webu kapacity

Nejhorší je vytvoření webu pouze za účelem získání odkazů. Jde o další umělou metodu, které se vyvarujte. Stránky by měly být cílené na specifickou oblast, u níž si vytvoří značku – zmíním kurzy, řemeslníky, doktory.

Myslete na běžného návštěvníka a na to, proč na web přišel. Představte si, že byste hledali řemeslníka a využijete katalogu Nej Řemeslníci. Pomůže návštěvníkovi podobným způsobem i váš web?

Soustřeďte se na uživatele. Pomozte mu při hledání konkrétní informace – vytvořte kvalitní databázi položek a dejte filtrování obsahu / kategorií na nejlepší místo.  

Konkrétní ukázky

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů