Web je živý organismus. Každý den na něm dochází ke změnám. Pokud budeme sledovat aktuální dění, můžeme odhalit nastupující trend, předem připravit cílený obsah a předběhnout konkurenci.
Sledování trendů se odlišuje od sledování konkurence. Jeho účelem je nejen získání lepší představy o možnostech linkbuildingu. Jestli bude váš web držet prvenství v nové oblasti, která je atraktivní pro návštěvníky, je to velké plus.
Primární je vlastní znalost oboru. Pokud znáte zákazníky, víte také, o co mají zájem a co by je v budoucnu mohlo oslovit. Znalosti se dají čerpat na mnoha místech:
Seznamy trendů pro tento rok najdete na webu magazínu Forbes a blogu Shoptet.
Infografika – Trendy v českém marketingu pro rok 2013 | Zdroj: Idealisti.eu
Reagování na zvyky návštěvníků a vyhledávání novinek vyžaduje časovou investici. Ta se však mnohonásobně vyplatí. Jde o základní předpoklad pro zvládnutý obsahový marketing a linkbaiting, jenž může v ideálním případě znamenat i nalezení tržní niky.
Vedle znalosti předmětu podnikání vám pomohou nástroje Google Trends a zákaznický barometr, které sledují hledanost frází v porovnání s časem a geografickou polohou, umožňují porovnávat vztah různých keywordů v určitém období a mají další užitečné funkce.
Nelze nezmínit slevové servery typu Zapakatel a Slevomat, které se na českém webu objevily před několika lety a inspirovaly se zahraničním trendem. Stejného principu využily i cashback systémy. Dalším příkladem jsou portály mikroprací vezoucí se na vlně, již rozjely projekty jako Taskrabbit.
Ke změnám a novým přístupům dochází v mnoha oblastech – včetně SEO a internetového marketingu. I zde se upouští od dříve používaných metod a přechází se k novým způsobům propagace a tvorby obsahu. Více informací najdete v článku Jaká je budoucnost linkbuildingu?.