Originální způsob linkbuildingu č. 10: Sledování trendů

Web je živý organismus. Každý den na něm dochází ke změnám. Pokud budeme sledovat aktuální dění, můžeme odhalit nastupující trend, předem připravit cílený obsah a předběhnout konkurenci.

Sledování trendů se odlišuje od sledování konkurence. Jeho účelem je nejen získání lepší představy o možnostech linkbuildingu. Jestli bude váš web držet prvenství v nové oblasti, která je atraktivní pro návštěvníky, je to velké plus.

Jak sledovat a předpovídat trendy

Primární je vlastní znalost oboru. Pokud znáte zákazníky, víte také, o co mají zájem a co by je v budoucnu mohlo oslovit. Znalosti se dají čerpat na mnoha místech:

Seznamy trendů pro tento rok najdete na webu magazínu Forbes a blogu Shoptet.

Infografika – Trendy v českém marketingu pro rok 2013 | Zdroj: Idealisti.eu

Reagování na zvyky návštěvníků a vyhledávání novinek vyžaduje časovou investici. Ta se však mnohonásobně vyplatí. Jde o základní předpoklad pro zvládnutý obsahový marketing a linkbaiting, jenž může v ideálním případě znamenat i nalezení tržní niky.

Vedle znalosti předmětu podnikání vám pomohou nástroje Google Trends a zákaznický barometr, které sledují hledanost frází v porovnání s časem a geografickou polohou, umožňují porovnávat vztah různých keywordů v určitém období a mají další užitečné funkce.

Konkrétní příklady

Nelze nezmínit slevové servery typu Zapakatel a Slevomat, které se na českém webu objevily před několika lety a inspirovaly se zahraničním trendem. Stejného principu využily i cashback systémy. Dalším příkladem jsou portály mikroprací vezoucí se na vlně, již rozjely projekty jako Taskrabbit.

Ke změnám a novým přístupům dochází v mnoha oblastech – včetně SEO a internetového marketingu. I zde se upouští od dříve používaných metod a přechází se k novým způsobům propagace a tvorby obsahu. Více informací najdete v článku Jaká je budoucnost linkbuildingu?.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů