Komunita autorů a jejich čtenářů představuje skvělé prostředí pro získání kvalitních zpětných odkazů.
Blogy jsou málo využívaným způsobem linkbuildingu, přitom poskytují výhody, jaké u „klasických“ metod nenajdete. Vždy samozřejmě záleží na konkrétním webu, obecně ale můžeme mluvit o větší důvěryhodnosti, která je založena na osobním přístupu a vztahu mezi autorem a čtenáři.
Pro úspěch ve vyhledávačích je propagace na on-line zápisnících ideální volbou.
Cesta k získání odkazů nevede pouze přes reklamní systémy. Způsobů je mnohem více včetně guest bloggingu. Nejlepší formou linkbuildingu je stálá spolupráce s bloggery a samovolné získávání odkazů na zajímavý obsah.
Jak tedy oslovit autory? Mezi oblíbené metody patří nabídnutí produktů výměnou za recenzi, zasílání novinek ze sortimentu a soutěže.
Na druhou stranu je třeba uvést, že nic se nemá přehánět. Při propagaci se řiďte zdravým rozumem. Postupujte plynule a nevyčerpejte všechny možnosti hned na začátku.
Linkbuilding je činnost, jejímž cílem je získat odkazy jako formu doporučení – přes takové odkazy budou chodit cílení návštěvníci. Článek o plynových kotlích na blogu o literatuře (i na toto se dá narazit) není zrovna vhodný.
Pokud máte alespoň základní povědomí o zvolené oblasti podnikání, nejspíš už také znáte úspěšné tematické zápisníky. Další najdete pomocí nástrojů jako Collabim nebo SEMOR. Stejně dobře poslouží vyhledávače – zadávejte výrazy v podobě „blog“ + zvolená fráze.
Pokud nebude možná běžná spolupráce, postupujte oklikou. Když jsem oslovil vytipovaného autora za účelem tvorby článků o produktech mého klienta, ten neměl zájem. Byl však otevřený vložení odkazů do svých starších článků, které se dobře umisťovaly na long tail a měly slušnou návštěvnost. Stačilo zaslat vybrané zboží z e-shopu, a výsledkem byly kvalitní zpětné odkazy na stálo.