Originální způsob linkbuildingu č. 15: Blogy

Komunita autorů a jejich čtenářů představuje skvělé prostředí pro získání kvalitních zpětných odkazů.

Blogy jsou málo využívaným způsobem linkbuildingu, přitom poskytují výhody, jaké u „klasických“ metod nenajdete. Vždy samozřejmě záleží na konkrétním webu, obecně ale můžeme mluvit o větší důvěryhodnosti, která je založena na osobním přístupu a vztahu mezi autorem a čtenáři.

Začleňte blogy do vaší strategie linkbuildingu

Pro úspěch ve vyhledávačích je propagace na on-line zápisnících ideální volbou.  

Cesta k získání odkazů nevede pouze přes reklamní systémy. Způsobů je mnohem více včetně guest bloggingu. Nejlepší formou linkbuildingu je stálá spolupráce s bloggery a samovolné získávání odkazů na zajímavý obsah.

Jak tedy oslovit autory? Mezi oblíbené metody patří nabídnutí produktů výměnou za recenzi, zasílání novinek ze sortimentu a soutěže.

Jak (ne)dělat linkbuilding prostřednictvím blogů

Na druhou stranu je třeba uvést, že nic se nemá přehánět. Při propagaci se řiďte zdravým rozumem. Postupujte plynule a nevyčerpejte všechny možnosti hned na začátku.

Linkbuilding je činnost, jejímž cílem je získat odkazy jako formu doporučení – přes takové odkazy budou chodit cílení návštěvníci. Článek o plynových kotlích na blogu o literatuře (i na toto se dá narazit) není zrovna vhodný.

Jak najít dobré blogy

Pokud máte alespoň základní povědomí o zvolené oblasti podnikání, nejspíš už také znáte úspěšné tematické zápisníky. Další najdete pomocí nástrojů jako Collabim nebo SEMOR. Stejně dobře poslouží vyhledávače – zadávejte výrazy v podobě „blog“ + zvolená fráze.

Jak začít spolupracovat s bloggery ve 3 krocích

  • Vyhledejte vlivné autory
  • Nabídněte a realizujte ideální formu spolupráce
  • Měřte výsledky

Pokud nebude možná běžná spolupráce, postupujte oklikou. Když jsem oslovil vytipovaného autora za účelem tvorby článků o produktech mého klienta, ten neměl zájem. Byl však otevřený vložení odkazů do svých starších článků, které se dobře umisťovaly na long tail a měly slušnou návštěvnost. Stačilo zaslat vybrané zboží z e-shopu, a výsledkem byly kvalitní zpětné odkazy na stálo.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *