Originální způsob linkbuildingu č. 16: Obnova odstraněných a nefunkčních odkazů

V tomto článku najdete praktický manuál, jak najít a vyřešit problémy u již získaných zpětných odkazů.

Správně vedený linkbuilding zahrnuje jak získávání nových odkazů, tak i péči o ty stávající a obnovu ztracených, odstraněných a nefunkčních linků.

Jak se odkazy nejčastěji ztrácejí

Odstranění odkazů z jiných stránek – Může k němu dojít úmyslně i neúmyslně, typicky když partner redesignuje web a zapomene vložit linky.

Úplné zrušení partnerského webu – Pokud k něčemu takovému dojde, můžete z toho těžit. Takový web lze za nízkou částku odkoupit.

Změna URL bez přesměrování starých adres – Klienti si často nechají kompletně předělat web včetně nových URL. A odkazy z cizích stránek, které směřují na dřívější adresy, tak přijdou vniveč. Zde přichází na řadu kontrola chybové stránky 404 a správné přesměrování.

Například Google Analytics vám umožní sledovat stránky, na které chodí návštěvníci a které přitom neexistují.

Významnou roli hrají i nefunkční interní odkazy. Pro jejich objevení skvěle poslouží aplikace Xenu. Tomáš Erlich zmínil alternativy Xenu – Integrity pro uživatele Maců a plugin Broken Link Checker pro weby postavené na WordPressu. Souhrn dalších užitečných rad najdete na sixrevisions.com.

Doporučuji používat aplikaci Xenu pravidelně pro preventivní hledání problémů.

Jak najít ztracené odkazy

K dispozici je celá řada nástrojů a způsobů. Zmíním ty hlavní:

  • Revize linkbuildingových aktivit (vhodné jsou myšlenkové mapy)
  • Udržování stávajících odkazů
  • Tvorba dalšího zajímavého obsahu, aby partneři měli motivaci odkazovat

Užitečné aplikace

Jak neztrácet zpětné odkazy

Kombinujte výše uvedené způsoby s tvorbou hodnotných stránek. Pracujte na dobrém jménu v oboru a budujte značku. Nové příležitosti pak přicházejí samy.

Budujte kvalitní web. Nabízejte výhodnou spolupráci partnerům – pokud jsou stránky jen rozcestníkem externích linků nebo zapadají prachem, ztrácí taková spolupráce smysl. A tvořte trvalé odkazy.

Máte další tipy pro obnovu ztracených odkazů? Jak provádíte revize odkazových aktivit? Napište komentář.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů