Rozhovory a jejich nová forma v podobě podcastů představují ověřený způsob linkbuildingu. Pokud se vám podaří zprostředkovat názor zajímavé osobnosti a vytvořit zajímavý příspěvek, snadno přilákáte zpětné odkazy.
Rozhovory jsou univerzální metodou linkbaitingu. Hodí se po celou dobu života webu. U nového projektu ze začátku získají zpětné odkazy, u staršího budují značku.
Dobře udělaný rozhovor má řadu výhod. Vy bez většího úsilí získáte zajímavý obsah a ten, koho vyzpovídáte, posílí své jméno v komunitě. A co si budeme říkat, není také na škodu čas od času někomu polechtat ego.
Kvalitní rozhovor se sám od sebe šíří a zvyšuje návštěvnost.
O úspěšnosti příspěvku samozřejmě rozhoduje množství faktorů. Jedná se nejen o to, s kým rozhovor uděláte, ale i to, kde příspěvek uveřejníte, v jaké formě apod.
Podobným druhem spolupráce je společná debata nad určitou tématikou. Není tedy nutná série otázek, ale spíše celkový záběr na konkrétní oblast.
Konkrétní ukázkou je podcast Mária Roženského a Josefa Řezníčka na téma SEO: Podcast #2: SEO a můj největší provar.