SEO vám přivede cílené návštěvníky. Ne zákazníky

Tajemná činnost nazvaná optimalizace pro vyhledávače (a hledající uživatele) je klienty vnímána jako zaručený způsob získání zákazníků. Ve skutečnosti jde často o neefektivní marketingový kanál, do kterého majitelé webů zbytečně cpou peníze.

Vysoká návštěvnost není zárukou vysokých zisků

SEO vám přivede uživatele, kteří se zajímají o vaše produkty. S takovými uživateli je ale potřeba dále pracovat. V mnoha případech optimalizace nestačí. Rozhodující je celková optimalizace obchodní výkonnosti webu, v níž má slovo UX, e-mail marketing a další věci.

Představte si majitele e-shopu, který investoval pouze do SEO. Má přístupné a správně nastavené stránky, dokonce mu na webu nechybí návody nebo jiný přidaný obsah. Pro nákup však vyžaduje registraci, stránky zobrazují nepřesné nebo nepravdivé údaje o ceně a skladovosti a navrch zákazníci nenacházejí prvky pro získání důvěry. Taková investice nepřinese požadované výsledky.

I na první pohled nepatrné změny například v konverzních prvcích mohou mít obrovský vliv na konverzní poměr. Chytrý marketér vám navíc zvolí optimální způsoby v jejich rozumném poměru. Pokud však budete platit pouze „to SEO“, nikdy něčeho takového nedosáhnete.

SEO, pozice nebo vysoká hodnocení nejsou vše.

SEO je zbytečně vyzdvihováno

Popřemýšlejte, zda opravdu potřebujete zvýšit návštěvnost, nebo jestli není vhodnější lépe pracovat na jiných, možná mnohem důležitějších faktorech. Získání nových zákazníků je ekonomicky náročnější jak práce s těmi stávajícími. Není lepší vymyslet akci pro ty, kdo už u vás nakoupili, než se neustále honit za novými zájemci?

Optimalizace pro vyhledávače se zabývá… vyhledávači a hledajícími uživateli. SEO konzultant ví, co lidé hledají a co za obsah pro ně připravit. Nemá ale takové povědomí o zvyšování konverzního poměru. Neví, kterou barvu buttonů zvolit, jak na prozákaznický přístup nebo jestli zisk e-shopu zvýší použití použití textu / obrázku na úvodní stránce. Nespoléhejte se pouze na jeho pomoc.

SEO aktivity mohou být i na škodu, protože si jich všimne vaše konkurence, která je napodobí, lépe využije nebo vás prostě překoná větším rozpočtem a rozsahem.

Mezi další základní způsoby propagace a zvyšování zisku patří:

  • UX
  • PPC reklama
  • Affiliate
  • Zbožové vyhledávače
  • E-mail marketing
  • Reklama, bannery, inzerce
  • Off-line aktivity

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

SEO vám přivede cílené návštěvníky. Ne zákazníky
5 (100%) 1 hodnocení

Nejnovější aktualizace:

Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů