Originální způsob linkbuildingu č. 7: Přetáhněte návštěvníky velkým webům

Abyste získali cenné zpětné odkazy a cílené návštěvníky, nemusíte vybudovat rozsáhlý web ani mít geniální nápad nebo kontroverzní obsah. Místo toho lze šikovným způsobem využít již zaběhlých cizích projektů.

Na tento způsob linkbuildingu mě přivedla pasáž v knize Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu od Ewena Chii. Kniha je manuálem především pro ty, co se zajímají o affiliate marketing a jejichž cílem je získání ideální návštěvnosti. Zmíněná pasáž pojednává o metodě vytváření linků z velkých webů typu Amazon.com a podobný princip lze použít i v českém prostředí.

Vše funguje velmi jednoduše. Nemusíte zdlouhavě budovat web s určitou tématikou, když už takové existují a umožňují, abyste získali jejich návštěvníky. Rozšiřte původní obsah a přineste něco užitečného uživatelům: recenzi, hodnocení, návod, zajímavé informace. Na oplátku získáte cenný backlink.

Typickou ukázkou je nákupní portál Heuréka, kde uživatelé mohou vkládat recenze produktů a k nim odkazy. Podobných příležitostí k vytváření linků je ale více.

Možnosti, jak přetáhnout návštěvníky velkým webům:

  • Externí odkazy na Wikipedii
  • Recenze, návody nebo jiný užitečný obsah na nákupních webech, srovnávačích cen apod.
  • Guest blogging
  • PR články
  • Komentáře
  • Diskusní fóra
  • Aktivita na sociálních sítích

Jak využít tento způsob linkbuildingu v praxi

Zaměřte se na navštěvované weby, na kterých jdou přidávat uživatelská hodnocení, komentáře, ale i články nebo jiné příspěvky. Cíleně vybírejte stránky poskytující návštěvníkům takové možnosti. Pak stačí vložit odkaz a přeposlat zájemce na váš web.

Tato metoda má řadu předností. Vedle získání kvalitního linku hraje velkou roli i to, že není potřeba vybudovat autoritativní stránky na dané téma – stačí využít už zaběhlých. To vede k úspoře času a nákladů.

Pravidla linkbuildingu:

  • Přidaný obsah musí být užitečný pro návštěvníky
  • Nesmí být vidět snaha za každou cenu procpat odkaz
  • Nadměrná aktivita může být považována  za SPAM

Je potřeba se předem zamyslet, jak bude linkbuilding proveden. Pokud byste například přidali poutavou recenzi na nákupní portál, návštěvníka byste sice zaujali, ale pouze do té míry, aby se zajímal o produkt, ne o vás. Mohl by nakonec jít jinam (pokud by vložený odkaz na komerční stránky byl vůbec schválen).

Je vhodnější použít například mikrostránku, na které se návštěvník dozví další informace, získá argument ke koupi a přejde na váš hlavní web.

Dalším možným způsobem je uvedení pouze části recenze s odkazem na pokračování u vás.

Vkládání obsahu a linků se liší podle charakteru konkrétních stránek.

Máte zkušenost s podobným způsobem linkbuildingu? Vyzkoušeli jste ho někdy nebo víte o vhodných stránkách pro ukázku v praxi? Napište komentář.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů