Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 1: Unikátní popisky zboží

Představuji novou sekci blogu. Jelikož značná část mých klientů provozuje internetové obchody, zaměřil jsem se v chystané sérii článků právě na tuto oblast. Formou aktuálních příspěvků budu přinášet fungující způsoby zvyšování ziskovosti e-shopu. Tím prvním jsou originální popisky produktů.

Tento seriál článků vychází ze stejného vzoru jako jeho sourozenec Linkbuilding prakticky. Najdete v něm základní i méně známé metody vedoucí k získání zákazníků, zvýšení zisku a vybudování značky. Protože provozování úspěšného e-shopu a linkbuilding spolu úzce souvisí, budou se tyto oblasti často prolínat.

A nyní k prvnímu článku nového seriálu:

Způsob zvýšení zisku e-shopu č. 1: Unikátní popisky zboží

Mnoho internetových obchodů se potýká s typickým nešvarem – používají popisky produktů, které jim poskytl dodavatel a které má na webu i většina konkurence. Tím se prakticky od začátku zařadí po bok průměrných obchodníků lákajících zákazníky především na nízkou cenu. Z takové situace je možné se dostat jedině originálním obsahem.

Unikátní popisky zboží jsou výhodou nejen pro vyhledávače. Poskytnou přidanou hodnotu, kterou ostatní nemají. Mohou vyprávět příběh.

V e-shopu nejednáte se zákazníkem přímo. Nahrazuje vás obsah. Na rozdíl od nákupu v kamenném obchodě si zájemce nemůže zboží „ochytat“ a poradit se s prodavačem. Díky popisku ho ale lze přesvědčit, že daný produkt je pro něj ten pravý.

Myslíte si, že tvorba originálního obsahu je zbytečný luxus? I pouhá změna barvy CTA buttonumůže zvýšit konverzní poměr o desítky procent. Popisek produktu má jako hlavní sdělení návštěvníkovi rozhodující význam.

Ačkoli to na první pohled nemusí být zřejmé, správný popisek neslouží jen k informování. Především obsahuje účinnou výzvu k akci. Dá se také kombinovat s dalšími způsoby, jak oslovit budoucí zákazníky (nejrůznější akce a jiné).

6 vlastností kvalitního popisku:

  1. Je informativní
  2. Je přehledný, dobře se čte
  3. Odlišuje od konkurence
  4. Obsahuje klíčové výrazy
  5. Obsahuje USP
  6. Vyzývá k akci

Prodejní text má mít v sobě zahrnuty prvky, které zákazníka přesvědčí k nákupu právě u vás. Pokud vytvoříte takový popisek alespoň u hlavních částí vašeho sortimentu, odlišíte se od konkurence. Nebudete mít to samé jako ostatní.

Zmíněnými výhodami to však nekončí.

Popisek produktu jako cesta z cenových válek

V době srovnávačů cen je potřeba být kreativní. Jestliže budete pouze informovat o skvělých vlastnostech produktu, zákazníka sice navnadíte k objednávce, ale tu nemusí učinit u vás. Musíte ho přesvědčit kvalitním popisem obsahujícím jak základní informace o součásti sortimentu, tak prodejní argument a výzvu k akci.

Samozřejmě existují prvky, s nimiž kouzlit příliš nejde, jako je například technická specifikace a jiná tvrdá data. Ale „okolní texty“ představují klíčový prostor, který vám poskytne možnost oslovit zákazníky a být jiný než konkurence. Zde se také dá využít ověřených postupů pro získání zákazníka.

Příklady USP kombinovatelných s produktovým popisem:

  • Programy vedoucí k zákaznickému doporučení
  • Speciální nabídky, akce, bonusy
  • Výhody pro nové i stávající zákazníky (sleva na nákup, vzorky zdarma, levnější doprava)
  • Produkty v různých žebříčcích
  • Recenze a hodnocení
  • Soutěže
  • Další zajímavý obsah (originální fotografie, videoprezentace)
  • Návody a tipy
  • Aplikace
  • Cross selling/Up-selling – motivujte k větší nebo častější objednávce (typicky „Spolu s tímto produktem zákazníci kupují i“, věrnostní program, časově omezené nabídky apod.)

Samozřejmostí by mělo být zveřejnění transparentních informací, od konečné ceny přes dostupnost zboží až po dodací lhůtu.

Jak vidíte, u libovolného produktu můžete vytvořit množství originálního obsahu. Ten je samozřejmě plusem také pro SEO. Nabízí se nejrůznější možnosti – proč mít na webu stejné věci od dodavatele, které používají i konkurenti?

Účinný popisek můžete obohatit o další prvky.

S originálním popisky produktů samozřejmě začínejte u klíčových součástí sortimentu a pokračujte k těm méně důležitým.

Jak vytvořit správný produktový popis

Kvalitní obsah vyžaduje značnou časovou investici. Nejde jen o sdělení informací o zboží, ale i vyzvednutí hlavních předností a výzvu k akci. Pokud nemáte na tuto činnost kapacity, najděte si šikovného externistu, který vše udělá za vás.

U nejvíce poptávaných produktů ve vašem sortimentu pečlivě zkontrolujte texty (nebo i jiný obsah) a případně doplňte ty části, které zákazníky nejvíce zajímají. Nezapomeňte být jednotní. Následovat by měla kontrola účinnosti.

Jaká je vaše zkušenost s tvorbou originálního obsahu pro produkty v e-shopu, případně na jiném webu? Porovnáváte výsledky mezi duplicitními a unikátními popisky? Napište komentář.

5/5 - (2 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů