Představuji novou sekci blogu. Jelikož značná část mých klientů provozuje internetové obchody, zaměřil jsem se v chystané sérii článků právě na tuto oblast. Formou aktuálních příspěvků budu přinášet fungující způsoby zvyšování ziskovosti e-shopu. Tím prvním jsou originální popisky produktů.
Tento seriál článků vychází ze stejného vzoru jako jeho sourozenec Linkbuilding prakticky. Najdete v něm základní i méně známé metody vedoucí k získání zákazníků, zvýšení zisku a vybudování značky. Protože provozování úspěšného e-shopu a linkbuilding spolu úzce souvisí, budou se tyto oblasti často prolínat.
A nyní k prvnímu článku nového seriálu:
Mnoho internetových obchodů se potýká s typickým nešvarem – používají popisky produktů, které jim poskytl dodavatel a které má na webu i většina konkurence. Tím se prakticky od začátku zařadí po bok průměrných obchodníků lákajících zákazníky především na nízkou cenu. Z takové situace je možné se dostat jedině originálním obsahem.
Unikátní popisky zboží jsou výhodou nejen pro vyhledávače. Poskytnou přidanou hodnotu, kterou ostatní nemají. Mohou vyprávět příběh.
V e-shopu nejednáte se zákazníkem přímo. Nahrazuje vás obsah. Na rozdíl od nákupu v kamenném obchodě si zájemce nemůže zboží „ochytat“ a poradit se s prodavačem. Díky popisku ho ale lze přesvědčit, že daný produkt je pro něj ten pravý.
Myslíte si, že tvorba originálního obsahu je zbytečný luxus? I pouhá změna barvy CTA buttonumůže zvýšit konverzní poměr o desítky procent. Popisek produktu má jako hlavní sdělení návštěvníkovi rozhodující význam.
Ačkoli to na první pohled nemusí být zřejmé, správný popisek neslouží jen k informování. Především obsahuje účinnou výzvu k akci. Dá se také kombinovat s dalšími způsoby, jak oslovit budoucí zákazníky (nejrůznější akce a jiné).
Prodejní text má mít v sobě zahrnuty prvky, které zákazníka přesvědčí k nákupu právě u vás. Pokud vytvoříte takový popisek alespoň u hlavních částí vašeho sortimentu, odlišíte se od konkurence. Nebudete mít to samé jako ostatní.
Zmíněnými výhodami to však nekončí.
V době srovnávačů cen je potřeba být kreativní. Jestliže budete pouze informovat o skvělých vlastnostech produktu, zákazníka sice navnadíte k objednávce, ale tu nemusí učinit u vás. Musíte ho přesvědčit kvalitním popisem obsahujícím jak základní informace o součásti sortimentu, tak prodejní argument a výzvu k akci.
Samozřejmě existují prvky, s nimiž kouzlit příliš nejde, jako je například technická specifikace a jiná tvrdá data. Ale „okolní texty“ představují klíčový prostor, který vám poskytne možnost oslovit zákazníky a být jiný než konkurence. Zde se také dá využít ověřených postupů pro získání zákazníka.
Samozřejmostí by mělo být zveřejnění transparentních informací, od konečné ceny přes dostupnost zboží až po dodací lhůtu.
Jak vidíte, u libovolného produktu můžete vytvořit množství originálního obsahu. Ten je samozřejmě plusem také pro SEO. Nabízí se nejrůznější možnosti – proč mít na webu stejné věci od dodavatele, které používají i konkurenti?
Účinný popisek můžete obohatit o další prvky.
S originálním popisky produktů samozřejmě začínejte u klíčových součástí sortimentu a pokračujte k těm méně důležitým.
Kvalitní obsah vyžaduje značnou časovou investici. Nejde jen o sdělení informací o zboží, ale i vyzvednutí hlavních předností a výzvu k akci. Pokud nemáte na tuto činnost kapacity, najděte si šikovného externistu, který vše udělá za vás.
U nejvíce poptávaných produktů ve vašem sortimentu pečlivě zkontrolujte texty (nebo i jiný obsah) a případně doplňte ty části, které zákazníky nejvíce zajímají. Nezapomeňte být jednotní. Následovat by měla kontrola účinnosti.
Jaká je vaše zkušenost s tvorbou originálního obsahu pro produkty v e-shopu, případně na jiném webu? Porovnáváte výsledky mezi duplicitními a unikátními popisky? Napište komentář.