Představte si, že vedete úspěšný e-shop. Objednávky se na vás valí 24 hodin denně v takovém množství, že je pomalu nestíháte ani vyřizovat. Jak toho dosáhnout? Jedním z klíčových prvků je získání důvěry zákazníků.
Obecným znakem internetových uživatelů je automatická nedůvěra k tomu, co neznají. Změňte jejich postoj a můžete z toho těžit.
Důvěra je stavebním kamenem každého dobrého obchodu. Na webu to platí dvojnásob, protože tam nepřicházíte do přímého styku se zákazníkem přímo. Zastupují vás vaše stránky. Názorně ukažte lidem produkty i to, že jste důvěryhodný obchodník.
Jak přesvědčit zájemce k nákupu? Spolu s prezentací výhod se zaměřte také na vzbuzení důvěry. Je mnoho způsobů, jak toho dosáhnout. Jejich účinnost se také mění podle toho, jak jsou kombinovány. Podívejme se na ty hlavní.
Tradičním tahounem je značka. Pokud se nemůžete pochlubit vůdčím postavením na trhu, vsaďte na osobní přístup a představte členy týmu (včetně fotografií) nebo prezentujte svůj příběh na blogu.
Dalším způsobem jsou jasné kontaktní údaje. Dokažte zákazníkům, že existujete a prezentujete pravdivné informace. Přidejte odkazy na sociální sítě, fotogalerii firmy, poradnu pro zákazníky.
Získání důvěry je věcí citu a zdravého rozumu. Ani použití většiny výše uvedených způsobů nepomůže, pokud má e-shop množství negativních referencí. S tím se nejčastěji potýkají garážové obchodu – jistotou kvalitních služeb pro zákazníka je silné zázemí. Skvěle také funguje zhodnocení nezaujatého návštěvníka v roli zákazníka, který vám může prozradí možné nedostatky, které ho odrazovaly od nákupu.
Velké e-shopy jako Alza.cz sází na svou známost. Zákazník ihned ví, u koho nakupuje a pokud by byl s něčím nespokojený, může obchodníkovi „zatopit“ na sociálních sítích. Menší obchody musí volit odlišný přístup. Může se jednat o originální a jasně vymezenou nabídku. Stejně dobře funguje zavedený blog.
Jak vybíráte e-shop, ve kterém nakoupíte? Máte další tipy ke zvýšení důvěryhodnosti? Napište komentář.