Zvýšení důvěryhodnosti na Shoptetu

Máte vlastní e-shop nebo jste marketingový specialista? Získejte praktické tipy, jak zvýšit důvěryhodnost vašeho e-shopu a zvýšit vaše zisky.

Jak zvýšit prodej e-shopu a mít spokojenější zákazníky?

Když už přivedete na váš e-shop návštěvníky je důležité nenechat si je utéct někam jinam. První dojem uděláte pouze jednou. Podívejte se do vašehoh Google Analytics účtu nebo do Shoptet dashboardu (Statistiky > Stránky) a podívejte se na nejčastěji navštěvované stránky.

Jakou mají okamžitou míru opuštění? Pokud je větší než je váš průměr, zamyslete se, co zákazníci na vaší stránce nemohou najít a doplňte to.

Základ pro zvýšení důvěryhodnosti e-shopu

  • Jasně viditelné kontaktní informace,
  • statistiky (např. počet spokojených zákazníků),
  • zázemí e-shopu (fotky prodejny, klidně i příběh e-shopu),
  • přístup k zákazníkovi (možnost vrácení zboží, rychlá výměna, servis apod.),
  • platby (doprava zdarma),
  • zákaznická data (recenze, hodnocení, statistiky, heureka odznak).
Logo ověřeno zákazníky zlaté

Co se o vás kde šustne

Dneska mi jeden klient psal, že mu zákaznice zrušila objednávku z důvodu negativní recenze na internetu. Prověřte si, co o vás zákazníci píší.

TIP: Nástroj Google Alerts zvládne ohlídat za vás kde se co šustne. Stačí, když sem zadáte libovolný výraz (např. název vašeho e-shopu), který chcete sledovat a pokaždé, když se na internetu tento výraz objeví, obdržíte na e-mail upozornění.

Pochlubte se stránkou „O nás“

Zvyšte vaši důvěryhodnost příběhem společnosti. Podnikáte-li několik let, bude to pro zákazníky záruka, že jste solidní partner. Dále v stránce u nás můžete uvést:

  • jména zaměstnanců a kontakty na ně – například Radovan Novák novak@eshop.cz apod.,
  • k zaměstnancům doplňte jejich fotografie – zákazník si lépe představí, s kým komunikuje. Nepoužívejte fotky z fotobank, ty vaše zákazníky jen odradí,
  • získané ocenění od dodavatelů a obchodních partnerů,
  • odkazy na články, které vyšly o vaší společnosti.

Používejte online chat Smartsupp

V dnešní době jsou stále více populárnější online chaty, které dají zákazníkům odpověď okamžitě.

Na Shoptetu můžete využít doplněk Smartsupp.

Pro zvýšení prodejů musíte být především on-line a tím myslím i večer a o víkendech. Spousta zákazníků nakupuje právě ve večerních hodinách a určitě ocení, pokud dostanou odpověď na svou otázku i v 8 nebo v 9 hodin večer.

TIP: Implementujte na e-shop online chat Smartsupp. V základní verzi je zdarma a implementace je navíc snadná. Stačí zkopírovat kus kódu chatu a vložit do hlavičky svého e-shopu.

Reagujte na recenze zákazníků

Tento bod souvisí s tím, že byste měli sledovat kde se o vás co napíše. To můžete udělat pomocí služby Google Alerts, ale co je důležitější než dosávat notifikace o tom, že se o vás někdo zmínil, je reagovat!

Recenze je třeba sledovat. Jak ty kladné, tak i záporné.

Negativní recenze vám navíc odradí zákazníky, proto jednejte rychle a zajímejte se o to, co se o vás kde píše.

Pokud je kritika oprávněná, je lepší přiznat chybu a vše napravit.

Pište blog a posílejte newsletter

Pište tématický blog se zajímavostmi pro vaše zákazníky. Má skvělý vliv na SEO a buduje důvěru. Důležité je si stanovit frekvenci a tu dodržovat. Pokud budete mít na blogu dva roky starý příspěvek, moc důvěry nevzbudíte.

Další zajímavé tipy

Mimo výše uvedené vám doporučuji:

  • Nákup bez registrace,
  • pochlubte se konkurenčními výhodami,
  • nabídněte zákazníkům více možností plateb – platba předem, dobírkou, kreditními kartami či pomocí platebních bran,
  • obchodní podmínky jednoduše a zestručňujte,
  • čas od času si udělejte testovací objednávku na telefonu. Budete se na jaké překážky zákazníci narazí.
5/5 - (2 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů