Dnešní svět je rychlejší. Uživatelé internetu mají pocit, že jsou ve spěchu. A existuje jediná jednoduchá možnost, jak jim vyjít vstříc – minimalismus.
Všechno. Když vykoukneme z našeho českého internetového rybníčku a zaměříme se na „modernější“ oblasti, objevíme úspěšný trend minimalismu, který se projevuje jak v návrhu stránek, tak samotném obsahu.
Méně znamená více. Minimalismus vám umožní odlišit se od ostatních. Cílem je vytvořit intuitivně používané stránky.
I u nás se do popředí dostává stručný, aktuální a atraktivní obsah. Naopak ustupuje vystavování zbytečných informací. Teď nejde o to, ukázat co nejvíc. Vyhraje ten, kdo bude schopný ukázat to nejlepší na co nejmenším prostoru.
Někomu se může zdát, že minimalismus je zabijákem kreativity. Opak je pravdou. Vytvářet něco tak, aby to bylo jednoduché a působivé zároveň, to je zkouškou schopností webdesignéra, ale i copywritera a dalších zainteresovaných osob.
PŘÍKLAD: ifancyasnog.com
Minimalismus je využitelný pro všechny typy webů. Ovlivňuje všechny složky tvorby webových stránek. Samozřejmě včetně copywritingu. Inspiraci hledejte třeba na ottocopy.
U nás se postupně trend minimalismu ujímá. Jak si s ním někteří poradili, to posuďte z následujících příkladů.
V příkladech webdesignu zmiňme Nuvio. Žádná přeplácaná prezentace, žádné zbytečnosti. Návštěvník ihned ví, co zde najde.
Mění se způsob prezentace obsahu.
Chování a zvyky internetových uživatelů jsou jiné než před lety. Nikdo už nechce číst zdlouhavá pojednání. Stále důležitější je umění vybrat jen to nejlepší. A osekat to až na kost. Stručně řečeno – poskytovat aktuální informace v atraktivním a stručném podání.
Minimalismus oceníme nejen při tvorbě obsahu stránek, ale i při dalších tvůrčích činnostech.
Každý volí jiný přístup. Jednou z možností je dát dohromady všechny věci k chystané prezentaci (popis, výhody, vlastnosti…) a z nich vybrat ty hlavní. A ty poté vhodně „namíchat“ na webu.
Máte zkušenosti s tvorbou minimalistického obsahu? Zaujal vás v tomto směru některý projekt? Napište komentář.